
Πρόσφατα δεδομένα της Clarksons αποκαλύπτουν ότι περίπου το 33% των πλοίων παγκοσμίως είναι εξοπλισμένα με συσκευές εξοικονόμησης ενέργειας. Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν τη μεγαλύτερη υιοθέτηση καθαρής τεχνολογίας, με πάνω από το 48% της χωρητικότητας του στόλου τους να είναι εξοπλισμένα με τουλάχιστον μία τέτοια λύση, ακολουθούμενα από τα δεξαμενόπλοια, τα κρουαζιερόπλοια και τα φορτηγά πλοία.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Silverstream Technologies πρόσφατα ξεπέρασε τις 200 παραγγελίες για το σύστημα λίπανσης με αέρα, το οποίο ονομάζεται Silverstream® System, καθώς πρόσφατα εξασφάλισε νέα παραγγελία για 18 νεότευκτα LNG carriers της QatarEnergy. Αυτό το σύστημα αποτελεί μια καινοτόμο λύση, που βελτιώνει την αποδοτικότητα των πλοίων και συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου, κάτι που είναι κρίσιμο στη σημερινή προσπάθεια της ναυτιλίας να μειώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα.
Το σύστημα λίπανσης με αέρα είναι μια τεχνολογία που μειώνει την τριβή ανάμεσα στο κύτος του πλοίου και το νερό, αξιοποιώντας ένα στρώμα μικροφυσαλίδων αέρα. Οι μονάδες απελευθέρωσης αέρα (ARUs), τοποθετημένες στο κάτω μέρος του πλοίου, απελευθερώνουν αέρα που δημιουργεί ένα «χαλί» από μικροφυσαλίδες. Αυτές οι μικροφυσαλίδες μειώνουν την αντίσταση τριβής, με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση καυσίμων και τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO₂).
Η Silverstream Technologies εκτιμά ότι αυτή η τεχνολογία μπορεί να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου κατά 5-10%. Ακόμη, προβλέπει ότι τα συστήματά της θα βοηθήσουν στη μείωση κατά πάνω από 19 εκατ. τόνους CO₂, εξοικονομώντας σχεδόν $5 δισ. σε καύσιμα καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής των πλοίων που εξοπλίζει.
Το Silverstream® System έχει εγκατασταθεί σε πολλά νέα πλοία LNG και είναι κατάλληλο για όλα τα είδη πλοίων, όπως εμπορευματοκιβώτια, δεξαμενόπλοια, κρουαζιερόπλοια και φορτηγά πλοία. Η τεχνολογία είναι ευέλικτη, αποδοτική σε όλες τις θαλάσσιες συνθήκες, και μπορεί να τοποθετηθεί τόσο σε νέα όσο και σε υφιστάμενα πλοία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η οικογένεια του αείμνηστου Κωνσταντίνου Ι. Λύρα προέβη σε δύο σημαντικές δωρεές προς τον Δήμο Οινουσσών. Συγκεκριμένα, οι δωρητές διαθέτουν δύο ακίνητα σε κεντρικά…
Την ευκαιρία να συμμετάσχει στην 83η συνεδρίαση της Marine Environment Protection Committee (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), είχε η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος…
Το Κίεβο είναι έτοιμο να υπογράψει συμφωνία για τα ορυκτά με την Ουάσινγκον και αυτό ενδέχεται να γίνει αργότερα σήμερα, σύμφωνα με πηγές. «Νομίζω…
Το φράγμα των 6.500 πλοίων έσπασε ο στόλος των containerships, με τη μεταφορική του ικανότητα να ξεπερνά τα 31,1 εκατ. TEUs. Tην ίδια ώρα,…
Με την εστίαση του Ντόναλντ Τραμπ στα ορυκτά καύσιμα, και δη στο πετρέλαιο, οι κολοσσοί ενέργειας των ΗΠΑ δρομολογούν νέες επενδύσεις διεθνούς κλίμακας. Ειδικότερα,…
Η πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο, σε συνδυασμό με 100% βιοκαύσιμο, μειώνει σημαντικά το ανθρακικό αποτύπωμα. Χάρη στην εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών αιχμής, το…
Η εποχικότητα συχνά επιδρά ποικιλοτρόπως στις επιδόσεις της ναυλαγοράς των bulk carriers. Ειδικότερα, το διάστημα Απριλίου-Μαΐου συνιστά μια μεταβατική περίοδο για την αγορά, η…
Πτώση 12% στις τιμές βασικών εμπορευμάτων το 2025 και ένα επιπλέον 5% για το 2026 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα εν μέσω εξασθένησης της οικονομικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ