
Καθώς τα πλοία εξακολουθούν να αναδρομολογούνται γύρω από την Αφρική, λόγω των επιθέσεων των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, η Euronav προβλέπει αύξηση του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου, παρά το γεγονός ότι οι ΗΠΑ βρίσκονται εν αναμονή εκλογής νέου προέδρου και η οικονομική ανάκαμψη της Κίνας φαίνεται να επιβραδύνεται.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με εκτιμήσεις που πραγματοποίησε η εταιρεία την Πέμπτη 8 Αυγούστου, το διά θαλάσσης εμπόριο αναμένεται να αυξηθεί κατά 5,1%, κυρίως λόγω της αναδρομολόγησης των πλοίων γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, που συμβάλλει στην αύξηση των τονομιλίων κατά περίπου 3%.
Παρ’ όλα αυτά, πηγή προβληματισμού αποτελεί η αναμενόμενη αλλαγή στην προεδρία των ΗΠΑ, η οποία θα μπορούσε να επηρεάσει τα γεωπολιτικά δρώμενα και κατ’ επέκταση το μέλλον της παγκόσμιας ναυτιλίας. Ενδεικτικά, η πιθανή επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά το παγκόσμιο εμπόριο, καθώς ο Ρεπουμπλικάνος υποψήφιος αναμένεται να υιοθετήσει μια πιο επιθετική στάση απέναντι στην Κίνα, αυξάνοντας σημαντικά τους εμπορικούς δασμούς.
Επιπλέον, στις εκτιμήσεις της, η Euronav επισημαίνει την αβεβαιότητα όσον αφορά την παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου κατά το γ΄ τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Ειδικότερα, ο περιορισμός της κατανάλωσης και τα υψηλά ποσοστά ανεργίας της Κίνας, που αντανακλώνται στην εύθραυστη οικονομική της ανάκαμψη, πιθανόν να οδηγήσουν σε μείωση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου, παρά την αυξημένη ζήτηση των ΗΠΑ στη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου.
Εν κατακλείδι, τα γεωπολιτικά ζητήματα στην Ερυθρά Θάλασσα, αλλά και μεταξύ της Ουκρανίας και της Ρωσίας, σε συνδυασμό με τα οικονομικά προβλήματα της Κίνας, εντείνουν το αίσθημα της αβεβαιότητας, ιδίως για το μέλλον της ναυλαγοράς των Suezmaxes και των VLCCs.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ