Συνέντευξη του Οδυσσέα Λασκαρίδη, CEO της Laskaridis Maritime

Συνέντευξη του Οδυσσέα Λασκαρίδη, CEO της Laskaridis Maritime
Συνέντευξη του Οδυσσέα Λασκαρίδη, CEO της Laskaridis Maritime
1. H εταιρεία σας διαχειρίζεται έναν στόλο από Ultramax έως Capesize bulk carriers. H στρατηγική αυτή επιλογή είναι ένα μέσο αντιστάθμισης των ακραίων μεταβολών της ναυλαγοράς;
Η εταιρεία μας διαχειρίζεται Ultramax, Kamsarmax και Capesize βαπόρια. Ο λόγος που έχουμε διάφορα μεγέθη πλοίων είναι το «diversification» που θέλουμε να έχουμε στις αγορές. Νομίζω ότι όποιος ασχολείται με τη ναυτιλία μαθαίνει να ζει με τις ακραίες μεταβολές της αγοράς και ίσως είναι και ένα κομμάτι το οποίο αρέσει. Βέβαια, συνήθως μας αρέσουν οι μεταβολές προς τα πάνω! Αλλά και στις περιπτώσεις διόρθωσης είναι σημαντικό κάποιος να μπορεί να επενδύσει καθώς δημιουργούνται ευκαιρίες.
Ως οικογένεια, έχουμε ένα ευρύ φάσμα διαφορετικών κλάδων όπου επενδύουμε, και έτσι και στους τύπους των πλοίων ακολουθούμε την ίδια στρατηγική. Τα Capesize πλοία μεταφέρουν σιδηρομεταλλεύματα και άνθρακα και έχουν άμεση εξάρτηση από την Κίνα, αλλά όσο μικρότερα τα πλοία, τόσο πιο πολλά φορτία και πιο πολλές αγορές υπάρχουν.
2. Το 88% του στόλου της Laskaridis Maritime αποτελείται από νεότευκτα. Η στρατηγική αυτή επιλογή ανάπτυξης αντανακλάται και στις προτιμήσεις των ναυλωτών, λαμβάνοντας υπόψη ότι συνολικά ο στόλος των bulk carriers ακολουθεί βραδύτερους ρυθμούς ανανέωσης;
Ξεκινώντας το καινούργιο μας εγχείρημα πριν από τρία χρόνια, και μετά τις πρώτες παραλαβές των νέων πλοίων μας, διαπιστώσαμε ότι οι καταναλώσεις είναι πολύ χαμηλότερες από πλοία που παραδόθηκαν ελάχιστα χρόνια πριν. Παραδείγματος χάριν, ένα από τα Kamsarmax βαπόρια μας, σε σχέση με ένα που παραδόθηκε πριν από λίγα χρόνια, στην ίδια ταχύτητα καταναλώνει περίπου 25% / 8 τόνους λιγότερα καύσιμα κάθε πλεύσιμη ημέρα. Με τους νέους κανονισμούς, και συγκεκριμένα το EU ETS και το FuelEU Maritime, που θα τεθεί σε εφαρμογή σύντομα, βλέπουμε ότι τα πλοία με χαμηλές καταναλώσεις προτιμώνται από τους ναυλωτές. Εκτός από τις προτιμήσεις των ναυλωτών, όμως, και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των νέων πλοίων είναι αισθητά χαμηλότερο, πράγμα πολύ σημαντικό.
Απόσπασμα από τη συνέντευξη του κ. Οδυσσέα Λασκαρίδη στο τεύχος Δεκεμβρίου 2024 των Ναυτικών Χρονικών. Μπορείτε να αποκτήσετε το τεύχος Δεκεμβρίου πατώντας εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα διαστημικό μη επανδρωμένο εναέριο όχημα του αμερικανικού στρατού, κατασκευασμένο για να παραμένει σε τροχιά εκατοντάδες ημέρες συνεχώς, εκτοξεύθηκε την Πέμπτη 21 Αυγούστου, το…
Σταθερές είναι οι πρόσφατες τάσεις στη ναυλαγορά των LPG carriers, καθώς η περασμένη εβδομάδα ολοκληρώθηκε δίχως μεταβολές στους ναύλους. Ειδικότερα, σύμφωνα με έκθεση της…
Δύο ακόμα σημαντικά ορόσημα στον δρόμο προς την οικοδόμηση του μεγαλύτερου στόλου πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂ carriers) σημείωσε η Northern Lights…
Την Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025, στην Αμερικανική Σχολή Κλασσικών Σπουδών στο κέντρο της Αθήνας, έλαβε χώρα η 17η τελετή απονομής των Βραβείων Ευκράντη. Σημειώνεται…
Το σαμποτάζ στους αγωγούς αερίου Nord Stream στα τέλη Σεπτεμβρίου 2022, κινητοποίησε τις ευρωπαϊκές αρχές προς την αναζήτηση των υπαίτιων. Με βάση τις τελευταίες…
Σε κατηφόρα δίχως τέλος έχει περιέλθει η ναυλαγορά των containerships, με τους ναύλους να καταγράφουν απώλειες για δέκατη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Οι διμερείς σχέσεις Ινδίας-Κίνας φαίνεται ότι βρίσκονται σε «καλό φεγγάρι», με το Πεκίνο να δείχνει έτοιμο να ανταποκριθεί στις ανάγκες του Νέου Δελχί για…
Οι επιδράσεις της δασμολογικής πολιτικής που χαράσσει η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ διαχέονται και επηρεάζουν διάφορες οικονομίες, πέρα από την Κίνα. Ανάμεσά τους και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ