
Άνεμος αισιοδοξίας πνέει τις τελευταίες εβδομάδες στην αγορά των bulk carriers, καθώς η τόνωση της ναυλαγοράς των Capesizes συντέλεσε στην ανάκαμψη του κύριου δείκτη της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου BDI, παρά το γεγονός ότι οι αποδόσεις των bulk carriers μικρότερου μεγέθους εξακολουθούν να εξασθενούν.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της BIMCO, ο BDI διαμορφώθηκε στις 1.627 μονάδες την Τρίτη 19 Νοεμβρίου, σημειώνοντας σημαντική άνοδο από τις 1.374 μονάδες, που ανέρχονταν τη Δευτέρα 4 Νοεμβρίου. Η εξέλιξη αυτή αντανακλά την αύξηση του δείκτη BCI κατά 4% σε ετήσια βάση, καθώς η αγορά των Capesizes έχει επωφεληθεί από τις αυξημένες αποστολές σιδηρομεταλλεύματος της Βραζιλίας και βωξίτη της Γουινέας, που αυξάνουν τις αποστάσεις σε σχέση με τα αυστραλιανά φορτία.
Παρ’ όλα αυτά, η άνοδος του BCI δεν επαρκούσε για την ανάκαμψη του BDI στα υψηλά επίπεδα των τριών πρώτων τριμήνων του 2024, καθώς ο BDI εξακολουθεί να καταγράφει πτώση κατά 10% σε ετήσια βάση. Υπενθυμίζεται ότι, τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2024, οι δείκτες BDI και BCI κατέγραφαν ετήσια αύξηση κατά 41% και 94% αντίστοιχα.
Έκτοτε η καθίζηση των spot ναύλων στα Capesizes έχει επηρεάσει αρνητικά την αγορά. Ενδεικτικά, από τις αρχές Οκτωβρίου, οι ναύλοι των συμβολαίων χρονοναύλωσης ενός έτους έχουν υποχωρήσει κατά 7%, ενώ οι τιμές στη second hand αγορά για ένα Capesize πενταετίας έχουν μειωθεί κατά 2%
Σε κάθε περίπτωση, η αγορά των Capesizes έχει επωφεληθεί από τον περιορισμένο αριθμό παραδόσεων νεότευκτων το τελευταίο διάστημα, που συνέβαλαν στη διατήρηση της προσφοράς σε χαμηλά επίπεδα. Επί του παρόντος, αναμένουμε ότι το ισοζύγιο προσφοράς-ζήτησης στην αγορά θα παραμείνει ισορροπημένο, με τη ζήτηση και την προσφορά να αυξάνονται κατά 0,5-1,5%.
Τέλος, αν κρίνει κανείς βάσει των συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης (FFAs) για τα Capesizes, οι ναύλοι αναμένεται να παραμείνουν κοντά στα τρέχοντα επίπεδα και τον Δεκέμβριο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μια σημαντική δωρεά προχώρησε ο εφοπλιστής και πρώην Δήμαρχος Οινουσσών Ευάγγελος Ηλ. Αγγελάκος και η οικογένεια του. Αναλυτικότερα, η δωρεά αφορά την ενίσχυση…
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ