
Οι ρωσικές αρχές ανακοίνωσαν την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου, ότι αντιμετωπίζουν ρύπανση από πετρελαιοκηλίδα που καλύπτει 49 χιλιόμετρα ακτογραμμής, ιδίως σε παραθαλάσσια θέρετρα στην περιοχή Κρασνοντάρ στο νοτιοδυτικό τμήμα της χώρας, μετά τη βύθιση δύο πετρελαιοφόρων στο στενό του Κερτς κοντά στην προσαρτημένη Κριμαία.
Η πετρελαιοκηλίδα έχει προκαλέσει μια εκτεταμένη ρύπανση σε αμμώδεις παραλίες κατά μήκος της ακτογραμμής της Μαύρης Θάλασσας μολύνοντας τον αέρα και απειλώντας την άγρια ζωή σε μία από τις χειρότερες οικολογικές καταστροφές που έχουν πλήξει την περιοχή εδώ και χρόνια.
Περίπου 4.000 εθελοντές συμμετέχουν στον καθαρισμό των ακτών κοντά στην πόλη θέρετρο Ανάπα, από την πετρελαιοκηλίδα που δημιουργήθηκε από δύο δεξαμενόπλοια που επλήγησαν από καταιγίδα την Κυριακή 15 Δεκεμβρίου, ανέφερε κλιμάκιο της περιοχής.
Το υπουργείο Εκτάκτων αναγκών ανέφερε ότι η επιχείρηση καθαρισμού γίνεται κατά μήκος 49 χιλιομέτρων της ακτογραμμής. «Συνολικά 49 χιλιόμετρα ακτογραμμής καθαρίζονται στις περιοχές Τεμριούκ και Ανάπα», δημοφιλή παραθαλάσσια θέρετρα στην περιοχή του Κρασνοντάρ, αναφέρει σε ανακοίνωσή του το ρωσικό υπουργείο Εκτάκτων Καταστάσεων. «Περίπου 80 τόνοι πετρελαίου έχουν ανακτηθεί από την έναρξη των εργασιών», ανέφερε η ανακοίνωση.
Τα πληγέντα δεξαμενόπλοια, και τα δύο άνω των 50 ετών, μετέφεραν συνολικά περίπου 9.200 μετρικούς τόνους (62.000 βαρέλια) πετρελαιοειδών, ανέφερε το πρακτορείο ειδήσεων TASS, αλλά η έκταση της διαρροής είναι ακόμη άγνωστη.
Τα πλοία βρίσκονταν στο στενό του Κερτς μεταξύ της ηπειρωτικής Ρωσίας και της Κριμαίας, την οποία η Ρωσία προσάρτησε από την Ουκρανία το 2014, όταν εξέπεμψαν σήματα κινδύνου.
Το πρακτορείο ειδήσεων TASS ανέφερε χθες Τρίτη 17 Δεκεμβρίου, ότι ένα τρίτο δεξαμενόπλοιο είχε εκπέμψει σήμα κινδύνου, αλλά το κύτος του ήταν ακόμη άθικτο, δεν υπήρχε διαρροή πετρελαίου και το πλήρωμα ήταν ασφαλές.
Οι ρωσικές αρχές κήρυξαν σε πολλές περιοχές κατάσταση έκτακτης ανάγκης, μεταξύ άλλων στην Ανάπα, που είναι δημοφιλής τουριστικός προορισμός κοντά στην Αζοφική Θάλασσα. Τέλος, η εκπρόσωπος του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών Μαρία Ζαχάροβα απηύθυνε έκκληση σε εθελοντές για βοήθεια.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ