
Η Βραζιλία αναμένεται να αποτελέσει πηγή παραγωγής πράσινης μεθανόλης μετά την ανακοίνωση της πρόσφατης συνεργασίας της European Energy και της Petrobras. Η συμφωνία τους βασίζεται σε ένα προηγούμενο μνημόνιο κατανόησης (MoU) μεταξύ των δύο εταιρειών και επικεντρώνεται στην εφαρμογή τεχνολογιών αιχμής για τη δημιουργία μιας εγκατάστασης πράσινης μεθανόλης εμπορικής κλίμακας. Η πράσινη μεθανόλη, ένας από τους βασικούς παράγοντες για τη μετάβαση στη βιώσιμη ναυτιλία, παράγεται μέσω της ηλεκτρολυτικής σύνθεσης, όπου ανανεώσιμο υδρογόνο συνδυάζεται με διοξείδιο του άνθρακα (CO₂) που προέρχεται από βιομηχανική δέσμευση.
Η European Energy θα αξιοποιήσει την εμπειρία της από την πρώτη εμπορική εγκατάσταση e-μεθανόλης στη Δανία, η οποία αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το 2024. Αυτή η εγκατάσταση έχει σχεδιαστεί για ετήσια παραγωγή 32.000 τόνων e-μεθανόλης, χρησιμοποιώντας τεχνολογίες αιχμής για την ηλεκτρολυτική παραγωγή υδρογόνου από ανανεώσιμες πηγές και τη δέσμευση διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) από βιομηχανικές διαδικασίες. Το έργο αυτό χρηματοδοτείται και υποστηρίζεται από συμφωνίες προμήθειας με κολοσσούς όπως η A.P. Moller-Maersk, γεγονός που εξασφαλίζει την εμπορική βιωσιμότητά του.
Ο λόγος που επιλέχθηκε η Βραζιλία είναι διότι η γεωγραφική της θέση σε συνδυασμό με την αφθονία ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, όπως ηλιακή, αιολική και υδροηλεκτρική ενέργεια, καθιστούν τη χώρα ιδανικό κόμβο για την παραγωγή πράσινης μεθανόλης. Η εγκατάσταση που προγραμματίζεται στην πολιτεία Περναμπούκο θα στηριχτεί σε μια στρατηγική 25ετή μίσθωση γης στο λιμάνι Suape. Αυτή η τοποθεσία προσφέρει άμεση πρόσβαση σε αγορές εξαγωγών, καθιστώντας το έργο κεντρικό στην ενίσχυση των βιώσιμων ενεργειακών λύσεων της χώρας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε κάμψη για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Οκτώβριο, οδηγούμενη εκ νέου από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…

Μεταβολές καταγράφονται στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο κατώφλι του 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, την εβδομάδα που μας πέρασε, οι…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ