
Η κατασκευή του πρώτου παγκοσμίως πλοίου μεσαίου μεγέθους που θα χρησιμοποιεί κινητήρα διπλού καυσίμου (Dual-Fuel), ικανό να λειτουργεί τόσο με αμμωνία (NH₃) όσο και με ντίζελ, ξεκίνησε από την HD Hyundai Mipo. Στις εγκαταστάσεις της στο Ούλσαν, η εταιρεία ξεκίνησε τη διαδικασία κοπής χάλυβα (Steel Cutting), σηματοδοτώντας την επίσημη έναρξη κατασκευής ενός πλοίου μεταφορικής ικανότητας 46.000 κ.μ. LPG με κινητήρα διπλού καυσίμου.
Το πλοίο έχει μήκος 190 μ. και είναι εξοπλισμένο με τρία αμπάρια φορτίου, που μπορούν να μεταφέρουν έως και 46.000 κ.μ. υγροποιημένων αερίων, όπως LPG και αμμωνία. Το κύριο χαρακτηριστικό του είναι η δυνατότητα χρήσης αμμωνίας, ενός καυσίμου που δεν παράγει εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά την καύση, καθώς και παραδοσιακών καυσίμων ντίζελ, εξασφαλίζοντας έτσι περιβαλλοντική βιωσιμότητα και ευελιξία στη λειτουργία του.
Παράλληλα, στο πλοίο θα ενσωματωθούν προηγμένες τεχνολογίες, όπως γεννήτρια άξονα (Shaft Generator), που αξιοποιεί τον κινητήριο άξονα για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου, καθώς και σύστημα μείωσης οξειδίων του αζώτου (SCR) για τη μείωση των εκπομπών NOx. Επιπλέον, το πλοίο θα είναι εξοπλισμένο με αισθητήρες ανίχνευσης διαρροών αμμωνίας σε πραγματικό χρόνο, συστήματα καταστολής διαρροών με ψεκασμό νερού (Water Spray System), καθώς και συστήματα μετριασμού διαρροών αμμωνίας, διασφαλίζοντας υψηλά επίπεδα ασφάλειας κατά τη διαχείριση του φορτίου.
Στόχος της HD Hyundai Mipo είναι να ολοκληρώσει την κατασκευή τεσσάρων πλοίων με την υιοθέτηση της αμμωνίας ως καυσίμου έως το 2026.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σιδηροδρομική γέφυρα κατέρρευσε τη νύχτα του Σαββάτου 31 Μαΐου 2025 προς Κυριακή 1η Ιουνίου, στη ρωσική περιφέρεια Κουρσκ (νοτιοδυτικά), η οποία γειτονεύει με την…
Οριακές είναι οι μεταβολές που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LNG carriers, με την ψαλίδα Ανατολής και Δύσης να επιμένει. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong International παρέδωσε στην MSC, την προηγούμενη εβδομάδα, το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «MSC LEILA», μεταφορικής ικανότητας 11.480 TEUs. Το…
Με πλήρη επιτυχία ολοκλήρωσε τις θαλάσσιες δοκιμές του το πρώτο Aframax δεξαμενόπλοιο αιολικής πρόωσης. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου των πλοίων διπλού καυσίμου της Cosco, καθώς ο κινεζικός κολοσσός γιόρτασε πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμα…
Η ιαπωνική ναυτιλιακή κοινότητα συνεχίζει στον δρόμο της καινοτομίας, καταγράφοντας ένα νέο ορόσημο. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Mitsui O.S.K. Lines, η εταιρεία τοποθέτησε…
Σε περίοδο ανοδικής πορείας φαίνεται να έχει εισέλθει η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής…
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ