
Οι αρχές της Φινλανδίας ανακοίνωσαν σήμερα Τετάρτη 8 Ιανουαρίου ότι εξαιτίας σοβαρών ελαττωμάτων απαγορεύθηκε ο πλους του δεξαμενόπλοιου «Eagle S» που θεωρείται ότι ανήκει στον ρωσικό σκιώδη στόλο μέσω του οποίου η Μόσχα παρακάμπτει το διεθνές εμπάργκο και ότι ευθύνεται για το σαμποτάζ κατά πέντε υποθαλάσσιων τηλεπικοινωνιακών καλωδίων στην Βαλτική.
Το πλοίο, το οποίο έχει συλληφθεί από την αστυνομία στο πλαίσιο της έρευνας για σαμποτάζ, δεν θα μπορεί να πλεύσει για όσο δεν έχουν επιδιορθωθεί τα σοβαρά ελαττώματα που διαπιστώθηκαν κατά τον τεχνικό έλεγχο, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών. Τα ελαττώματα αφορούν την πυρασφάλεια του πλοίου, τον εξαερισμό του αντλιοστασίου και το σύστημα πλεύσης.
Η επισκευή «θα απαιτήσει εξωτερική συνδρομή και θα χρειαστεί χρόνο», δηλώνει στην ανακοίνωση η Σάνα Σονίνεν, διευθύντρια Ναυσιπλοΐας του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών.
Το «Eagle S», με σημαία των Νήσων Κουκ, θεωρείται ύποπτο για την θραύση ενός ηλεκτρικού και τεσσάρων τηλεπικοινωνιακών καλωδίων στις 25 Δεκεμβρίου. Κατηγορείται ότι άφησε σκοπίμως την άγκυρά του να σέρνεται στον βυθό σε μία διαδρομή πολλών χιλιομέτρων, σύμφωνα με την φινλανδική αστυνομία. Η άγκυρα ανασύρθηκε την Δευτέρα 6 Ιανουαρίου και βρίσκεται στα χέρια των φινλανδικών αρχών.
Οκτώ μέλη του πληρώματος του «Eagle S» θεωρούνται από την φινλανδική αστυνομία ύποπτα για την εμπλοκή τους στην θραύση των καλωδίων και έχει εκδοθεί εναντίον τους απαγόρευση εξόδου από το φινλανδικό έδαφος.
Σημειώνεται ότι σειρά παρόμοιων περιστατικών έχει σημειωθεί στην Βαλτική μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο 2022. Οι ενέργειες αυτές έχουν ως στόχο τις υποδομές ενέργειας και επικοινωνιών και εντάσσονται, σύμφωνα με τους ειδικούς, στον «υβριδικό πόλεμο» που διεξάγει η Ρωσία κατά των δυτικών χωρών στην τεράστια αυτή θαλάσσια περιοχή, τις ακτές της οποίας μοιράζονται πολλές νατοϊκές χώρες και όπου η Ρωσία διαθέτει πύλες εισόδου.
Δύο καλώδια τηλεπικοινωνιών κόπηκαν στις 17 και 18 Νοεμβρίου στα σουηδικά χωρικά ύδατα. Η έρευνα των σουηδικών αρχών στράφηκε κατά του κινεζικού πλοίου «Yi Peng 3» που βρισκόταν στην θαλάσσια ζώνη κατά την ώρα του συμβάντος.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μειώσει τις εισαγωγές ουκρανικών σιτηρών και ζάχαρης έως και 80% για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες των αγροτών της, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ