
Άνεμος αισιοδοξίας πνέει τις τελευταίες εβδομάδες στην αγορά των bulk carriers, καθώς η τόνωση της ναυλαγοράς των Capesizes συντέλεσε στην ανάκαμψη του κύριου δείκτη της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου BDI, παρά το γεγονός ότι οι αποδόσεις των bulk carriers μικρότερου μεγέθους εξακολουθούν να εξασθενούν.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της BIMCO, ο BDI διαμορφώθηκε στις 1.627 μονάδες την Τρίτη 19 Νοεμβρίου, σημειώνοντας σημαντική άνοδο από τις 1.374 μονάδες, που ανέρχονταν τη Δευτέρα 4 Νοεμβρίου. Η εξέλιξη αυτή αντανακλά την αύξηση του δείκτη BCI κατά 4% σε ετήσια βάση, καθώς η αγορά των Capesizes έχει επωφεληθεί από τις αυξημένες αποστολές σιδηρομεταλλεύματος της Βραζιλίας και βωξίτη της Γουινέας, που αυξάνουν τις αποστάσεις σε σχέση με τα αυστραλιανά φορτία.
Παρ’ όλα αυτά, η άνοδος του BCI δεν επαρκούσε για την ανάκαμψη του BDI στα υψηλά επίπεδα των τριών πρώτων τριμήνων του 2024, καθώς ο BDI εξακολουθεί να καταγράφει πτώση κατά 10% σε ετήσια βάση. Υπενθυμίζεται ότι, τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2024, οι δείκτες BDI και BCI κατέγραφαν ετήσια αύξηση κατά 41% και 94% αντίστοιχα.
Έκτοτε η καθίζηση των spot ναύλων στα Capesizes έχει επηρεάσει αρνητικά την αγορά. Ενδεικτικά, από τις αρχές Οκτωβρίου, οι ναύλοι των συμβολαίων χρονοναύλωσης ενός έτους έχουν υποχωρήσει κατά 7%, ενώ οι τιμές στη second hand αγορά για ένα Capesize πενταετίας έχουν μειωθεί κατά 2%
Σε κάθε περίπτωση, η αγορά των Capesizes έχει επωφεληθεί από τον περιορισμένο αριθμό παραδόσεων νεότευκτων το τελευταίο διάστημα, που συνέβαλαν στη διατήρηση της προσφοράς σε χαμηλά επίπεδα. Επί του παρόντος, αναμένουμε ότι το ισοζύγιο προσφοράς-ζήτησης στην αγορά θα παραμείνει ισορροπημένο, με τη ζήτηση και την προσφορά να αυξάνονται κατά 0,5-1,5%.
Τέλος, αν κρίνει κανείς βάσει των συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης (FFAs) για τα Capesizes, οι ναύλοι αναμένεται να παραμείνουν κοντά στα τρέχοντα επίπεδα και τον Δεκέμβριο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ