Ούριος άνεμος για τα Capesizes

Ούριος άνεμος για τα Capesizes

173
Ούριος άνεμος για τα Capesizes

Παρά τις διεθνείς προσπάθειες και εξαγγελίες για περιορισμό του άνθρακα από το ενεργειακό μείγμα, η ζήτηση για το ορυκτό καύσιμο βαίνει αυξανόμενη.

ΗΠΑ και Κίνα μάλιστα οδηγούν τη ζήτηση, καθώς οι δύο ισχυρότερες οικονομίες του πλανήτη αύξησαν τις εισαγωγές τους πέρυσι, ενώ επενδύουν και στην αύξηση της παραγωγής τους. Αντιθέτως, η Ινδία διαφαίνεται ότι θα μειώσει φέτος τις εισαγωγές της για πρώτη φορά μετά το ξέσπασμα της Covid-19.

Αποτέλεσμα της ισχυρής ζήτησης για άνθρακα είναι η τόνωση της ζήτησης των Capesizes, τα οποία δραστηριοποιούνται στο εμπόριο του ορυκτού καυσίμου. Καθώς το 2023 αποτέλεσε ένα δραστήριο έτος για τις αγοραπωλησίες Capesizes, οπότε έλαβαν χώρα 100 συναλλαγές, για το 2024 η τάση παραμένει ίδια. Εντός του έτους έχουν αλλάξει χέρια 24 Capesizes, ξεπερνώντας σε αριθμό τις αγοραπωλησίες του α’ τριμήνου του 2023 και αγγίζοντας τους αριθμούς του α’ εξαμήνου του 2022.

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες είναι ιδιαίτερα ενεργοί και στην εν λόγω αγορά, έχοντας αγοράσει οκτώ πλοία και έχοντας πουλήσει έξι εντός του έτους. Τα υγιή επίπεδα ναύλων των Capesizes πυροδοτούν το ενδιαφέρον για νέες αγορές. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Baltic Capesize Timecharter Average κινείται σταθερά πάνω από τα $10.000/ημέρα από τις 8 Σεπτεμβρίου και πλέον διαμορφώνεται σε $32.985/ημέρα. Αφαιρώντας τα OPEX ($5.669/ημέρα) και τα ημερήσια κόστη δεξαμενισμού ($404/ημέρα), τα ημερήσια EBITDA ενός Capesize ανέρχονται στα $26.912 ή $9,8 εκατ. ετησίως. Ο αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει το 25% της τρέχουσας αξίας ενός ιαπωνικού Capesize ηλικίας δέκα ετών. Αντίστοιχα, κατά το α’ τρίμηνο του 2022, τα ετήσια EBITDA ενός Capesize είχαν διαμορφωθεί σε $3 εκατ. ή 10% της αξίας ενός ιαπωνικού Capesize. Τέλος, το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, τα ετήσια EBITDA ήταν μόλις στο $1 εκατ. ή 4% της αξίας ενός ιαπωνικού Capesize δέκα ετών.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.