
Η κατασκευή του πρώτου παγκοσμίως πλοίου μεσαίου μεγέθους που θα χρησιμοποιεί κινητήρα διπλού καυσίμου (Dual-Fuel), ικανό να λειτουργεί τόσο με αμμωνία (NH₃) όσο και με ντίζελ, ξεκίνησε από την HD Hyundai Mipo. Στις εγκαταστάσεις της στο Ούλσαν, η εταιρεία ξεκίνησε τη διαδικασία κοπής χάλυβα (Steel Cutting), σηματοδοτώντας την επίσημη έναρξη κατασκευής ενός πλοίου μεταφορικής ικανότητας 46.000 κ.μ. LPG με κινητήρα διπλού καυσίμου.
Το πλοίο έχει μήκος 190 μ. και είναι εξοπλισμένο με τρία αμπάρια φορτίου, που μπορούν να μεταφέρουν έως και 46.000 κ.μ. υγροποιημένων αερίων, όπως LPG και αμμωνία. Το κύριο χαρακτηριστικό του είναι η δυνατότητα χρήσης αμμωνίας, ενός καυσίμου που δεν παράγει εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά την καύση, καθώς και παραδοσιακών καυσίμων ντίζελ, εξασφαλίζοντας έτσι περιβαλλοντική βιωσιμότητα και ευελιξία στη λειτουργία του.
Παράλληλα, στο πλοίο θα ενσωματωθούν προηγμένες τεχνολογίες, όπως γεννήτρια άξονα (Shaft Generator), που αξιοποιεί τον κινητήριο άξονα για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου, καθώς και σύστημα μείωσης οξειδίων του αζώτου (SCR) για τη μείωση των εκπομπών NOx. Επιπλέον, το πλοίο θα είναι εξοπλισμένο με αισθητήρες ανίχνευσης διαρροών αμμωνίας σε πραγματικό χρόνο, συστήματα καταστολής διαρροών με ψεκασμό νερού (Water Spray System), καθώς και συστήματα μετριασμού διαρροών αμμωνίας, διασφαλίζοντας υψηλά επίπεδα ασφάλειας κατά τη διαχείριση του φορτίου.
Στόχος της HD Hyundai Mipo είναι να ολοκληρώσει την κατασκευή τεσσάρων πλοίων με την υιοθέτηση της αμμωνίας ως καυσίμου έως το 2026.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ