
Καθώς η Κίνα επιδιώκει να αυξήσει τις εξαγωγές της εκτός των ΗΠΑ, σημαντικές μεταβολές παρατηρούνται στο παγκόσμιο εμπόριο με την αναδιαμόρφωση των routes και τη στροφή προς την αγορά της Νότιας Αμερικής.
Το γεγονός αυτό αντικατοπτρίζει η ραγδαία αύξηση του θαλάσσιου εμπορίου ανάμεσα στην Άπω Ανατολή και την Ανατολική Ακτή της Νότιας Αμερικής. Σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, περισσότερα από 1,6 εκατ. TEUs μεταφέρθηκαν από την Άπω Ανατολή προς την Ανατολική Ακτή της Νότιας Αμερικής, κατά τους πρώτους εννέα μήνες του τρέχοντος έτους. Πρόκειται για ιστορικά υψηλά επίπεδα, όσον αφορά το εν λόγω route, τα οποία οφείλονται κυρίως στην ισχυρή άνοδο των κινεζικών εξαγωγών, που αυξήθηκαν κατά 14,8% σε ετήσια βάση.
Παράλληλα, πρωτοφανής είναι και η προσφερόμενη μεταφορική ικανότητα στο συγκεκριμένο route, η οποία την περίοδο 30 Σεπτεμβρίου-27 Οκτωβρίου ανήλθε κατά μέσο όρο στα 63.900 TEUs. Πρόκειται για αύξηση της τάξεως του 73% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023.
Βέβαια, η απότομη αύξηση της προσφοράς στο route Άπω Ανατολή-Ανατολική Ακτή της Νότιας Αμερικής συνέβαλε στην πτωτική ρότα των spot ναύλων από τον Ιούλιο. Ενδεικτικά, η μέση τιμή των spot ναύλων στο εν λόγω route διαμορφώθηκε στα $6.610/FEU στις 18 Νοεμβρίου, μειωμένη κατά 33,8% σε σχέση με το αποκορύφωμα των ναύλων στη διάρκεια του περασμένου Ιουλίου, όταν η μέση τιμή των spot ναύλων ανερχόταν στα $9.840/FEU.
Τέλος, η αναδιάταξη των trading patterns αναμένεται να συνεχιστεί και το 2025, σύμφωνα με την Xeneta, μετά την επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ και τη διαφαινόμενη επιβολή δασμών στις κινεζικές εισαγωγές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ