
Η κατασκευή του πρώτου παγκοσμίως πλοίου μεσαίου μεγέθους που θα χρησιμοποιεί κινητήρα διπλού καυσίμου (Dual-Fuel), ικανό να λειτουργεί τόσο με αμμωνία (NH₃) όσο και με ντίζελ, ξεκίνησε από την HD Hyundai Mipo. Στις εγκαταστάσεις της στο Ούλσαν, η εταιρεία ξεκίνησε τη διαδικασία κοπής χάλυβα (Steel Cutting), σηματοδοτώντας την επίσημη έναρξη κατασκευής ενός πλοίου μεταφορικής ικανότητας 46.000 κ.μ. LPG με κινητήρα διπλού καυσίμου.
Το πλοίο έχει μήκος 190 μ. και είναι εξοπλισμένο με τρία αμπάρια φορτίου, που μπορούν να μεταφέρουν έως και 46.000 κ.μ. υγροποιημένων αερίων, όπως LPG και αμμωνία. Το κύριο χαρακτηριστικό του είναι η δυνατότητα χρήσης αμμωνίας, ενός καυσίμου που δεν παράγει εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά την καύση, καθώς και παραδοσιακών καυσίμων ντίζελ, εξασφαλίζοντας έτσι περιβαλλοντική βιωσιμότητα και ευελιξία στη λειτουργία του.
Παράλληλα, στο πλοίο θα ενσωματωθούν προηγμένες τεχνολογίες, όπως γεννήτρια άξονα (Shaft Generator), που αξιοποιεί τον κινητήριο άξονα για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου, καθώς και σύστημα μείωσης οξειδίων του αζώτου (SCR) για τη μείωση των εκπομπών NOx. Επιπλέον, το πλοίο θα είναι εξοπλισμένο με αισθητήρες ανίχνευσης διαρροών αμμωνίας σε πραγματικό χρόνο, συστήματα καταστολής διαρροών με ψεκασμό νερού (Water Spray System), καθώς και συστήματα μετριασμού διαρροών αμμωνίας, διασφαλίζοντας υψηλά επίπεδα ασφάλειας κατά τη διαχείριση του φορτίου.
Στόχος της HD Hyundai Mipo είναι να ολοκληρώσει την κατασκευή τεσσάρων πλοίων με την υιοθέτηση της αμμωνίας ως καυσίμου έως το 2026.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Άνοδο, συγκριτικά με το 2023, κατέγραψε ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που χάθηκαν στη θάλασσα πέρσι, σύμφωνα με δεδομένα από την ετήσια έκθεση του World…
Τις απευθείας πτήσεις της από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΔΑ) στην πόλη Τσενγκτού μέσω Κωνσταντινούπολης, τέσσερις φορές την εβδομάδα, ξεκίνησε η Sichuan Airlines. Η…
Υπέρτιτλος: Ραγδαία άνοδος των εισαγωγών ντίζελ της Ευρώπης και «χαμόγελα» για τα product tankers Καθώς η ζήτηση για ενέργεια στην Ευρώπη εντείνεται κατά τους…
Το μεγαλύτερο ταμείο της Νορβηγίας, το KLP, ανακοίνωσε ότι δεν θα συνεργάζεται πλέον με δύο εταιρείες που πωλούν εξοπλισμό στον ισραηλινό στρατό, καθώς αυτός…
Για δεκαετίες, ο άνθρακας ήταν ο ακρογωνιαίος λίθος των εξαγωγών εμπορευμάτων της Αυστραλίας, προτού χάσει την πρώτη θέση από το σιδηρομετάλλευμα. Πλέον, κινδυνεύει να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ