Η παγκόσμια κυριαρχία του ελληνόκτητου στόλου δεξαμενόπλοιων

Η παγκόσμια κυριαρχία του ελληνόκτητου στόλου δεξαμενόπλοιων

439
Η παγκόσμια κυριαρχία του ελληνόκτητου στόλου δεξαμενόπλοιων

Την ετήσια κατάταξη των κορυφαίων χωρών σε όρους αξίας στόλου δημοσίευσε η VesselsValue, με την Ελλάδα να βρίσκεται στην πρώτη θέση παγκοσμίως στα δεξαμενόπλοια. Πιο συγκεκριμένα, ο ελληνόκτητος στόλος tankers έχει αξία που αγγίζει τα $69,5 δισ. αντανακλώντας εκ νέου την ηγετική θέση των Ελλήνων πλοιοκτητών στη χύδην ναυτιλία.

Σε ευρύτερο πλαίσιο, η Ελλάδα βρέθηκε στην τρίτη θέση σε όρους συνολικής αξίας στόλου. Ο ελληνόκτητος στόλος έχει αξία $169,4 δισ. σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Κίνα με στόλο αξίας $204 δισ. ενώ στην πρώτη θέση η Ιαπωνία με στόλο $206,4 δισ.

VV_Top10OwningNations_Feb2024_Social-1200x1200

Η διαφορά της Ελλάδας με τις Κίνα και Ιαπωνία μπορεί να φαντάζει χαοτική, όμως είναι κρίσιμο να σημειωθεί πόσο τοις εκατό της αξίας του στόλου της εκάστοτε χώρας οφείλεται στους βασικούς τύπους πλοίων της εμπορικής ναυτιλίας. Λαμβάνοντας υπόψη τις αξίες των bulk carriers, tankers, containerships, LNG carriers και LPG carriers, ο στόλος της Κίνας έχει αξία $176,3 δισ., της Ιαπωνίας $172,2 δισ. και της Ελλάδας $166,5 δισ. Συνεπώς, όσον αφορά την ισχύς της εκάστοτε χώρας στους τύπους πλοίων που πρωταγωνιστούν στο διεθνές ναυτιλιακό γίγνεσθαι, οι διαφορές είναι αρκετά μικρότερες μεταξύ των τριών κορυφαίων χωρών.

Το 98% της αξίας του ελληνόκτητου στόλου αντιστοιχεί στην αθροιστική αξίας των bulk carriers, tankers, containerships και gas carriers των εταιρειών, γεγονός που καταδεικνύει τόσο τη στρατηγική εστίαση όσο σαφώς και την ισχύ της ελληνόκτητης ναυτιλίας. Τα αντίστοιχα ποσοστά για τον ιαπωνικών συμφερόντων στόλο και τον κινεζικών συμφερόντων στόλο είναι 83% και 86%.

Bulk carriers

Πιο «πολύτιμος» στόλος bulk carriers είναι ο κινεζικών συμφερόντων, αξίας $57,2 δισ. Η αξία του ιαπωνικών συμφερόντων στόλου bulk carriers ανέρχεται σε $56,1 δισ. ενώ του ελληνικών συμφερόντων σε $49,5 δισ.

Δεξαμενόπλοια

Όπως αναφέρθηκε ήδη, η Ελλάδα βρίσκεται στην κορυφή παγκοσμίως στα δεξαμενόπλοια, με τον ελληνόκτητο στόλο να ανέρχεται σε $69,5 δισ. Ο κινεζικών συμφερόντων στόλος tankers έχει αξία $47,4 δισ. ενώ ο ιαπωνικών συμφερόντων στόλος αξία $38,4 δισ.

Containerships

Η Κίνα παίρνει την πρώτη θέση με στόλο αξίας $42,6 δισ., η Ιαπωνία τη δεύτερη θέση με αξία $26,4 δισ. ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται η Σιγκαπούρη με στόλο αξίας $22,1 δισ. Στην τέταρτη θέση βρίσκεται η Γερμανία με στόλο $17,8 δισ., στην πέμπτη θέση η Νότια Κορέα με στόλο $11,7 δισ., στην έκτη θέση το Χόνγκ Κονγκ με στόλο αξίας $10,4 δισ. ενώ στην έβδομη θέση η Ελλάδα με στόλο αξίας $10,2 δισ.

Gas carriers

Στα LNG carriers η πρωτοκαθεδρία πηγαίνει στην Ιαπωνία με στόλο αξίας $37,8 δισ. ενώ η Ελλάδα βρίσκεται στη δεύτερη θέση με στόλο αξίας $31,1 δισ. Κίνα και Νότια Κορέα βρίσκονται στην τρίτη και τέταρτη θέση παγκοσμίως με στόλους αξίας $21,1 δισ. και $18,7 δισ. αντίστοιχα.

Στα LPG carriers, Ιαπωνία και Σιγκαπούρη βρίσκονται στην κορυφή με στόλους $13,4 δισ. και $9,3 δισ. αντίστοιχα. Η τρίτη θέση πάει στην Κίνα ($8 δισ.) και η τέταρτη στην Ελλάδα ($5,8 δισ.).

Ενδιαφέροντα ευρήματα

– To 50% της αξίας του αμερικανικών συμφερόντων στόλου αντιστοιχεί σε κρουαζιερόπλοια ($49,2 δισ. από $99,8 δισ.)

– Η άνοδος της αξίας των LNG carriers ώθησε τη Νορβηγία στην έβδομη θέση, ξεπερνώντας τη Γερμανία σε σύγκριση με την περσινή κατάταξη

– Το Χονγκ Κονγκ είναι η νέα προσθήκη στη λίστα λόγω σημαντικών επενδύσεων σε bulk carriers

Σε κάθε περίπτωση είναι σημαντικό να υπογραμμιστεί ότι η αξία ενός στόλου εξαρτάται σημαντικά από την αξία του εκάστοτε τύπου πλοίου. Η πραγματική ισχύς ενός στόλου εξαρτάται περισσότερο από τη χωρητικότητά του και εκεί τα στοιχεία είναι αδιαμφισβήτητα με τον ελληνόκτητο στόλο να παραμένει πρώτος με διαφορά.

VV_Top10OwningNations_Feb2024

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.