
Στα bulk carriers και στα containerships επικεντρώθηκε η πρόσφατη δραστηριότητα των παραγγελιών και των αγοραπωλησιών πλοίων. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Xclusiv, την περασμένη εβδομάδα έλαβαν χώρα παραγγελίες 16 bulk carriers και 18 containerships, ενώ στη second-hand αγορά άλλαξαν χέρια 15 bulk carriers.
Ειδικότερα, τα bulk carriers που παραγγέλθηκαν ήταν διαφόρων μεγεθών, κυρίως μικρότερου και μεσαίου μεγέθους, και οι παραγγελίες τοποθετήθηκαν σε κινεζικά και ιαπωνικά ναυπηγεία. Δύο παραγγελίες, για δύο πλοία εκάστη, αφορούν bulk carriers διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και μεθανόλης. Όσον αφορά τα containerships, οι περισσότερες παραγγελίες τοποθετήθηκαν στην Κίνα, με την παράδοση των πλοίων να αναμένεται να λάβει χώρα έως και το 2028.
Στη δευτερογενή αγορά, τα bulk carriers που άλλαξαν χέρια ήταν ιαπωνικής και κινεζικής ναυπήγησης, με τουλάχιστον δύο να περνούν σε εταιρείες ελληνικών συμφερόντων. Τα πλοία που πωλήθηκαν διαθέτουν χωρητικότητα από 12.300 dwt έως και 181.488 dwt.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Maran, με επικεφαλής την κ. Μαρία Αγγελικούση, προχώρησε στην πώληση του δεξαμενόπλοιου «Maran Aries», του παλαιότερου VLCC του στόλου της ‒ναυπηγημένο το 2006‒ έναντι $45 εκατ. Αναλυτές σχολίασαν ότι το χρηματικό αντίτιμο είναι αρκετά υψηλότερο από ό,τι ενδείκνυται για ένα πλοίο τέτοιας ηλικίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ιράν άνοιξε σήμερα, Σάββατο 28 Ιουνίου, όλον τον εναέριο χώρο του για τις ξένες αεροπορικές εταιρείες που διέρχονται από αυτόν. Παρόλα αυτά, οι…
Το πρωί του Σαββάτου 28 Ιουνίου, το ταχύπλοο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Champions Jet 3» της Seajets προσέκρουσε στην προβλήτα του λιμένα της Πάρου. Βάσει ανακοίνωσης…
Η Bernhard Schulte Offshore ανακοίνωσε στις 26 Ιουνίου την παραλαβή ενός ακόμα πλοίου CSOV (Commissioning Service Operation Vessel) από τα ναυπηγεία Ulstein Verft της…
Έργα που αλλάζουν «εντελώς ριζικά» τη φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης θα παραδίδονται ή θα είναι στο τέλος τους μέχρι το τέλος του 2028 ή του…
Η στρατιωτική κινητικότητα, όπως και οι εμπορευματικές μεταφορές, εξαρτάται από διεθνείς διαδρόμους υψηλών επιδόσεων, που διευκολύνουν τα μεγαλύτερα και βαρύτερα τρένα. Όπως και στις…
Τα ναυπηγεία Imabari Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι εξαγόρασαν τον δεύτερο μεγαλύτερο ναυπηγικό όμιλο της χώρας, Japan Marine United Corp. (JMU). Σύμφωνα…
Θετικά σημάδια συνεχίζει να παρουσιάζει η spot ναυλαγορά των LNG carriers, παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι εξακολουθούν να βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.…
Η 110η Σύνοδος της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο από 18 έως 27 Ιουνίου 2025. Σήμερα, τελευταία ημέρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ