
Η ναυτιλιακή χρηματοδότηση συνεχίζει να εξελίσσεται τα τελευταία έτη, με τον ρόλο των Poseidon Principles να καθίσταται ολοένα πιο πρωταγωνιστικός.
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal, η πρωτοβουλία εκκίνησε το 2019 με τη συμμετοχή 11 τραπεζών από πέντε χώρες, ενώ σήμερα συμμετέχουν 35 τράπεζες από 14 χώρες. Στις τράπεζες αυτές αντιστοιχεί περίπου το 80% του παγκόσμιου χαρτοφυλακίου ναυτιλιακών επενδύσεων ύψους $240 δισ.
Σε κάθε περίπτωση, οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες στο μέτωπο της χρηματοδότησης δεν έχουν εξαλειφθεί. Οι εταιρείες δυσκολεύονται να εξασφαλίσουν δάνεια για τη μετασκευή πλοίων, ενώ ορισμένα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα δεν επιθυμούν να επωμιστούν τον κίνδυνο χρηματοδότησης της κατασκευής ενός πλοίου διπλού καυσίμου.
Ωστόσο, η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας τρέχει με ανεβασμένους ρυθμούς. Ο αριθμός των φιλικότερων προς το περιβάλλον πλοίων αυξάνεται συνεχώς, ενώ οι νέοι κανονισμοί αναμένεται να φέρουν αύξηση του ρυθμού ανανέωσης και εκσυγχρονισμού των στόλων των εταιρειών εντός μιας χρονικής περιόδου όπου οι διαλύσεις είναι περιορισμένες, υπογραμμίζει η Intermodal.
Παράλληλα, ο στόλος πλοίων διπλών καυσίμων αριθμεί 2.119 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 123 εκατ. gt ‒ 7,4% του παγκόσμιου στόλου σε όρους τονάζ. Πριν από το 2018, δηλαδή πριν από την εισαγωγή των Poseidon Principles στη ναυτιλία, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 3,2%.
Από τα πλοία εναλλακτικών καυσίμων, βάσει της Intermodal, το 84% αξιοποιούν ως εναλλακτικό καύσιμο το LNG, με 1.248 πλοία χωρητικότητας 102,93 εκατ. gt να είναι διπλού καυσίμου κατανάλωσης και LNG.
Την ίδια ώρα, άνοδο καταγράφει το ποσοστό των πλοίων διπλού καυσίμου στο orderbook, το οποίο ανέρχεται σε 52% σήμερα από 16% το 2018. Συνεπώς, ο ρόλος των Poseidon Principles στην ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας είναι καθοριστικής σημασίας, παρότι υπάρχουν αρκετές προκλήσεις ακόμα που πρέπει να επιλυθούν.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εκρηκτική άνοδο κατέγραψαν οι τιμές των μετοχών στη σημερινή συνεδρίαση του Χρηματιστηρίου, με την αγορά να διασπά ανοδικά το ορόσημο των 2.000 μονάδων, κλείνοντας…
«Η κυβέρνηση θα προχωρήσει ένα σχέδιο 300 εκατομμυρίων ευρώ με πρόσθετους πόρους από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, έτσι ώστε να ανανεωθεί ο ακτοπλοϊκός στόλος…
Περισσότεροι από 3.000 εργαζόμενοι στα εργοστάσια παραγωγής μαχητικών αεροσκαφών της Boeing απεργούν από σήμερα Δευτέρα 4 Αυγούστου, σε ένα νέο πλήγμα για τον αμερικανικό…
Οι μικροί αρθρωτοί πυρηνικοί αντιδραστήρες (SMR) κερδίζουν έδαφος διεθνώς λόγω των πολλών πλεονεκτημάτων τους, με σημαντικότερο την υψηλή ασφάλεια που προσφέρουν ως μέσα παραγωγής…
Ένα καινοτόμο σύστημα δέσμευσης άνθρακα υιοθετεί η Scorpio Tankers με την υποστήριξη της Carbon Ridge στο δεξαμενόπλοιο «STI Spiga» (110.000 dwt, κατασκευής 2015). Η…
Η ανάπτυξη της τεχνολογίας αυτόνομων υποβρύχιων οχημάτων (AUVs) και προηγμένων τηλεχειριζόμενων συστημάτων σημειώνει ένα σημαντικό ορόσημο με την υπογραφή Συμφωνίας Παροχής Υπηρεσιών (MSA) μεταξύ…
Προβλήματα με το «καλημέρα» αντιμετωπίζει η κοινοπραξία LNG Canada, η οποία πρόσφατα εκκίνησε την εμπορική λειτουργία του νέου τερματικού σταθμού LNG στο Kitimat. Σύμφωνα…
Εν μέσω πιέσεων υπερπροσφοράς στις ασιατικές αγορές, οι εξαγωγές αεροπορικών καυσίμων (jet fuel) από χώρες-«κλειδιά» της Ασίας προς την Ευρώπη αναμένεται να σημειώσουν ρεκόρ…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ