Συνέντευξη του Οδυσσέα Λασκαρίδη, CEO της Laskaridis Maritime

Συνέντευξη του Οδυσσέα Λασκαρίδη, CEO της Laskaridis Maritime
Συνέντευξη του Οδυσσέα Λασκαρίδη, CEO της Laskaridis Maritime
1. H εταιρεία σας διαχειρίζεται έναν στόλο από Ultramax έως Capesize bulk carriers. H στρατηγική αυτή επιλογή είναι ένα μέσο αντιστάθμισης των ακραίων μεταβολών της ναυλαγοράς;
Η εταιρεία μας διαχειρίζεται Ultramax, Kamsarmax και Capesize βαπόρια. Ο λόγος που έχουμε διάφορα μεγέθη πλοίων είναι το «diversification» που θέλουμε να έχουμε στις αγορές. Νομίζω ότι όποιος ασχολείται με τη ναυτιλία μαθαίνει να ζει με τις ακραίες μεταβολές της αγοράς και ίσως είναι και ένα κομμάτι το οποίο αρέσει. Βέβαια, συνήθως μας αρέσουν οι μεταβολές προς τα πάνω! Αλλά και στις περιπτώσεις διόρθωσης είναι σημαντικό κάποιος να μπορεί να επενδύσει καθώς δημιουργούνται ευκαιρίες.
Ως οικογένεια, έχουμε ένα ευρύ φάσμα διαφορετικών κλάδων όπου επενδύουμε, και έτσι και στους τύπους των πλοίων ακολουθούμε την ίδια στρατηγική. Τα Capesize πλοία μεταφέρουν σιδηρομεταλλεύματα και άνθρακα και έχουν άμεση εξάρτηση από την Κίνα, αλλά όσο μικρότερα τα πλοία, τόσο πιο πολλά φορτία και πιο πολλές αγορές υπάρχουν.
2. Το 88% του στόλου της Laskaridis Maritime αποτελείται από νεότευκτα. Η στρατηγική αυτή επιλογή ανάπτυξης αντανακλάται και στις προτιμήσεις των ναυλωτών, λαμβάνοντας υπόψη ότι συνολικά ο στόλος των bulk carriers ακολουθεί βραδύτερους ρυθμούς ανανέωσης;
Ξεκινώντας το καινούργιο μας εγχείρημα πριν από τρία χρόνια, και μετά τις πρώτες παραλαβές των νέων πλοίων μας, διαπιστώσαμε ότι οι καταναλώσεις είναι πολύ χαμηλότερες από πλοία που παραδόθηκαν ελάχιστα χρόνια πριν. Παραδείγματος χάριν, ένα από τα Kamsarmax βαπόρια μας, σε σχέση με ένα που παραδόθηκε πριν από λίγα χρόνια, στην ίδια ταχύτητα καταναλώνει περίπου 25% / 8 τόνους λιγότερα καύσιμα κάθε πλεύσιμη ημέρα. Με τους νέους κανονισμούς, και συγκεκριμένα το EU ETS και το FuelEU Maritime, που θα τεθεί σε εφαρμογή σύντομα, βλέπουμε ότι τα πλοία με χαμηλές καταναλώσεις προτιμώνται από τους ναυλωτές. Εκτός από τις προτιμήσεις των ναυλωτών, όμως, και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των νέων πλοίων είναι αισθητά χαμηλότερο, πράγμα πολύ σημαντικό.
Απόσπασμα από τη συνέντευξη του κ. Οδυσσέα Λασκαρίδη στο τεύχος Δεκεμβρίου 2024 των Ναυτικών Χρονικών. Μπορείτε να αποκτήσετε το τεύχος Δεκεμβρίου πατώντας εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με τον Ντόναλντ Τραμπ να έχει διαμηνύσει επανειλημμένως την πρόθεσή του να αξιοποιήσει τους υδρογονάνθρακες των ΗΠΑ, ενεργειακοί κολοσσοί της Ευρώπης φαίνεται να «ποντάρουν»…
Τα LNG carriers κερδίζουν συνεχώς δημοτικότητα, με την ανάγκη μείωσης εκπομπών να διαμορφώνει τις τεχνολογικές επιλογές του μέλλοντος. Σε αυτό το πλαίσιο, η Everllence…
Αναρτήθηκε η προκήρυξη του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές, με την οποία το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προχωρά σε ένα νέο πλαίσιο για…
Ο ABS παρουσίασε στην Ελλάδα το ABS Wavesight Advantage. Πρόκειται για μια νέα ψηφιακή πλατφόρμα, που φιλοδοξεί να αλλάξει τα δεδομένα στη λειτουργία των…
Το δημοτικό συμβούλιο του Sauda στη Νορβηγία ενέκρινε το χωροταξικό σχέδιο για το έργο Iverson, ένα νέο εργοστάσιο παραγωγής αμμωνίας από ανανεώσιμες πηγές που…
Τα bulk carriers τύπου Kamsarmax, δεδομένης της χωρητικότητάς τους, που διαμορφώνεται στα 80.000 έως 85.000 dwt, χαρακτηρίζονται από επιχειρησιακή ευελιξία, καθώς προσεγγίζουν έναν μεγάλο…
Καθώς το LNG κερδίζει συνεχώς έδαφος ως εναλλακτικό καύσιμο για την πρόωση των πλοίων, η ανάπτυξη ολοκληρωμένων υπηρεσιών LNG bunkering τοποθετείται ψηλά στην ατζέντα…
Η αγορά των crude tankers σημείωσε ένα εντυπωσιακό ράλι τον Σεπτέμβριο, με τους ναύλους να «εκτοξεύονται» στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών. Η άνοδος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ