
Οι αρχές της Φινλανδίας ανακοίνωσαν σήμερα Τετάρτη 8 Ιανουαρίου ότι εξαιτίας σοβαρών ελαττωμάτων απαγορεύθηκε ο πλους του δεξαμενόπλοιου «Eagle S» που θεωρείται ότι ανήκει στον ρωσικό σκιώδη στόλο μέσω του οποίου η Μόσχα παρακάμπτει το διεθνές εμπάργκο και ότι ευθύνεται για το σαμποτάζ κατά πέντε υποθαλάσσιων τηλεπικοινωνιακών καλωδίων στην Βαλτική.
Το πλοίο, το οποίο έχει συλληφθεί από την αστυνομία στο πλαίσιο της έρευνας για σαμποτάζ, δεν θα μπορεί να πλεύσει για όσο δεν έχουν επιδιορθωθεί τα σοβαρά ελαττώματα που διαπιστώθηκαν κατά τον τεχνικό έλεγχο, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών. Τα ελαττώματα αφορούν την πυρασφάλεια του πλοίου, τον εξαερισμό του αντλιοστασίου και το σύστημα πλεύσης.
Η επισκευή «θα απαιτήσει εξωτερική συνδρομή και θα χρειαστεί χρόνο», δηλώνει στην ανακοίνωση η Σάνα Σονίνεν, διευθύντρια Ναυσιπλοΐας του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών.
Το «Eagle S», με σημαία των Νήσων Κουκ, θεωρείται ύποπτο για την θραύση ενός ηλεκτρικού και τεσσάρων τηλεπικοινωνιακών καλωδίων στις 25 Δεκεμβρίου. Κατηγορείται ότι άφησε σκοπίμως την άγκυρά του να σέρνεται στον βυθό σε μία διαδρομή πολλών χιλιομέτρων, σύμφωνα με την φινλανδική αστυνομία. Η άγκυρα ανασύρθηκε την Δευτέρα 6 Ιανουαρίου και βρίσκεται στα χέρια των φινλανδικών αρχών.
Οκτώ μέλη του πληρώματος του «Eagle S» θεωρούνται από την φινλανδική αστυνομία ύποπτα για την εμπλοκή τους στην θραύση των καλωδίων και έχει εκδοθεί εναντίον τους απαγόρευση εξόδου από το φινλανδικό έδαφος.
Σημειώνεται ότι σειρά παρόμοιων περιστατικών έχει σημειωθεί στην Βαλτική μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο 2022. Οι ενέργειες αυτές έχουν ως στόχο τις υποδομές ενέργειας και επικοινωνιών και εντάσσονται, σύμφωνα με τους ειδικούς, στον «υβριδικό πόλεμο» που διεξάγει η Ρωσία κατά των δυτικών χωρών στην τεράστια αυτή θαλάσσια περιοχή, τις ακτές της οποίας μοιράζονται πολλές νατοϊκές χώρες και όπου η Ρωσία διαθέτει πύλες εισόδου.
Δύο καλώδια τηλεπικοινωνιών κόπηκαν στις 17 και 18 Νοεμβρίου στα σουηδικά χωρικά ύδατα. Η έρευνα των σουηδικών αρχών στράφηκε κατά του κινεζικού πλοίου «Yi Peng 3» που βρισκόταν στην θαλάσσια ζώνη κατά την ώρα του συμβάντος.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα καταστροφικά αποτελέσματα που επιφυλάσσουν οι αμείωτες εκπομπές λόγω της καύσης συμβατικών καυσίμων βρίσκονται πιο κοντά από ποτέ. Σε πρόσφατη δημοσίευσή της, η Guardian…
Ο ελληνικός τουρισμός συνεχίζει να καταγράφει μικτές επιδόσεις το καλοκαίρι του 2025, με τα έσοδα και τις διεθνείς αφίξεις να κινούνται ανοδικά, την ώρα…
Στα 50 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα (bcm) έφθασε η ποσότητα φυσικού αερίου από το Αζερμπαϊτζάν που μετέφερε ο Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου (TAP) στην Ευρώπη…
Στην απόλυση έως και του 25% του εργατικού δυναμικού του αναμένεται να προχωρήσει ο πετρελαϊκός κολοσσός ConocoPhillips, σε μια προσπάθεια να περιορίσει τις δαπάνες…
Οι ΗΠΑ προτρέπουν τις υπόλοιπες χώρες να απορρίψουν το Net-Zero Framework, διαφορετικά θα υποστούν νέους δασμούς, περιορισμούς στις κάρτες visa και λιμενικές εισφορές, σύμφωνα…
Η Νορβηγία κάνει ακόμα ένα βήμα προς την αποανθρακοποίηση στις θαλάσσιες μεταφορές, με τη συμφωνία της Brunvoll Mar-El και της Rødne Fjord Cruise για…
Τάσεις σταθερότητας εμφανίζει η ναυλαγορά των containerships, έπειτα από έντεκα διαδοχικές εβδομάδες πτώσης των spot ναύλων. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container Index (WCI) της…
Η ανάπτυξη πλήρως ηλεκτρικών υποθαλάσσιων συστημάτων παραγωγής είναι καίριας σημασίας, καθώς μειώνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και τις ανάγκες σε εξοπλισμό στην επιφάνεια. Παράλληλα ανοίγει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ