
Άνεμος αισιοδοξίας πνέει τις τελευταίες εβδομάδες στην αγορά των bulk carriers, καθώς η τόνωση της ναυλαγοράς των Capesizes συντέλεσε στην ανάκαμψη του κύριου δείκτη της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου BDI, παρά το γεγονός ότι οι αποδόσεις των bulk carriers μικρότερου μεγέθους εξακολουθούν να εξασθενούν.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της BIMCO, ο BDI διαμορφώθηκε στις 1.627 μονάδες την Τρίτη 19 Νοεμβρίου, σημειώνοντας σημαντική άνοδο από τις 1.374 μονάδες, που ανέρχονταν τη Δευτέρα 4 Νοεμβρίου. Η εξέλιξη αυτή αντανακλά την αύξηση του δείκτη BCI κατά 4% σε ετήσια βάση, καθώς η αγορά των Capesizes έχει επωφεληθεί από τις αυξημένες αποστολές σιδηρομεταλλεύματος της Βραζιλίας και βωξίτη της Γουινέας, που αυξάνουν τις αποστάσεις σε σχέση με τα αυστραλιανά φορτία.
Παρ’ όλα αυτά, η άνοδος του BCI δεν επαρκούσε για την ανάκαμψη του BDI στα υψηλά επίπεδα των τριών πρώτων τριμήνων του 2024, καθώς ο BDI εξακολουθεί να καταγράφει πτώση κατά 10% σε ετήσια βάση. Υπενθυμίζεται ότι, τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2024, οι δείκτες BDI και BCI κατέγραφαν ετήσια αύξηση κατά 41% και 94% αντίστοιχα.
Έκτοτε η καθίζηση των spot ναύλων στα Capesizes έχει επηρεάσει αρνητικά την αγορά. Ενδεικτικά, από τις αρχές Οκτωβρίου, οι ναύλοι των συμβολαίων χρονοναύλωσης ενός έτους έχουν υποχωρήσει κατά 7%, ενώ οι τιμές στη second hand αγορά για ένα Capesize πενταετίας έχουν μειωθεί κατά 2%
Σε κάθε περίπτωση, η αγορά των Capesizes έχει επωφεληθεί από τον περιορισμένο αριθμό παραδόσεων νεότευκτων το τελευταίο διάστημα, που συνέβαλαν στη διατήρηση της προσφοράς σε χαμηλά επίπεδα. Επί του παρόντος, αναμένουμε ότι το ισοζύγιο προσφοράς-ζήτησης στην αγορά θα παραμείνει ισορροπημένο, με τη ζήτηση και την προσφορά να αυξάνονται κατά 0,5-1,5%.
Τέλος, αν κρίνει κανείς βάσει των συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης (FFAs) για τα Capesizes, οι ναύλοι αναμένεται να παραμείνουν κοντά στα τρέχοντα επίπεδα και τον Δεκέμβριο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ