
Καθώς τα πλοία εξακολουθούν να αναδρομολογούνται γύρω από την Αφρική, λόγω των επιθέσεων των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, η Euronav προβλέπει αύξηση του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου, παρά το γεγονός ότι οι ΗΠΑ βρίσκονται εν αναμονή εκλογής νέου προέδρου και η οικονομική ανάκαμψη της Κίνας φαίνεται να επιβραδύνεται.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με εκτιμήσεις που πραγματοποίησε η εταιρεία την Πέμπτη 8 Αυγούστου, το διά θαλάσσης εμπόριο αναμένεται να αυξηθεί κατά 5,1%, κυρίως λόγω της αναδρομολόγησης των πλοίων γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, που συμβάλλει στην αύξηση των τονομιλίων κατά περίπου 3%.
Παρ’ όλα αυτά, πηγή προβληματισμού αποτελεί η αναμενόμενη αλλαγή στην προεδρία των ΗΠΑ, η οποία θα μπορούσε να επηρεάσει τα γεωπολιτικά δρώμενα και κατ’ επέκταση το μέλλον της παγκόσμιας ναυτιλίας. Ενδεικτικά, η πιθανή επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά το παγκόσμιο εμπόριο, καθώς ο Ρεπουμπλικάνος υποψήφιος αναμένεται να υιοθετήσει μια πιο επιθετική στάση απέναντι στην Κίνα, αυξάνοντας σημαντικά τους εμπορικούς δασμούς.
Επιπλέον, στις εκτιμήσεις της, η Euronav επισημαίνει την αβεβαιότητα όσον αφορά την παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου κατά το γ΄ τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Ειδικότερα, ο περιορισμός της κατανάλωσης και τα υψηλά ποσοστά ανεργίας της Κίνας, που αντανακλώνται στην εύθραυστη οικονομική της ανάκαμψη, πιθανόν να οδηγήσουν σε μείωση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου, παρά την αυξημένη ζήτηση των ΗΠΑ στη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου.
Εν κατακλείδι, τα γεωπολιτικά ζητήματα στην Ερυθρά Θάλασσα, αλλά και μεταξύ της Ουκρανίας και της Ρωσίας, σε συνδυασμό με τα οικονομικά προβλήματα της Κίνας, εντείνουν το αίσθημα της αβεβαιότητας, ιδίως για το μέλλον της ναυλαγοράς των Suezmaxes και των VLCCs.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ