
Το μέτωπο στην αγορά πετρελαίου και στην αγορά των δεξαμενόπλοιων περιπλέκεται περισσότερο μετά τις πρόσφατες αποφάσεις του OPEC+ και ελέω επικείμενης περικοπής της παραγωγής της Ρωσίας.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε έκθεσή της η ναυλομεσιτική Gibson, το β’ τρίμηνο του 2024 η παραγωγή των χωρών του OPEC+ θα μειωθεί περαιτέρω, ενώ μειώσεις αναμένεται να κάνει και η Ρωσία ‒κατά 471.000 βαρέλια ανά ημέρα‒, η οποία ήδη έχει περιορίσει την παραγωγή της κατά 500.000 βαρέλια πετρελαίου ανά ημέρα.
Οι αποφάσεις της Μόσχας αναμένεται να οδηγήσουν την παραγωγή πετρελαίου της οριακά άνω των 9 εκατ. βαρελιών ανά ημέρα, επιτρέποντάς της παράλληλα να διατηρήσει τις τιμές της υψηλότερα του πλαφόν των G7.
Την ίδια ώρα, η Gibson εστιάζει και στις τελευταίες εξελίξεις της ρωσο-ουκρανικής σύγκρουσης, δίνοντας έμφαση σε επιθέσεις σε διυλιστήρια στη Ρωσία. Οι επιθέσεις αυτές περιορίζουν την ικανότητα διύλισης της χώρας και ενδέχεται να συνεχίσουν να αυξάνονται, καθώς η Ουκρανία αποπειράται να καταφέρει περισσότερα στρατηγικά πλήγματα στις ρωσικές υποδομές.
Εφόσον οι εξαγωγές της Ρωσίας μειωθούν, Κίνα και Ινδία θα αναγκαστούν να στραφούν (και) σε άλλες πηγές για να καλύψουν τις ενεργειακές τους ανάγκες. Πιθανότεροι υποψήφιοι φαντάζουν η Μέση Ανατολή, αλλά ίσως και οι ΗΠΑ, δίνοντας ώθηση στα VLCCs.
Την ίδια ώρα, η Gibson υπογραμμίζει ότι ο αντίκτυπος θα είναι εμφανέστερος στα Suezmax και στα Aframax, καθώς ο στόλος που μεταφέρει ρωσικό πετρέλαιο θα μειωθεί, οδηγώντας στην έξοδο πλοίων από τον σκοτεινό στόλο και επιδρώντας σαφώς στις ισορροπίες ζήτησης και προσφοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Εκ νέου σήμα κινδύνου εξέπεμψε η UK Maritime Trade Operations (UKMTO) στα ανοικτά της Σομαλίας, λίγες μόνο 24ωρα μετά το ρεσάλτο Σομαλών πειρατών σε ελληνόκτητο…

Εκρήξεις ακούστηκαν σήμερα το πρωί κοντά στην πρωτεύουσα του Σουδάν, το Χαρτούμ, που ελέγχεται από τον στρατό, δήλωσαν αυτόπτες μάρτυρες μία ημέρα αφού οι…

Once again, the LALIZAS Force travelled from all over the world to gather on the island of Aegina for the LALIZAS Branches Synergy Summit,…

To support its customers in the transition from conventional to alternative fuels and to further strengthen the qualification and preparation of the crew supplied…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., κορυφαία εταιρεία στον τομέα της ναυτιλιακής, βιομηχανικής και ενεργειακής αυτοματοποίησης, έχει την τιμή να ανακοινώσει ότι αποτελεί…

Μείωση 13,6% σημείωσε το έλλειμμα στο εμπορικό ισοζύγιο της χώρας τον Σεπτέμβριο εφέτος, λόγω της αύξησης της αξίας των εξαγωγών και της μείωσης εκείνης…

Η προσωρινή αναστολή των αμοιβαίων λιμενικών τελών μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας φαίνεται πως απέτρεψε σοβαρές αναταράξεις στο θαλάσσιο εμπόριο του Ειρηνικού, προσφέροντας παράλληλα προσωρινή «ανάσα» σε…

Η Ελλάδα είναι σήμερα το σημείο εισόδου για το αμερικανικό Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο και πιθανώς και για εγχώριους ενεργειακούς πόρους προς την Ευρώπη, τόνισε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ