
Το μέτωπο στην αγορά πετρελαίου και στην αγορά των δεξαμενόπλοιων περιπλέκεται περισσότερο μετά τις πρόσφατες αποφάσεις του OPEC+ και ελέω επικείμενης περικοπής της παραγωγής της Ρωσίας.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε έκθεσή της η ναυλομεσιτική Gibson, το β’ τρίμηνο του 2024 η παραγωγή των χωρών του OPEC+ θα μειωθεί περαιτέρω, ενώ μειώσεις αναμένεται να κάνει και η Ρωσία ‒κατά 471.000 βαρέλια ανά ημέρα‒, η οποία ήδη έχει περιορίσει την παραγωγή της κατά 500.000 βαρέλια πετρελαίου ανά ημέρα.
Οι αποφάσεις της Μόσχας αναμένεται να οδηγήσουν την παραγωγή πετρελαίου της οριακά άνω των 9 εκατ. βαρελιών ανά ημέρα, επιτρέποντάς της παράλληλα να διατηρήσει τις τιμές της υψηλότερα του πλαφόν των G7.
Την ίδια ώρα, η Gibson εστιάζει και στις τελευταίες εξελίξεις της ρωσο-ουκρανικής σύγκρουσης, δίνοντας έμφαση σε επιθέσεις σε διυλιστήρια στη Ρωσία. Οι επιθέσεις αυτές περιορίζουν την ικανότητα διύλισης της χώρας και ενδέχεται να συνεχίσουν να αυξάνονται, καθώς η Ουκρανία αποπειράται να καταφέρει περισσότερα στρατηγικά πλήγματα στις ρωσικές υποδομές.
Εφόσον οι εξαγωγές της Ρωσίας μειωθούν, Κίνα και Ινδία θα αναγκαστούν να στραφούν (και) σε άλλες πηγές για να καλύψουν τις ενεργειακές τους ανάγκες. Πιθανότεροι υποψήφιοι φαντάζουν η Μέση Ανατολή, αλλά ίσως και οι ΗΠΑ, δίνοντας ώθηση στα VLCCs.
Την ίδια ώρα, η Gibson υπογραμμίζει ότι ο αντίκτυπος θα είναι εμφανέστερος στα Suezmax και στα Aframax, καθώς ο στόλος που μεταφέρει ρωσικό πετρέλαιο θα μειωθεί, οδηγώντας στην έξοδο πλοίων από τον σκοτεινό στόλο και επιδρώντας σαφώς στις ισορροπίες ζήτησης και προσφοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα πως προτείνει απευθείας δασμούς 50% στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση αρχής γενομένης από…
Ένα ορόσημο στη διαδικασία επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της κατέγραψε η Aegean Shipping. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, πρόσφατα έλαβε χώρα η τελετή κοπής…
H ναυτιλιακή αρχή του Παναμά πρόσφατα κατέγραψε μία σημαντική επιτυχία, η οποία οδήγησε μεταξύ άλλων και στην ενίσχυση των σχέσεών του με την ITF.…
In an era where the maritime industry faces unprecedented digital disruption, DNV Maritime Software – a global pioneer for next-gen software – has officially…
Ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ εγκαινιάζει το Volta 1, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό ρυμουλκό της Ευρώπης. Το εν λόγω ρυμουλκό συνιστά αποτέλεσμα στενής συνεργασίας με…
H Ocean Wilsons Holdings Limited, επενδυτική εταιρεία χαρτοφυλακίου με έδρα τις Βερμούδες, ανακοίνωσε ότι ολοκλήρωσε όλες τις απαραίτητες συνθήκες για την πώληση του 56%…
Το πρώτο υπεράκτιο έργο δέσμευσης, αξιοποίησης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα (CCUS) της Κίνας εκκίνησε λειτουργίες την Πέμπτη 22 Μαΐου στη λεκάνη Pearl River…
Oι καθυστερήσεις στις παραδόσεις αεροσκαφών από τις Boeing και Airbus έρχονται να προσθέσουν νέους πονοκεφάλους στις αεροπορικές εταιρείες ενόψει καλοκαιριού, με τις εκτιμήσεις να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ