
Η Ευρωπαϊκή Ένωση προειδοποίησε σήμερα για το λεγόμενο «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας και δήλωσε ότι θα αναλάβει ισχυρότερη δράση μετά τις υποψίες για σαμποτάζ σε υποθαλάσσιο καλώδιο στα ανοικτά των ακτών της Φινλανδίας.
Η ΕΕ «θα αναλάβει ισχυρότερη δράση για να αντιμετωπίσει κινδύνους τους οποίους δημιουργούν αυτά τα πλοία», δήλωσε η επικεφαλής της εξωτερικής πολιτικής της ΕΕ Κάγια Κάλας σε συνέντευξή της που δημοσιεύεται σήμερα από την εφημερίδα Die Welt.
«Ο ‘σκιώδης στόλος’ της Ρωσίας απειλεί το περιβάλλον και χρηματοδοτεί τον πολεμικό προϋπολογισμό της Ρωσίας», δήλωσε η Κάλας προσθέτοντας ότι τα πλοία είναι ύποπτα ότι πραγματοποιούν ενέργειες δολιοφθοράς.
Το υποθαλάσσιο ενεργειακό καλώδιο Estlink 2 ανάμεσα στην Εσθονία και τη Φινλανδία κόπηκε την Τετάρτη και οι φινλανδικές αρχές υποψιάζονται πως μπορεί να πρόκειται για πράξη δολιοφθοράς.
Στη συνέχεια οι φινλανδικές αρχές συνέλαβαν το πετρελαιοφόρο Eagle S, με σημαία των Νήσων Κουκ, η άγκυρα του οποίου πιστεύεται πως προκάλεσε τη ζημιά στο καλώδιο.
Σύμφωνα με την ΕΕ, το πλοίο μπορεί να ανήκει στο λεγόμενο «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας -δεξαμενόπλοια και άλλα φορτηγά πλοία τα οποία χρησιμοποιεί ανεπισήμως η Ρωσία για να παρακάμψει τις κυρώσεις στη μεταφορά πετρελαίου.
Η Κάλας, πρώην πρωθυπουργός της Εσθονίας, δήλωσε πως τα σαμποτάζ στην Ευρώπη έχουν αυξηθεί αφότου η Ρωσία άρχισε το πόλεμό της εναντίον της Ουκρανίας τον Φεβρουάριου του 2022.
«Πρόσφατες απόπειρες δολιοφθοράς στη Βαλτική Θάλασσα δεν είναι μεμονωμένα επεισόδια· δημιουργούν ένα εσκεμμένο μοτίβο με στόχο να βλαφτεί η ψηφιακή και η ενεργειακή υποδομή μας», πρόσθεσε η Κάλας.
Το Σάββατο, η γερμανίδα υπουργός Εξωτερικών Αναλένα Μπέρμποκ είχε ήδη κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για το «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας και είχε καλέσει για περαιτέρω ευρωπαϊκές κυρώσεις. Η Μπέρμποκ προειδοποίησε ότι ο «σαραβαλιασμένος ρωσικός σκιώδης στόλος» δημιουργεί σοβαρή απειλή τόσο για το περιβάλλον όσο και για την ευρωπαϊκή ασφάλεια.
«Σχεδόν κάθε μήνα, πλοία προκαλούν αυτή τη στιγμή ζημιές σε σημαντικά υποθαλάσσια καλώδια στη Βαλτική Θάλασσα», δήλωσε η Μπέρμποκ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ