
Η Βραζιλία αναμένεται να αποτελέσει πηγή παραγωγής πράσινης μεθανόλης μετά την ανακοίνωση της πρόσφατης συνεργασίας της European Energy και της Petrobras. Η συμφωνία τους βασίζεται σε ένα προηγούμενο μνημόνιο κατανόησης (MoU) μεταξύ των δύο εταιρειών και επικεντρώνεται στην εφαρμογή τεχνολογιών αιχμής για τη δημιουργία μιας εγκατάστασης πράσινης μεθανόλης εμπορικής κλίμακας. Η πράσινη μεθανόλη, ένας από τους βασικούς παράγοντες για τη μετάβαση στη βιώσιμη ναυτιλία, παράγεται μέσω της ηλεκτρολυτικής σύνθεσης, όπου ανανεώσιμο υδρογόνο συνδυάζεται με διοξείδιο του άνθρακα (CO₂) που προέρχεται από βιομηχανική δέσμευση.
Η European Energy θα αξιοποιήσει την εμπειρία της από την πρώτη εμπορική εγκατάσταση e-μεθανόλης στη Δανία, η οποία αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το 2024. Αυτή η εγκατάσταση έχει σχεδιαστεί για ετήσια παραγωγή 32.000 τόνων e-μεθανόλης, χρησιμοποιώντας τεχνολογίες αιχμής για την ηλεκτρολυτική παραγωγή υδρογόνου από ανανεώσιμες πηγές και τη δέσμευση διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) από βιομηχανικές διαδικασίες. Το έργο αυτό χρηματοδοτείται και υποστηρίζεται από συμφωνίες προμήθειας με κολοσσούς όπως η A.P. Moller-Maersk, γεγονός που εξασφαλίζει την εμπορική βιωσιμότητά του.
Ο λόγος που επιλέχθηκε η Βραζιλία είναι διότι η γεωγραφική της θέση σε συνδυασμό με την αφθονία ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, όπως ηλιακή, αιολική και υδροηλεκτρική ενέργεια, καθιστούν τη χώρα ιδανικό κόμβο για την παραγωγή πράσινης μεθανόλης. Η εγκατάσταση που προγραμματίζεται στην πολιτεία Περναμπούκο θα στηριχτεί σε μια στρατηγική 25ετή μίσθωση γης στο λιμάνι Suape. Αυτή η τοποθεσία προσφέρει άμεση πρόσβαση σε αγορές εξαγωγών, καθιστώντας το έργο κεντρικό στην ενίσχυση των βιώσιμων ενεργειακών λύσεων της χώρας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μειώσει τις εισαγωγές ουκρανικών σιτηρών και ζάχαρης έως και 80% για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες των αγροτών της, σύμφωνα με…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με τον γαλλικό κολοσσό να σπάει πρόσφατα το φράγμα των 4 εκατ. TEUs…
Στο πρώτο σκαλί του βάθρου βρέθηκε και πάλι η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας τον Ιούνιο. Συγκεκριμένα, βάσει στοιχείων της Clarkson Research Services, κατά τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ