
Καθώς η άνοδος της στάθμης της θάλασσας, ως απότοκο της κλιματικής αλλαγής, προκαλεί ήδη σημαντικά προβλήματα ανά την υφήλιο, ανησυχητικά είναι τα ευρήματα νέας έρευνας για τα κορυφαία λιμάνια πετρελαίου.
Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έρευνας του International Cryosphere Climate Initiative (ICCI), η άνοδος της στάθμης της θάλασσας αναμένεται να κατακλύσει πολλά από τα μεγαλύτερα λιμάνια πετρελαίου παγκοσμίως. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, τουλάχιστον δεκατρία από τα λιμάνια με την υψηλότερη κίνηση δεξαμενόπλοιων θα υποστούν σοβαρές ζημιές από μόλις ένα μέτρο ανόδου της στάθμης της θάλασσας.
Οι επιστήμονες θεωρούν ότι δύο λιμάνια της Σαουδικής Αραβίας, το Ras Tanura και Yanbu, είναι τα πλέον ευάλωτα σε τέτοιες συνθήκες. Πρόκειται για δύο λιμάνια που διαχειρίζεται ο πετρελαϊκός κολοσσός Saudi Aramco και μέσω αυτών εξάγεται το 98% των φορτίων πετρελαίου της χώρας. Στη λίστα των εν δυνάμει πληγέντων λιμένων, βρίσκονται επίσης τα λιμάνια του Χιούστον και του Γκάλβεστον στις ΗΠΑ, το λιμάνι της Σιγκαπούρης και σημαντικά λιμάνια της Κίνας και της Ολλανδίας.
Σύμφωνα με την έρευνα, καθώς η καύση ορυκτών καυσίμων προκαλεί υπερθέρμανση του πλανήτη, η άνοδος της στάθμης της θάλασσας κατά ένα μέτρο μοιάζει πλέον αναπόφευκτη. Εφόσον οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου δεν περιοριστούν δραστικά, η άνοδος πιθανόν να έρθει πριν από το 2070. Επιπλέον, μία ακόμα άνοδος τριών μέτρων είναι πιθανώς αναπόφευκτη την επόμενη χιλιετία και θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί μόλις στις αρχές του 2100.
Σε κάθε περίπτωση, τα ευρήματα της έρευνας κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου. Εάν τα σενάρια επιβεβαιωθούν, τα εν λόγω 13 λιμάνια θα υποστούν σημαντικές ζημιές. Δεδομένου ότι μέσω αυτών πραγματοποιήθηκε το 20% των παγκόσμιων εξαγωγών αργού του 2023, οι συνέπειες διαφαίνονται καταστροφικές για την αγορά πετρελαίου και όχι μόνο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ