Παραγγελίες δεξαμενόπλοιων: Η μεγάλη αλλαγή του 2024

Παραγγελίες δεξαμενόπλοιων: Η μεγάλη αλλαγή του 2024

432
Παραγγελίες δεξαμενόπλοιων: Η μεγάλη αλλαγή του 2024

Η επάνοδος των παραγγελιών δεξαμενόπλοιων εκκίνησε το 2023, θέτοντας τέλος στη νωχελικότητα του 2022, και συνεχίζεται δυναμικά το 2024, με μία σημαντική διαφορά.

Το 2023, συνολικά κατεγράφησαν 509 παραγγελίες δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας 33,5 εκατ. dwt, βάσει στοιχείων της ναυλομεσιτικής Allied. Στο α’ τρίμηνο του 2024 έλαβαν χώρα παραγγελίες για 114 δεξαμενόπλοια, χωρητικότητας 11,4 εκατ. dwt.

Συνεπώς, οι παραγγελίες tankers του 2024 αντιστοιχούν επί του παρόντος στο 22,3% των συνολικών παραγγελιών του 2023 σε αριθμό πλοίων και στο 34% σε όρους χωρητικότητας. Τα πλοία για τα οποία τοποθετούνται παραγγελίες φέτος είναι κατά μέσο όρο μεγαλύτερα σε μέγεθος.

Η πιο αξιοσημείωτη μεταβολή είναι οι παραγγελίες VLCCs. Το 2023 έλαβαν χώρα 17 παραγγελίες για VLCCs, ενώ το 2024 έχουν λάβει ήδη χώρα παραγγελίες για 20 τέτοια tankers.

Σε ευρύτερο πλαίσιο, τα στοιχεία της Allied καταδεικνύουν ότι οι παραγγελίες του 2024 είναι σε χαμηλότερα επίπεδα έναντι του 2023. Στο α’ τρίμηνο του 2024 έχουν παραγγελθεί συνολικά 404 πλοία χωρητικότητας 21 εκατ. dwt, ενώ το α’ τρίμηνο του 2023 είχαν τοποθετηθεί παραγγελίες για 1.067 πλοία χωρητικότητας 29,9 εκατ. dwt.

Ωστόσο, όπως και στην περίπτωση των δεξαμενόπλοιων, έτσι και εδώ καταγράφεται μια στροφή στα πλοία μεγαλύτερου μεγέθους. Η μέση χωρητικότητα των πλοίων που παραγγέλθηκαν το α’ τρίμηνο του 2023 ήταν σχεδόν 28.000 dwt, ενώ το α’ τρίμηνο του 2024 ανήλθε σε 52.315 dwt.

Τέλος, τα στοιχεία της Allied αναδεικνύουν εκ νέου τον πρωταγωνιστικό ρόλο των Ελλήνων στην αγορά δεξαμενόπλοιων, με μία στις πέντε παραγγελίες για tankers τους τελευταίους 12 μήνες (20,2% ‒ 95 πλοία από 471 συνολικά) να έχει τοποθετηθεί από Έλληνα πλοιοκτήτη.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.