Συνέντευξη του Οδυσσέα Λασκαρίδη, CEO της Laskaridis Maritime

Συνέντευξη του Οδυσσέα Λασκαρίδη, CEO της Laskaridis Maritime
Συνέντευξη του Οδυσσέα Λασκαρίδη, CEO της Laskaridis Maritime
1. H εταιρεία σας διαχειρίζεται έναν στόλο από Ultramax έως Capesize bulk carriers. H στρατηγική αυτή επιλογή είναι ένα μέσο αντιστάθμισης των ακραίων μεταβολών της ναυλαγοράς;
Η εταιρεία μας διαχειρίζεται Ultramax, Kamsarmax και Capesize βαπόρια. Ο λόγος που έχουμε διάφορα μεγέθη πλοίων είναι το «diversification» που θέλουμε να έχουμε στις αγορές. Νομίζω ότι όποιος ασχολείται με τη ναυτιλία μαθαίνει να ζει με τις ακραίες μεταβολές της αγοράς και ίσως είναι και ένα κομμάτι το οποίο αρέσει. Βέβαια, συνήθως μας αρέσουν οι μεταβολές προς τα πάνω! Αλλά και στις περιπτώσεις διόρθωσης είναι σημαντικό κάποιος να μπορεί να επενδύσει καθώς δημιουργούνται ευκαιρίες.
Ως οικογένεια, έχουμε ένα ευρύ φάσμα διαφορετικών κλάδων όπου επενδύουμε, και έτσι και στους τύπους των πλοίων ακολουθούμε την ίδια στρατηγική. Τα Capesize πλοία μεταφέρουν σιδηρομεταλλεύματα και άνθρακα και έχουν άμεση εξάρτηση από την Κίνα, αλλά όσο μικρότερα τα πλοία, τόσο πιο πολλά φορτία και πιο πολλές αγορές υπάρχουν.
2. Το 88% του στόλου της Laskaridis Maritime αποτελείται από νεότευκτα. Η στρατηγική αυτή επιλογή ανάπτυξης αντανακλάται και στις προτιμήσεις των ναυλωτών, λαμβάνοντας υπόψη ότι συνολικά ο στόλος των bulk carriers ακολουθεί βραδύτερους ρυθμούς ανανέωσης;
Ξεκινώντας το καινούργιο μας εγχείρημα πριν από τρία χρόνια, και μετά τις πρώτες παραλαβές των νέων πλοίων μας, διαπιστώσαμε ότι οι καταναλώσεις είναι πολύ χαμηλότερες από πλοία που παραδόθηκαν ελάχιστα χρόνια πριν. Παραδείγματος χάριν, ένα από τα Kamsarmax βαπόρια μας, σε σχέση με ένα που παραδόθηκε πριν από λίγα χρόνια, στην ίδια ταχύτητα καταναλώνει περίπου 25% / 8 τόνους λιγότερα καύσιμα κάθε πλεύσιμη ημέρα. Με τους νέους κανονισμούς, και συγκεκριμένα το EU ETS και το FuelEU Maritime, που θα τεθεί σε εφαρμογή σύντομα, βλέπουμε ότι τα πλοία με χαμηλές καταναλώσεις προτιμώνται από τους ναυλωτές. Εκτός από τις προτιμήσεις των ναυλωτών, όμως, και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των νέων πλοίων είναι αισθητά χαμηλότερο, πράγμα πολύ σημαντικό.
Απόσπασμα από τη συνέντευξη του κ. Οδυσσέα Λασκαρίδη στο τεύχος Δεκεμβρίου 2024 των Ναυτικών Χρονικών. Μπορείτε να αποκτήσετε το τεύχος Δεκεμβρίου πατώντας εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ