
Άνεμος αισιοδοξίας πνέει τις τελευταίες εβδομάδες στην αγορά των bulk carriers, καθώς η τόνωση της ναυλαγοράς των Capesizes συντέλεσε στην ανάκαμψη του κύριου δείκτη της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου BDI, παρά το γεγονός ότι οι αποδόσεις των bulk carriers μικρότερου μεγέθους εξακολουθούν να εξασθενούν.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της BIMCO, ο BDI διαμορφώθηκε στις 1.627 μονάδες την Τρίτη 19 Νοεμβρίου, σημειώνοντας σημαντική άνοδο από τις 1.374 μονάδες, που ανέρχονταν τη Δευτέρα 4 Νοεμβρίου. Η εξέλιξη αυτή αντανακλά την αύξηση του δείκτη BCI κατά 4% σε ετήσια βάση, καθώς η αγορά των Capesizes έχει επωφεληθεί από τις αυξημένες αποστολές σιδηρομεταλλεύματος της Βραζιλίας και βωξίτη της Γουινέας, που αυξάνουν τις αποστάσεις σε σχέση με τα αυστραλιανά φορτία.
Παρ’ όλα αυτά, η άνοδος του BCI δεν επαρκούσε για την ανάκαμψη του BDI στα υψηλά επίπεδα των τριών πρώτων τριμήνων του 2024, καθώς ο BDI εξακολουθεί να καταγράφει πτώση κατά 10% σε ετήσια βάση. Υπενθυμίζεται ότι, τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2024, οι δείκτες BDI και BCI κατέγραφαν ετήσια αύξηση κατά 41% και 94% αντίστοιχα.
Έκτοτε η καθίζηση των spot ναύλων στα Capesizes έχει επηρεάσει αρνητικά την αγορά. Ενδεικτικά, από τις αρχές Οκτωβρίου, οι ναύλοι των συμβολαίων χρονοναύλωσης ενός έτους έχουν υποχωρήσει κατά 7%, ενώ οι τιμές στη second hand αγορά για ένα Capesize πενταετίας έχουν μειωθεί κατά 2%
Σε κάθε περίπτωση, η αγορά των Capesizes έχει επωφεληθεί από τον περιορισμένο αριθμό παραδόσεων νεότευκτων το τελευταίο διάστημα, που συνέβαλαν στη διατήρηση της προσφοράς σε χαμηλά επίπεδα. Επί του παρόντος, αναμένουμε ότι το ισοζύγιο προσφοράς-ζήτησης στην αγορά θα παραμείνει ισορροπημένο, με τη ζήτηση και την προσφορά να αυξάνονται κατά 0,5-1,5%.
Τέλος, αν κρίνει κανείς βάσει των συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης (FFAs) για τα Capesizes, οι ναύλοι αναμένεται να παραμείνουν κοντά στα τρέχοντα επίπεδα και τον Δεκέμβριο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Tην ενεργοποίηση δικαιωμάτων προαίρεσης για την επαναγορά καθενός από τα VLCC πλοία «Nissos Kea», «Nissos Nikouria» και «Nissos Anafi», από τον τρέχοντα χρηματοδότη πώλησης…
Σε συμφωνία για τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών σε Ηράκλειο και Ηγουμενίτσα κατέληξαν ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας και ο επικεφαλής του…
Στο αμερικανικό αργό στρέφει τα «πλοκάμια» της η Ινδία, αυξάνοντας σημαντικά τις εισαγωγές. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Braemar, οι…
Οι κλιμακούμενες εντάσεις μεταξύ Ινδίας και Πακιστάν έχουν προκαλέσει εμπορικούς τριγμούς, με τις δύο χώρες μάλιστα να έχουν προβεί και σε εφαρμογή λιμενικών περιορισμών,…
Η στενή συνεργασία Ρωσίας και Κίνας στο εμπόριο συνεχίζει να ενισχύεται, καθώς οι δύο χώρες βρίσκονται στο στάδιο των συνομιλιών αναφορικά με την κατασκευή…
Η ηλεκτρική πρόωση από συστοιχίες μπαταριών λαμβάνει κύρια θέση στη ναυτιλία, με πρόσφατο παράδειγμα το Hull 096 της Incat, το μεγαλύτερο φέριμποτ παγκοσμίως που…
Το 2025 έχει, επί του παρόντος, αποτελέσει έτος χαμηλής δραστηριότητας στις παραγγελίες εμπορικών πλοίων. Από την αρχή του έτους έως και τα τέλη Απριλίου…
Το χαρτοφυλάκιό της συνεχίζει να διευρύνει η γαλλική GTT, καθώς πρόσφατα ανακοίνωσε την εξαγορά της δανικής Danelec. Συγκεκριμένα, η GTT υπέγραψε συμφωνία με το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ