
Οι ρωσικές αρχές ανακοίνωσαν την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου, ότι αντιμετωπίζουν ρύπανση από πετρελαιοκηλίδα που καλύπτει 49 χιλιόμετρα ακτογραμμής, ιδίως σε παραθαλάσσια θέρετρα στην περιοχή Κρασνοντάρ στο νοτιοδυτικό τμήμα της χώρας, μετά τη βύθιση δύο πετρελαιοφόρων στο στενό του Κερτς κοντά στην προσαρτημένη Κριμαία.
Η πετρελαιοκηλίδα έχει προκαλέσει μια εκτεταμένη ρύπανση σε αμμώδεις παραλίες κατά μήκος της ακτογραμμής της Μαύρης Θάλασσας μολύνοντας τον αέρα και απειλώντας την άγρια ζωή σε μία από τις χειρότερες οικολογικές καταστροφές που έχουν πλήξει την περιοχή εδώ και χρόνια.
Περίπου 4.000 εθελοντές συμμετέχουν στον καθαρισμό των ακτών κοντά στην πόλη θέρετρο Ανάπα, από την πετρελαιοκηλίδα που δημιουργήθηκε από δύο δεξαμενόπλοια που επλήγησαν από καταιγίδα την Κυριακή 15 Δεκεμβρίου, ανέφερε κλιμάκιο της περιοχής.
Το υπουργείο Εκτάκτων αναγκών ανέφερε ότι η επιχείρηση καθαρισμού γίνεται κατά μήκος 49 χιλιομέτρων της ακτογραμμής. «Συνολικά 49 χιλιόμετρα ακτογραμμής καθαρίζονται στις περιοχές Τεμριούκ και Ανάπα», δημοφιλή παραθαλάσσια θέρετρα στην περιοχή του Κρασνοντάρ, αναφέρει σε ανακοίνωσή του το ρωσικό υπουργείο Εκτάκτων Καταστάσεων. «Περίπου 80 τόνοι πετρελαίου έχουν ανακτηθεί από την έναρξη των εργασιών», ανέφερε η ανακοίνωση.
Τα πληγέντα δεξαμενόπλοια, και τα δύο άνω των 50 ετών, μετέφεραν συνολικά περίπου 9.200 μετρικούς τόνους (62.000 βαρέλια) πετρελαιοειδών, ανέφερε το πρακτορείο ειδήσεων TASS, αλλά η έκταση της διαρροής είναι ακόμη άγνωστη.
Τα πλοία βρίσκονταν στο στενό του Κερτς μεταξύ της ηπειρωτικής Ρωσίας και της Κριμαίας, την οποία η Ρωσία προσάρτησε από την Ουκρανία το 2014, όταν εξέπεμψαν σήματα κινδύνου.
Το πρακτορείο ειδήσεων TASS ανέφερε χθες Τρίτη 17 Δεκεμβρίου, ότι ένα τρίτο δεξαμενόπλοιο είχε εκπέμψει σήμα κινδύνου, αλλά το κύτος του ήταν ακόμη άθικτο, δεν υπήρχε διαρροή πετρελαίου και το πλήρωμα ήταν ασφαλές.
Οι ρωσικές αρχές κήρυξαν σε πολλές περιοχές κατάσταση έκτακτης ανάγκης, μεταξύ άλλων στην Ανάπα, που είναι δημοφιλής τουριστικός προορισμός κοντά στην Αζοφική Θάλασσα. Τέλος, η εκπρόσωπος του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών Μαρία Ζαχάροβα απηύθυνε έκκληση σε εθελοντές για βοήθεια.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ