Συνέντευξη του Οδυσσέα Λασκαρίδη, CEO της Laskaridis Maritime

Συνέντευξη του Οδυσσέα Λασκαρίδη, CEO της Laskaridis Maritime
Συνέντευξη του Οδυσσέα Λασκαρίδη, CEO της Laskaridis Maritime
1. H εταιρεία σας διαχειρίζεται έναν στόλο από Ultramax έως Capesize bulk carriers. H στρατηγική αυτή επιλογή είναι ένα μέσο αντιστάθμισης των ακραίων μεταβολών της ναυλαγοράς;
Η εταιρεία μας διαχειρίζεται Ultramax, Kamsarmax και Capesize βαπόρια. Ο λόγος που έχουμε διάφορα μεγέθη πλοίων είναι το «diversification» που θέλουμε να έχουμε στις αγορές. Νομίζω ότι όποιος ασχολείται με τη ναυτιλία μαθαίνει να ζει με τις ακραίες μεταβολές της αγοράς και ίσως είναι και ένα κομμάτι το οποίο αρέσει. Βέβαια, συνήθως μας αρέσουν οι μεταβολές προς τα πάνω! Αλλά και στις περιπτώσεις διόρθωσης είναι σημαντικό κάποιος να μπορεί να επενδύσει καθώς δημιουργούνται ευκαιρίες.
Ως οικογένεια, έχουμε ένα ευρύ φάσμα διαφορετικών κλάδων όπου επενδύουμε, και έτσι και στους τύπους των πλοίων ακολουθούμε την ίδια στρατηγική. Τα Capesize πλοία μεταφέρουν σιδηρομεταλλεύματα και άνθρακα και έχουν άμεση εξάρτηση από την Κίνα, αλλά όσο μικρότερα τα πλοία, τόσο πιο πολλά φορτία και πιο πολλές αγορές υπάρχουν.
2. Το 88% του στόλου της Laskaridis Maritime αποτελείται από νεότευκτα. Η στρατηγική αυτή επιλογή ανάπτυξης αντανακλάται και στις προτιμήσεις των ναυλωτών, λαμβάνοντας υπόψη ότι συνολικά ο στόλος των bulk carriers ακολουθεί βραδύτερους ρυθμούς ανανέωσης;
Ξεκινώντας το καινούργιο μας εγχείρημα πριν από τρία χρόνια, και μετά τις πρώτες παραλαβές των νέων πλοίων μας, διαπιστώσαμε ότι οι καταναλώσεις είναι πολύ χαμηλότερες από πλοία που παραδόθηκαν ελάχιστα χρόνια πριν. Παραδείγματος χάριν, ένα από τα Kamsarmax βαπόρια μας, σε σχέση με ένα που παραδόθηκε πριν από λίγα χρόνια, στην ίδια ταχύτητα καταναλώνει περίπου 25% / 8 τόνους λιγότερα καύσιμα κάθε πλεύσιμη ημέρα. Με τους νέους κανονισμούς, και συγκεκριμένα το EU ETS και το FuelEU Maritime, που θα τεθεί σε εφαρμογή σύντομα, βλέπουμε ότι τα πλοία με χαμηλές καταναλώσεις προτιμώνται από τους ναυλωτές. Εκτός από τις προτιμήσεις των ναυλωτών, όμως, και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των νέων πλοίων είναι αισθητά χαμηλότερο, πράγμα πολύ σημαντικό.
Απόσπασμα από τη συνέντευξη του κ. Οδυσσέα Λασκαρίδη στο τεύχος Δεκεμβρίου 2024 των Ναυτικών Χρονικών. Μπορείτε να αποκτήσετε το τεύχος Δεκεμβρίου πατώντας εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Μετά την άρση των κυρώσεων της αμερικανικής κυβέρνησης στο αργό της Βενεζουέλας, οι οποίες διήρκεσαν τέσσερις μήνες, οι πετρελαϊκές εξαγωγές της λατινοαμερικανικής χώρας έχουν…
Στον απόηχο της διμερούς εμπορικής συμφωνίας ΗΠΑ-Ιαπωνίας, η Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου προετοιμάζεται για μια σημαντική αύξηση των εισαγωγών αμερικανικών προϊόντων ενέργειας. Συγκεκριμένα, την…
Η «διελκυστίνδα» στην αγορά πετρελαίου συνεχίζεται, καθώς επιμένουν οι αντίρροπες δυνάμεις που «τραβούν» προς διαφορετικές κατευθύνσεις το ισοζύγιο προσφοράς-ζήτησης στην παγκόσμια αγορά. Στο πλαίσιο…
Η Stena Line έχει ισχυρή παρουσία στις ακτοπλοϊκές μεταφορές της Βόρειας Ευρώπης, και ιδιαίτερα στη Βαλτική Θάλασσα. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία ανακοίνωσε την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ