Το ξεκάθαρο σημάδι μιας ισχυρής ναυλαγοράς

Το ξεκάθαρο σημάδι μιας ισχυρής ναυλαγοράς

562
Το ξεκάθαρο σημάδι μιας ισχυρής ναυλαγοράς

Η ναυλαγορά των bulk carriers διανύει θετική πορεία, γεγονός που αφενός καθίσταται εμφανές από τα επίπεδα των ναύλων και αφετέρου γίνεται ξεκάθαρο από τη σύγκριση δύο συγκεκριμένων τιμών.

Ειδικότερα, η διαφορά μεταξύ του κόστους παραγγελίας ενός πλοίου και του κόστους απόκτησης ενός νεότευκτου αντανακλά σε σημαντικό βαθμό τις επικρατούσες συνιστώσες στην εκάστοτε αγορά. Τον Μάρτιο του 2024, το κόστος παραγγελίας ενός Capesize bulk carrier ανέρχεται σε περίπου $65 εκατ., σύμφωνα με δεδομένα της ναυλομεσιτικής Allied. Ακόμα, εκείνο ενός Panamax στα $42 εκατ., ενός Supramax στα $38 εκατ. και ενός Handysize στα $34 εκατ.

Ποιο είναι όμως το κόστος απόκτησης ενός νεότευκτου bulk carrier το οποίο είναι σε θέση να αξιοποιήσει τα καλά επίπεδα της ναυλαγοράς των bulkers; Στην περίπτωση των Capesizes, δεδομένα της Allied καταδεικνύουν ότι οι πλοιοκτήτες είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν ένα premium που ξεπερνά τα $10 εκατ. Η τιμή απόκτησης ενός Capesize που έχει μόλις ναυπηγηθεί ανέρχεται σε $75,5 εκατ. τον Μάρτιο του 2024. Αντίστοιχα, εκείνη ενός Panamax στα $41,5 εκατ., εκείνη ενός Supramax στα $41 εκατ. και εκείνη ενός Handysize στα $34 εκατ.

Η απόκτηση ενός σύγχρονου πλοίου το οποίο έχει μόλις ναυπηγηθεί αφαιρεί τον παράγοντα της αβεβαιότητας που ενέχει η παραγγελία ενός πλοίου. Το νεότευκτο πλοίο που πωλείται στη δευτερογενή αγορά μπορεί να αξιοποιηθεί άμεσα. Από την άλλη, ένα πλοίο που θα παραδοθεί σε δύο ή τρία χρόνια αποτελεί επένδυση που ενέχει ρίσκο, καθώς είναι δύσκολο ‒αν όχι αδύνατο‒ να εκτιμηθεί με ακρίβεια η πορεία μιας ναυλαγοράς όταν το πλοίο παραδοθεί.

Συνεπώς, σε περιπτώσεις όπου η ναυλαγορά κινείται σε θετικά επίπεδα και αναμένεται να παραμείνει βραχυπρόθεσμα σε θετικά επίπεδα, το κόστος απόκτησης ενός νεότευκτου στη second-hand αγορά τείνει να είναι μεγαλύτερο έναντι του κόστους παραγγελίας του ίδιου πλοίου.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.