
Στην πόλη Hamanaka του Hokkaido, όπου η γαλακτοκομία αποτελεί κυρίαρχο κλάδο, έξι οργανισμοί ‒συμπεριλαμβανομένων των JA Hamanaka, Takanashi Milk Products Co. Ltd., Hokkaido Gas Co. Ltd., Mitsui O.S.K. Lines Ltd. και MOL Sunflower Ltd.‒ ξεκίνησαν μια καινοτόμα μελέτη για την παραγωγή και την αξιοποίηση βιομεθανίου από ζωική κοπριά από τοπικές γαλακτοκομικές φάρμες.
Το βιομεθάνιο, το οποίο παράγεται μέσω της επεξεργασίας οργανικών αποβλήτων, αναδεικνύεται σε ένα πολλά υποσχόμενο καύσιμο χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος. Σε μια εποχή όπου η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) είναι κρίσιμη, το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) έχει ήδη αναδειχθεί ως μια αξιόπιστη εναλλακτική λύση στα συμβατικά καύσιμα. Ωστόσο, το βιομεθάνιο προσφέρει επιπλέον πλεονεκτήματα, αφού μπορεί να αξιοποιηθεί απευθείας μέσω του υπάρχοντος δικτύου υποδομών για μεταφορά και κατανάλωση, καθιστώντας το ιδανικό για τη μετάβαση προς την απανθρακοποίηση.
Η μελέτη θα εξετάσει τη δυνατότητα χρήσης του παραγόμενου βιομεθανίου για την τροφοδοσία εργοστασίων και πλοίων, με στόχο να επιτευχθεί σημαντική πρόοδος προς την επίτευξη των μηδενικών εκπομπών έως το 2050. Καθένας από τους εμπλεκόμενους οργανισμούς φέρνει τη δική του τεχνογνωσία και εμπειρία στον τομέα, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη μιας βιώσιμης λύσης που θα μπορούσε να αναδιαμορφώσει την ενεργειακή υποδομή της περιοχής.
Με την τεχνολογία να βρίσκεται στο επίκεντρο της προσπάθειας, αυτή η πρωτοβουλία στην Hamanaka μπορεί να αποτελέσει πρότυπο για την παραγωγή και τη χρήση βιομεθανίου, ενισχύοντας τη μετάβαση σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ