
Η Ευρωπαϊκή Ένωση προειδοποίησε σήμερα για το λεγόμενο «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας και δήλωσε ότι θα αναλάβει ισχυρότερη δράση μετά τις υποψίες για σαμποτάζ σε υποθαλάσσιο καλώδιο στα ανοικτά των ακτών της Φινλανδίας.
Η ΕΕ «θα αναλάβει ισχυρότερη δράση για να αντιμετωπίσει κινδύνους τους οποίους δημιουργούν αυτά τα πλοία», δήλωσε η επικεφαλής της εξωτερικής πολιτικής της ΕΕ Κάγια Κάλας σε συνέντευξή της που δημοσιεύεται σήμερα από την εφημερίδα Die Welt.
«Ο ‘σκιώδης στόλος’ της Ρωσίας απειλεί το περιβάλλον και χρηματοδοτεί τον πολεμικό προϋπολογισμό της Ρωσίας», δήλωσε η Κάλας προσθέτοντας ότι τα πλοία είναι ύποπτα ότι πραγματοποιούν ενέργειες δολιοφθοράς.
Το υποθαλάσσιο ενεργειακό καλώδιο Estlink 2 ανάμεσα στην Εσθονία και τη Φινλανδία κόπηκε την Τετάρτη και οι φινλανδικές αρχές υποψιάζονται πως μπορεί να πρόκειται για πράξη δολιοφθοράς.
Στη συνέχεια οι φινλανδικές αρχές συνέλαβαν το πετρελαιοφόρο Eagle S, με σημαία των Νήσων Κουκ, η άγκυρα του οποίου πιστεύεται πως προκάλεσε τη ζημιά στο καλώδιο.
Σύμφωνα με την ΕΕ, το πλοίο μπορεί να ανήκει στο λεγόμενο «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας -δεξαμενόπλοια και άλλα φορτηγά πλοία τα οποία χρησιμοποιεί ανεπισήμως η Ρωσία για να παρακάμψει τις κυρώσεις στη μεταφορά πετρελαίου.
Η Κάλας, πρώην πρωθυπουργός της Εσθονίας, δήλωσε πως τα σαμποτάζ στην Ευρώπη έχουν αυξηθεί αφότου η Ρωσία άρχισε το πόλεμό της εναντίον της Ουκρανίας τον Φεβρουάριου του 2022.
«Πρόσφατες απόπειρες δολιοφθοράς στη Βαλτική Θάλασσα δεν είναι μεμονωμένα επεισόδια· δημιουργούν ένα εσκεμμένο μοτίβο με στόχο να βλαφτεί η ψηφιακή και η ενεργειακή υποδομή μας», πρόσθεσε η Κάλας.
Το Σάββατο, η γερμανίδα υπουργός Εξωτερικών Αναλένα Μπέρμποκ είχε ήδη κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για το «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας και είχε καλέσει για περαιτέρω ευρωπαϊκές κυρώσεις. Η Μπέρμποκ προειδοποίησε ότι ο «σαραβαλιασμένος ρωσικός σκιώδης στόλος» δημιουργεί σοβαρή απειλή τόσο για το περιβάλλον όσο και για την ευρωπαϊκή ασφάλεια.
«Σχεδόν κάθε μήνα, πλοία προκαλούν αυτή τη στιγμή ζημιές σε σημαντικά υποθαλάσσια καλώδια στη Βαλτική Θάλασσα», δήλωσε η Μπέρμποκ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγία κάνει ακόμα ένα βήμα προς την αποανθρακοποίηση στις θαλάσσιες μεταφορές, με τη συμφωνία της Brunvoll Mar-El και της Rødne Fjord Cruise για…
Τάσεις σταθερότητας εμφανίζει η ναυλαγορά των containerships, έπειτα από έντεκα διαδοχικές εβδομάδες πτώσης των spot ναύλων. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container Index (WCI) της…
Η ανάπτυξη πλήρως ηλεκτρικών υποθαλάσσιων συστημάτων παραγωγής είναι καίριας σημασίας, καθώς μειώνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και τις ανάγκες σε εξοπλισμό στην επιφάνεια. Παράλληλα ανοίγει…
Η βραζιλιάνικος κολοσσός εξόρυξης μεταλλευμάτων Vale, εξήγγειλε στις 4 Σεπτεμβρίου ότι θα επενδύσει $12,3 δις. στις μεταλλευτικές της δραστηριότητες στην πολιτεία Minas Gerais μέχρι…
Η Τουρκία αναμένεται να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή ημιαγωγών, με στόχο να μειώσει την εξάρτησή της από τεχνολογίες τρίτων χωρών. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…
Μια διακήρυξη-ορόσημο, με στόχο την προστασία των δικαιωμάτων των ναυτικών, υιοθετήθηκε πρόσφατα σε συνέδριο που διοργάνωσε η κυβέρνηση των Φιλιππίνων στη Μανίλα. Η Διακήρυξη…
Καθώς η παγκόσμια αγορά σιδηρομεταλλεύματος εξακολουθεί να διανύει περίοδο αβεβαιότητας, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal εστιάζει στις τελευταίες εξελίξεις και στον αντίκτυπό τους στην…
Ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο με κινεζική υπογραφή βρίσκεται προ των πυλών για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ειδικότερα, μια κινεζική διαχειρίστρια εταιρεία πρόκειται να «εγκαινιάσει» την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ