Απαραίτητη η χρηματοδότηση για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας

Απαραίτητη η χρηματοδότηση για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας

62
Απαραίτητη η χρηματοδότηση για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας

Η επόμενη μέρα για τη ναυτιλιακή χρηματοδότηση αποτελεί ένα μείζον θέμα για τη βιομηχανία, δεδομένης της σταδιακής μείωσης που έχει καταγράψει η παρουσία ναυτιλιακών assets στα χαρτοφυλάκια τραπεζών την τελευταία δεκαετία.

Στο πλαίσιο του 18ου Ετήσιου Capital Link International Shipping Forum, το οποίο έλαβε χώρα της Δευτέρα 11 Μαρτίου στη Νέα Υόρκη, διοργανώθηκε panel με επίκεντρο το μεταβαλλόμενο τοπίο της ναυτιλιακής χρηματοδότησης.

Συμμετέχοντες στο πάνελ ήταν οι:

•    κ. Michael Parker, Chairman, Global Shipping, Logistics & Offshore – Citi

•    κ. Evan Cohen, Managing Director & Group Head of Maritime Finance – First Citizens Bank

•    κ. Martin Hugger, Managing Director – Meerbaum Capital Solutions Inc.

•    κ. Χάρης Αντωνίου, Founder & Managing Director – Neptune Maritime Leasing Ltd

Συντονιστής του πάνελ ήταν ο κ. κ. Hoyoon Nam, Shareholder της Vedder Price.

Capital Link
Φωτό: Capital Link

 

Η συζήτηση εκκίνησε με μια σύντομη εισαγωγή του συντονιστή. Ο κ. Hoyoon Nam τόνισε: «Οι περιβαλλοντικοί και τραπεζικοί κανονισμοί θα συνεχίσουν να διαμορφώνουν το περίγραμμα του τοπίου της χρηματοδότησης των πλοίων για τα επόμενα χρόνια. Το πόσο γρήγορα θα μειωθούν τα επιτόκια, από ένα ιστορικά υψηλό επίπεδο, θα επηρεάσει επίσης τον όγκο των χρηματοδοτικών δραστηριοτήτων».

O κ. Michael Parker, Chairman, Global Shipping, Logistics & Offshore – Citi, ανέλυσε την τρέχουσα κατάσταση στις παγκόσμιες κεφαλαιαγορές όσον αφορά τους πλοιοκτήτες. Ο κ. Parker σχολίασε ότι παρόλο που οι πλοιοκτήτες μπορεί να μην χρειάζονται μεγάλο μέρος εξωτερικών κεφαλαίων αυτή τη στιγμή, αυτό μπορεί να αλλάξει στο μέλλον, λόγω της δύσκολης μεταβατικής περιόδου προς τις διάφορες εναλλακτικές επιλογές καυσίμων. Ο κ. Parker συνέχισε λέγοντας ότι η εποχή που διανύει τώρα η ναυτιλία είναι καλή, αλλά τελικά θα χρειαστεί χρηματοδότηση για την απανθρακοποίηση και αυτή θα είναι μια δαπανηρή διαδικασία. Όπως τόνισε επίσης ο κ. Parker, είναι η πρώτη φορά εδώ και πολύ καιρό που οι πλοιοκτήτες γνωρίζουν εκ των προτέρων ότι θα πρέπει να λάβουν κάποιες αποφάσεις ακόμα κι αν επί του παρόντος μπορεί να μην είναι σαφές ποιες θα είναι οι αποφάσεις αυτές.

Παράλληλα, ο κ. Χάρης Αντωνίου, Founder & Managing Director – Neptune Maritime Leasing Ltd., τόνισε ότι: «Η ναυτιλία αποδεικνύεται για άλλη μια φορά φάρος σταθερότητας σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο και ασταθές γεωπολιτικό και οικονομικό περιβάλλον. Βοηθά τις αρτηρίες του παγκόσμιου εμπορίου να συνεχίσουν να προμηθεύουν τον κόσμο με πρώτες ύλες και αγαθά που χρειάζονται τόσο πολύ. Σε αυτό το πλαίσιο, η χρηματοδοτική μίσθωση πλοίων, η βασική δραστηριότητα της Neptune Maritime Leasing, αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς για να γίνει μια κύρια οικονομική λύση για τους πλοιοκτήτες».

Φωτό: Capital Link
Φωτό: Capital Link
Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.