
Μια πρόσφατη τεχνική μελέτη, δημοσιευμένη από την Oil and Gas Climate Initiative (OGCI), το Global Centre for Maritime Decarbonisation (GCMD) και τη Stena Bulk, επιβεβαιώνει ότι η τεχνολογία δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα επί του πλοίου (Onboard Carbon Capture and Storage ‒ OCCS) έχει τη δυνατότητα να μειώσει σημαντικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) στη ναυτιλία. Η μελέτη, η οποία διεξήχθη από ένα κοινοπρακτικό σχήμα ναυτιλιακών οργανισμών, επιβεβαίωσε τη δυνατότητα μείωσης των εκπομπών CO₂ έως και 20% ετησίως για πλοία όπως το «Stena Impero».
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης, η εφαρμογή ενός συστήματος OCCS στο μεσαίου μεγέθους δεξαμενόπλοιο «Stena Impero» μπορεί να μειώσει τις ετήσιες εκπομπές CO₂ κατά περίπου 20%. Ωστόσο, η υιοθέτηση αυτής της τεχνολογίας συνοδεύεται από ένα ενεργειακό κόστος, το λεγόμενο «fuel penalty», το οποίο εκτιμάται κάτω από το 10%. Αυτό σημαίνει ότι η δέσμευση άνθρακα απαιτεί ελαφρώς περισσότερη κατανάλωση καυσίμου, κάτι που αυξάνει το λειτουργικό κόστος, αλλά δεν αναιρεί τα περιβαλλοντικά οφέλη.
Ένα από τα βασικά θέματα που εξετάστηκαν στη μελέτη είναι το οικονομικό κόστος της OCCS τεχνολογίας. Το συνολικό κόστος κατασκευής και εγκατάστασης ενός πλήρους συστήματος OCCS σε πλοίο εκτιμάται στα 13 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, το κόστος αποφυγής εκπομπών CO₂ γι’ αυτό το πρωτότυπο σύστημα πρώτης γενιάς, μετρούμενο σε ευρώ ανά τόνο κατακρατημένου CO₂, ανέρχεται στα 723 ευρώ ανά τόνο. Παρόλο που το κόστος αυτό είναι υψηλό για τα πρώτα συστήματα, αναμένεται ότι περαιτέρω έρευνα και τεχνολογικές εξελίξεις θα το μειώσουν σταδιακά, καθιστώντας την OCCS τεχνολογία πιο προσιτή και ευρέως εφαρμόσιμη.
Επιπλέον, η τεχνική έκθεση κατέδειξε ότι η επιτυχής υιοθέτηση της τεχνολογίας OCCS σε ευρεία κλίμακα εξαρτάται από την ανάπτυξη κατάλληλων υποδομών στα λιμάνια για την εκφόρτωση του αποθηκευμένου CO₂ και την τελική του απόθεση. Οι υποδομές αυτές παραμένουν σε αρχικό στάδιο, ενώ η δημιουργία εθνικών πολιτικών και πολιτικών λιμένων για τη διαχείριση και την αποθήκευση του CO₂ είναι αναγκαία για την υποστήριξη της τεχνολογίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
2.965 έλεγχοι έγιναν από τον Ιούνιο έως τα μέσα Ιουλίου από στελέχη του Λιμενικού Σώματος, σε επιχειρήσεις εκμίσθωσης θαλασσίων μέσων αναψυχής και βεβαιώθηκαν 265…
Η κυβέρνηση της Συρίας υπέγραψε στις 14 Ιουλίου συμφωνία ύψους $800 εκατ. με την DP World, με έδρα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, για την…
Ο Ιούνιος, ο οποίος σημαδεύτηκε από έντονες γεωπολιτικές εντάσεις, ιδίως μεταξύ του Ιράν και των δυτικών κυβερνήσεων, αποτέλεσε έναν ακόμα κρίσιμο μήνα για τις…
Η Metlen ολοκλήρωσε την κατασκευή του ηλιακού πάρκου «San Severo» στην Ιταλία, στην περιφέρεια της Απουλίας. Το έργο διαθέτει μέγιστη ισχύ 12 MWp και…
Καθώς οι διαπραγματεύσεις Ουάσιγκτον-Σεούλ με επίκεντρο τους δασμούς βρίσκονται σε εξέλιξη, ο «φακός» στρέφεται στη ναυπηγική βιομηχανία, όπου εξετάζεται το ενδεχόμενο συνεργασίας ανάμεσα στις…
Το 2025 βρίσκει τον στόλο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να αυξάνεται με σχετικά βραδύ ρυθμό, σε σύγκριση με τα προηγούμενα έτη, σύμφωνα με δεδομένα…
Οι έμποροι χαλκού που εξάγουν τα φορτία τους στις ΗΠΑ επιδιώκουν να μετατοπίσουν τις παραδόσεις μέσω Χαβάης και Πουέρτο Ρίκο, προκειμένου να μειώσουν τους…
Δεν εγκρίθηκε τελικά το 18ο πακέτο κυρώσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά της Ρωσίας, καθώς η Σλοβακία άσκησε βέτο, μπλοκάροντας τη διαδικασία. «Η Ρωσία δεν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ