
To ETS έχει μπει για τα καλά στη ζωή της ναυτιλιακής βιομηχανίας από τον περασμένο Ιανουάριο.
Το ETS πρακτικά σημαίνει ότι ένα πλοίο που ταξιδεύει μεταξύ δύο λιμανιών της ΕΕ πρέπει να καταβάλει φόρο άνθρακα για όλη τη διάρκεια του ταξιδιού, ενώ ένα πλοίο που ταξιδεύει μεταξύ ενός λιμανιού εκτός ΕΕ και ενός λιμανιού της ΕΕ πρέπει να καταβάλει φόρο άνθρακα για το 50% του ταξιδιού. Τι συμβαίνει όμως στην περίπτωση των λιμένων του Ηνωμένου Βασιλείου;
Την απάντηση επιχειρεί να δώσει ανάλυση της Sea-Intelligence. Συγκεκριμένα, η εταιρεία σημειώνει ότι, ελέω Brexit, ένα λιμάνι του ΗΒ μπορεί να θεωρηθεί το πρώτο/τελευταίο πριν δέσει σε λιμάνι της ΕΕ. Για παράδειγμα, αν ένα πλοίο πραγματοποιεί ταξίδι από τη Νέα Υόρκη στην Αμβέρσα, ο μεταφορέας πρέπει να αναφέρει τις εκπομπές για το 50% του ταξιδιού, καθώς το πλοίο μετακινείται από λιμάνι εκτός ΕΕ σε λιμάνι της ΕΕ. Ωστόσο, εάν το ίδιο πλοίο προσεγγίσει το λιμάνι Felixstowe στο ταξίδι μεταξύ Νέας Υόρκης και Αμβέρσας, ο μεταφορέας πρέπει να καταβάλει μηδενικό φόρο άνθρακα από τη Νέα Υόρκη στο Felixstowe, καθώς και τα δύο αυτά λιμάνια είναι εκτός ΕΕ, και φόρο άνθρακα 50% για το πολύ σύντομο ταξίδι από το Felixstowe στην Αμβέρσα.
Για τις τακτικές γραμμές στον Βόρειο Ατλαντικό, η Sea-Intelligence το πάει ένα βήμα παρακάτω και επιχειρεί να υπολογίσει τη συνολική απόσταση πλεύσης για την οποία πρέπει να αναφερθούν οι εκπομπές, υπό δύο διαφορετικές συνθήκες: η μία βασίζεται στην τρέχουσα πραγματικότητα, όπου το Ηνωμένο Βασίλειο απαλλάσσεται, και η άλλη βασίζεται στην κατάσταση που θα είχε διαμορφωθεί εάν το Ηνωμένο Βασίλειο παρέμενε στην ΕΕ. Σύμφωνα με το παρακάτω γράφημα, το Brexit έχει ως αποτέλεσμα η συνολική αναφερόμενη απόσταση πλεύσης στον Βόρειο Ατλαντικό να μειωθεί κατά 24%.

ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ουκρανικά ναυτικά μη επανδρωμένα σκάφη έπληξαν σήμερα και κατέστησαν ανενεργό ένα δεξαμενόπλοιο που ανήκει στον σκιώδη στόλο της Ρωσίας, ενώ διέπλεε την αποκλειστική οικονομική…

Την ολοκλήρωση της εξαγοράς της SQLearn ανακοίνωσε η εταιρεία Mintra, σηματοδοτώντας το επόμενο βήμα στη δέσμευσή της για την υποστήριξη του ψηφιακού μετασχηματισμού της…

Η νέα σχεδίαση υπερμεγέθους πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 21.700 TEU, με κύριο καύσιμο την αμμωνία, από τη συνεργασία MSC, Zhoushan Changhong International και…

Tελευταία ενημέρωση 14:00 – Έληξε ο αποκλεισμός στο λιμάνι του Βόλου Μετά από ώρες κινητοποίησης, οι αγρότες αποχώρησαν οργανωμένα από το εμπορικό λιμάνι του…

Σε συζητήσεις για την εξαγορά της LLOG Exploration Offshore, μιας εκ των κορυφαίων πετρελαϊκών που δραστηριοποιούνται στον Κόλπο του Μεξικού, βρίσκεται η Shell. Οι…

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε ότι ενέκρινε, υπό όρους, την εξαγωγή ορισμένων ημιαγωγών της εταιρείας Nvidia στην Κίνα, αφού συνομίλησε με τον…

Η τουρκική εταιρεία low-cost αερομεταφορών Pegasus απλώνει τα «φτερά» της, προχωρώντας στην πλήρη εξαγορά τουλάχιστον δύο άλλων αερομεταφορέων της Γηραιάς Ηπείρου. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα…

Ένα νέο ερευνητικό project εκκινεί το World Maritime University, με στόχο την αντιμετώπιση της αυξανόμενης πρόκλησης εγκατάλειψης των ναυτικών. Στόχος του project, το οποίο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ