
To ETS έχει μπει για τα καλά στη ζωή της ναυτιλιακής βιομηχανίας από τον περασμένο Ιανουάριο.
Το ETS πρακτικά σημαίνει ότι ένα πλοίο που ταξιδεύει μεταξύ δύο λιμανιών της ΕΕ πρέπει να καταβάλει φόρο άνθρακα για όλη τη διάρκεια του ταξιδιού, ενώ ένα πλοίο που ταξιδεύει μεταξύ ενός λιμανιού εκτός ΕΕ και ενός λιμανιού της ΕΕ πρέπει να καταβάλει φόρο άνθρακα για το 50% του ταξιδιού. Τι συμβαίνει όμως στην περίπτωση των λιμένων του Ηνωμένου Βασιλείου;
Την απάντηση επιχειρεί να δώσει ανάλυση της Sea-Intelligence. Συγκεκριμένα, η εταιρεία σημειώνει ότι, ελέω Brexit, ένα λιμάνι του ΗΒ μπορεί να θεωρηθεί το πρώτο/τελευταίο πριν δέσει σε λιμάνι της ΕΕ. Για παράδειγμα, αν ένα πλοίο πραγματοποιεί ταξίδι από τη Νέα Υόρκη στην Αμβέρσα, ο μεταφορέας πρέπει να αναφέρει τις εκπομπές για το 50% του ταξιδιού, καθώς το πλοίο μετακινείται από λιμάνι εκτός ΕΕ σε λιμάνι της ΕΕ. Ωστόσο, εάν το ίδιο πλοίο προσεγγίσει το λιμάνι Felixstowe στο ταξίδι μεταξύ Νέας Υόρκης και Αμβέρσας, ο μεταφορέας πρέπει να καταβάλει μηδενικό φόρο άνθρακα από τη Νέα Υόρκη στο Felixstowe, καθώς και τα δύο αυτά λιμάνια είναι εκτός ΕΕ, και φόρο άνθρακα 50% για το πολύ σύντομο ταξίδι από το Felixstowe στην Αμβέρσα.
Για τις τακτικές γραμμές στον Βόρειο Ατλαντικό, η Sea-Intelligence το πάει ένα βήμα παρακάτω και επιχειρεί να υπολογίσει τη συνολική απόσταση πλεύσης για την οποία πρέπει να αναφερθούν οι εκπομπές, υπό δύο διαφορετικές συνθήκες: η μία βασίζεται στην τρέχουσα πραγματικότητα, όπου το Ηνωμένο Βασίλειο απαλλάσσεται, και η άλλη βασίζεται στην κατάσταση που θα είχε διαμορφωθεί εάν το Ηνωμένο Βασίλειο παρέμενε στην ΕΕ. Σύμφωνα με το παρακάτω γράφημα, το Brexit έχει ως αποτέλεσμα η συνολική αναφερόμενη απόσταση πλεύσης στον Βόρειο Ατλαντικό να μειωθεί κατά 24%.

ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ανησυχητικά είναι πρόσφατα δεδομένα έρευνας για την ευαλωτότητα της ναυτιλιακής βιομηχανίας έναντι των κυβερνοεπιθέσεων. Αναλυτικότερα, δεδομένα των Achilles Network και Procureship δείχνουν ότι περισσότερο…

Η Microsoft ανακοίνωσε τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου επενδύσεις ύψους 15,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κυρίως στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έως το…

Μετά την πρόσφατη έναρξη πτήσεων προς τη Λισαβόνα, η SKY express, εγκαινίασε στις 24 Οκτωβρίου και τη νέα απευθείας πτήση Αθήνα-Μαδρίτη, ενισχύοντας περαιτέρω την…

Βελτιώθηκε ελαφρώς τον Οκτώβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος και διαμορφώθηκε στις 107,5 μονάδες, από 106,2 μονάδες τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας…

Το Πεκίνο διοχετεύει συνολικά κεφάλαια 500 δισεκατομμυρίων γιουάν (περίπου 60,85 δισεκατομμυρίων ευρώ) μέσω ενός νέου εργαλείου χρηματοδοτικής πολιτικής, σύμφωνα με μία ανακοίνωση που εξέδωσαν…

Οι εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων από το Κουβέιτ υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2024 και διαμορφώθηκαν κάτω από 3.500 kt τον Σεπτέμβριο.…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε οριακή κάμψη τον Σεπτέμβριο, οδηγούμενη από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης…

Η στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στη Ρωσία, και κατά προέκταση στα ενεργειακά προϊόντα της, μεταβάλλεται σταδιακά. Αυτό είναι το συμπέρασμα που μπορεί κανείς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ