
Ένα μεγάλο βήμα προς την κατεύθυνση της απαλλαγής από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα πραγματοποιείται στην Ιαπωνία με το έργο δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS) που υλοποιείται από τις επτά κορυφαίες εταιρείες, μεταξύ των οποίων είναι οι ITOCHU Corporation, Nippon Steel, Taiheiyo Cement, Mitsubishi Heavy Industries (MHI), INPEX, Taisei και ITOCHU Oil Exploration Co. (CIECO). Το έργο, με την υποστήριξη του Οργανισμού Ασφάλειας Μετάλλων και Ενέργειας της Ιαπωνίας (JOGMEC), στοχεύει στην αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) κάτω από τη γη, με ορίζοντα έναρξης το οικονομικό έτος 2030.
Καθεμία από τις επτά εταιρείες έχει ξεχωριστό ρόλο στην ανάπτυξη του έργου. Η Nippon Steel αναλαμβάνει τον σχεδιασμό και την υλοποίηση της τεχνολογίας διαχωρισμού και υγροποίησης CO₂ από τις εγκαταστάσεις της στην περιοχή Oita. Η Taiheiyo Cement, από την πλευρά της, θα εφαρμόσει ανάλογες τεχνολογίες για τις εκπομπές CO₂ από το εργοστάσιο της Kawasaki.
Η MHI εστιάζει στη μελέτη και στον σχεδιασμό της μεταφοράς υγροποιημένου CO₂ και στις αντίστοιχες εγκαταστάσεις αποθήκευσης, ενώ η INPEX συντονίζει τη διαδικασία έγχυσης και αποθήκευσης CO₂ στο υπέδαφος, περιλαμβάνοντας και τη μελέτη για αγωγούς στη θάλασσα και εγκαταστάσεις παρακολούθησης CO₂. Η Taisei θα εργαστεί πάνω στη μηχανική σχεδίαση για τις λιμενικές εγκαταστάσεις αποθήκευσης και η CIECO θα αξιολογήσει την τεχνολογία και την οικονομική βιωσιμότητα του συνολικού έργου.
Η ITOCHU αναλαμβάνει τον γενικό συντονισμό, τις οικονομικές αξιολογήσεις και τη διαχείριση της προόδου του έργου, φροντίζοντας για την τεχνική και οικονομική βιωσιμότητα κάθε στοιχείου της αλυσίδας αξίας.
Η υλοποίηση του έργου έχει ξεκινήσει από το 2023, με την πραγματοποίηση μελετών σκοπιμότητας, και αναμένεται να προχωρήσει σε κρίσιμα στάδια, όπως αξιολογήσεις γεωτρήσεων και βασικός σχεδιασμός εγκαταστάσεων, μεταξύ 2024 και 2026. Το χρονοδιάγραμμα περιλαμβάνει φάσεις σχεδιασμού και κατασκευής εγκαταστάσεων τόσο για τον διαχωρισμό και την υγροποίηση του CO₂ όσο και για τη μεταφορά και την αποθήκευσή του μέχρι το 2030.
Η τεχνολογία δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS) θεωρείται μια κρίσιμη λύση στην επίτευξη των στόχων της Ιαπωνίας για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 46% μέχρι το 2030 και πλήρη απαλλαγή από τον άνθρακα έως το 2050. Το έργο CCS αναμένεται να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο σε βιομηχανίες υψηλών εκπομπών, καθώς προσφέρει έναν από τους πιο άμεσους τρόπους για την αποθήκευση CO₂ με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αισιόδοξη για τις προοπτικές ανάπτυξης της οικονομίας στην Ευρωζώνη και με αναφορά στο «τραύμα» που είχε προκαλέσει στην αξιοπιστία των στατιστικών στοιχείων η Ελλάδα…
Ο όμιλος Grimaldi βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των διεθνών προσπαθειών αποανθρακοποίησης της ναυτιλίας, με συστηματικές επενδύσεις σε πλοία εναλλακτικών καυσίμων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατα,…
«Καταρχάς, θα ήθελα να σας καλωσορίσω στην Αθήνα. Η παρουσία σας σήμερα εδώ συμπίπτει με την επέτειο της 11ης Σεπτεμβρίου. Είναι, ασφαλώς, μια ημέρα…
Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, οι Έλληνες πλοιοκτήτες επιβεβαιώνουν για ένα ακόμα έτος τον πρωταγωνιστικό τους ρόλο στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Το…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει την «πράσινη» μετάβασή της, με «αιχμή του δόρατος» τα εναλλακτικά καύσιμα, τα scrubbers φαίνεται να χάνουν την αίγλη τους…
Σε νέα εποχή εισέρχεται ο τερματικός σιδηρομεταλλεύματος Buchanan στη Λιβερία μετά την πρώτη φόρτωση Capesize και συγκεκριμένα του «Navios Gem», σύμφωνα με δεδομένα της…
Στην υπογραφή της σύμβασης για το έργο της νέας καλωδιακής διασύνδεσης υψηλής τάσης μεταξύ Κέρκυρας και Ηγουμενίτσας προχωρά ο ΑΔΜΗΕ, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση.…
Ο ιαπωνικός κολοσσός Mitsui OSK Lines (MOL) «ρίχνει δίχτυα» στη ναυπηγική βιομηχανία της Ινδίας, με στόχο να ενισχύσει τη θέση του σε μια ταχέως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ