
Μια πρόσφατη τεχνική μελέτη, δημοσιευμένη από την Oil and Gas Climate Initiative (OGCI), το Global Centre for Maritime Decarbonisation (GCMD) και τη Stena Bulk, επιβεβαιώνει ότι η τεχνολογία δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα επί του πλοίου (Onboard Carbon Capture and Storage ‒ OCCS) έχει τη δυνατότητα να μειώσει σημαντικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) στη ναυτιλία. Η μελέτη, η οποία διεξήχθη από ένα κοινοπρακτικό σχήμα ναυτιλιακών οργανισμών, επιβεβαίωσε τη δυνατότητα μείωσης των εκπομπών CO₂ έως και 20% ετησίως για πλοία όπως το «Stena Impero».
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης, η εφαρμογή ενός συστήματος OCCS στο μεσαίου μεγέθους δεξαμενόπλοιο «Stena Impero» μπορεί να μειώσει τις ετήσιες εκπομπές CO₂ κατά περίπου 20%. Ωστόσο, η υιοθέτηση αυτής της τεχνολογίας συνοδεύεται από ένα ενεργειακό κόστος, το λεγόμενο «fuel penalty», το οποίο εκτιμάται κάτω από το 10%. Αυτό σημαίνει ότι η δέσμευση άνθρακα απαιτεί ελαφρώς περισσότερη κατανάλωση καυσίμου, κάτι που αυξάνει το λειτουργικό κόστος, αλλά δεν αναιρεί τα περιβαλλοντικά οφέλη.
Ένα από τα βασικά θέματα που εξετάστηκαν στη μελέτη είναι το οικονομικό κόστος της OCCS τεχνολογίας. Το συνολικό κόστος κατασκευής και εγκατάστασης ενός πλήρους συστήματος OCCS σε πλοίο εκτιμάται στα 13 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, το κόστος αποφυγής εκπομπών CO₂ γι’ αυτό το πρωτότυπο σύστημα πρώτης γενιάς, μετρούμενο σε ευρώ ανά τόνο κατακρατημένου CO₂, ανέρχεται στα 723 ευρώ ανά τόνο. Παρόλο που το κόστος αυτό είναι υψηλό για τα πρώτα συστήματα, αναμένεται ότι περαιτέρω έρευνα και τεχνολογικές εξελίξεις θα το μειώσουν σταδιακά, καθιστώντας την OCCS τεχνολογία πιο προσιτή και ευρέως εφαρμόσιμη.
Επιπλέον, η τεχνική έκθεση κατέδειξε ότι η επιτυχής υιοθέτηση της τεχνολογίας OCCS σε ευρεία κλίμακα εξαρτάται από την ανάπτυξη κατάλληλων υποδομών στα λιμάνια για την εκφόρτωση του αποθηκευμένου CO₂ και την τελική του απόθεση. Οι υποδομές αυτές παραμένουν σε αρχικό στάδιο, ενώ η δημιουργία εθνικών πολιτικών και πολιτικών λιμένων για τη διαχείριση και την αποθήκευση του CO₂ είναι αναγκαία για την υποστήριξη της τεχνολογίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συνέντευξη της ζωγράφου Μαρίας Φιλοπούλου
Δεκαπενταύγουστος. Οι ανέμελες διακοπές ή και το «σεργιάνι» στα αιγαιοπελαγίτικα νησιά έχουν την τιμητική τους. Παράλληλα ο εορτασμός της Κοίμησης της Θεοτόκου, καθώς και…
Τα τελευταία 24ωρα η Ελλάδα αντιμετωπίζει δασικές πυρκαγιές σε σημαντικό αριθμό μετώπων σε όλη την επικράτεια. Μεταξύ των περιοχών που έχουν πληγεί είναι και…
Βελτιωμένη εμφανίζεται η εικόνα στη μεγάλη φωτιά που κατακαίει σήμερα για τρίτη μέρα τη βορειοδυτική Χίο. Η υποχώρηση των ανέμων και η ενίσχυση της…
Οι κολοσσοί Nvidia και AMD αναμένεται να μοιραστούν με την αμερικανική κυβέρνηση μέρος των εσόδων τους από πωλήσεις στην Κίνα, σύμφωνα με δημοσιεύματα διεθνών…
Η Γερμανία, η Βρετανία και η Γαλλία δηλώνουν έτοιμες να ενεργοποιήσουν εκ νέου το μηχανισμό επιβολής κυρώσεων εναντίον του Ιράν, αν δεν βρεθεί μέχρι…
Η Wasaline υπέγραψε σύμβαση για τη χρήση βιοαερίου με την Gasum και συμφωνία pooling στο πλαίσιο του FuelEU Maritime με τη Stena Line, η…
Μετά από χρόνια προετοιμασίας, η επαναλειτουργία του πάλαι ποτέ ναυπηγείου Hanjin στις Φιλιππίνες, το οποίο πλέον διαχειρίζεται η HD Hyundai, βρίσκεται στην τελική ευθεία.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ