
Καθώς η άνοδος της στάθμης της θάλασσας, ως απότοκο της κλιματικής αλλαγής, προκαλεί ήδη σημαντικά προβλήματα ανά την υφήλιο, ανησυχητικά είναι τα ευρήματα νέας έρευνας για τα κορυφαία λιμάνια πετρελαίου.
Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έρευνας του International Cryosphere Climate Initiative (ICCI), η άνοδος της στάθμης της θάλασσας αναμένεται να κατακλύσει πολλά από τα μεγαλύτερα λιμάνια πετρελαίου παγκοσμίως. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, τουλάχιστον δεκατρία από τα λιμάνια με την υψηλότερη κίνηση δεξαμενόπλοιων θα υποστούν σοβαρές ζημιές από μόλις ένα μέτρο ανόδου της στάθμης της θάλασσας.
Οι επιστήμονες θεωρούν ότι δύο λιμάνια της Σαουδικής Αραβίας, το Ras Tanura και Yanbu, είναι τα πλέον ευάλωτα σε τέτοιες συνθήκες. Πρόκειται για δύο λιμάνια που διαχειρίζεται ο πετρελαϊκός κολοσσός Saudi Aramco και μέσω αυτών εξάγεται το 98% των φορτίων πετρελαίου της χώρας. Στη λίστα των εν δυνάμει πληγέντων λιμένων, βρίσκονται επίσης τα λιμάνια του Χιούστον και του Γκάλβεστον στις ΗΠΑ, το λιμάνι της Σιγκαπούρης και σημαντικά λιμάνια της Κίνας και της Ολλανδίας.
Σύμφωνα με την έρευνα, καθώς η καύση ορυκτών καυσίμων προκαλεί υπερθέρμανση του πλανήτη, η άνοδος της στάθμης της θάλασσας κατά ένα μέτρο μοιάζει πλέον αναπόφευκτη. Εφόσον οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου δεν περιοριστούν δραστικά, η άνοδος πιθανόν να έρθει πριν από το 2070. Επιπλέον, μία ακόμα άνοδος τριών μέτρων είναι πιθανώς αναπόφευκτη την επόμενη χιλιετία και θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί μόλις στις αρχές του 2100.
Σε κάθε περίπτωση, τα ευρήματα της έρευνας κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου. Εάν τα σενάρια επιβεβαιωθούν, τα εν λόγω 13 λιμάνια θα υποστούν σημαντικές ζημιές. Δεδομένου ότι μέσω αυτών πραγματοποιήθηκε το 20% των παγκόσμιων εξαγωγών αργού του 2023, οι συνέπειες διαφαίνονται καταστροφικές για την αγορά πετρελαίου και όχι μόνο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο ελληνικός τουρισμός συνεχίζει να καταγράφει μικτές επιδόσεις το καλοκαίρι του 2025, με τα έσοδα και τις διεθνείς αφίξεις να κινούνται ανοδικά, την ώρα…
Στα 50 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα (bcm) έφθασε η ποσότητα φυσικού αερίου από το Αζερμπαϊτζάν που μετέφερε ο Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου (TAP) στην Ευρώπη…
Στην απόλυση έως και του 25% του εργατικού δυναμικού του αναμένεται να προχωρήσει ο πετρελαϊκός κολοσσός ConocoPhillips, σε μια προσπάθεια να περιορίσει τις δαπάνες…
Οι ΗΠΑ προτρέπουν τις υπόλοιπες χώρες να απορρίψουν το Net-Zero Framework, διαφορετικά θα υποστούν νέους δασμούς, περιορισμούς στις κάρτες visa και λιμενικές εισφορές, σύμφωνα…
Η Νορβηγία κάνει ακόμα ένα βήμα προς την αποανθρακοποίηση στις θαλάσσιες μεταφορές, με τη συμφωνία της Brunvoll Mar-El και της Rødne Fjord Cruise για…
Τάσεις σταθερότητας εμφανίζει η ναυλαγορά των containerships, έπειτα από έντεκα διαδοχικές εβδομάδες πτώσης των spot ναύλων. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container Index (WCI) της…
Η ανάπτυξη πλήρως ηλεκτρικών υποθαλάσσιων συστημάτων παραγωγής είναι καίριας σημασίας, καθώς μειώνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και τις ανάγκες σε εξοπλισμό στην επιφάνεια. Παράλληλα ανοίγει…
Η βραζιλιάνικος κολοσσός εξόρυξης μεταλλευμάτων Vale, εξήγγειλε στις 4 Σεπτεμβρίου ότι θα επενδύσει $12,3 δις. στις μεταλλευτικές της δραστηριότητες στην πολιτεία Minas Gerais μέχρι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ