Σημαντική αύξηση κατεγράφη στις παραγγελίες νεότευκτων tankers κατά τη διάρκεια του 2023, καθώς αυτές ανήλθαν σε 394, έναν αριθμό που αντίστοιχός του δεν είχε παρατηρηθεί από το 2015.
Πιο συγκεκριμένα, ένας σημαντικός αριθμός αυτών των παραγγελιών αφορά κυρίως MR2 tankers και Aframax/LR2 tankers, με την τοποθέτηση 109 και 93 παραγγελιών αντίστοιχα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ναυλομεσιτικής εταιρείας Intermodal. Επίσης, τα Suezmaxes κατέγραψαν ισχυρό αριθμό παραγγελιών με 54 πλοία, ενώ σε πιο ήπια επίπεδα κινήθηκαν οι παραγγελίες των VLCCs, που ανήλθαν στις δεκαοκτώ.
Παρ’ όλα αυτά, αυτή η δυναμική τάση δεν συνεχίστηκε τον Ιανουάριο του 2024, καθώς παρατηρήθηκε μείωση των παραγγελιών των μεγαλύτερων σε μέγεθος πλοίων, αν και τα MR2 διατήρησαν την ηγετική θέση τους με 24 παραγγελίες.
Επιπρόσθετα, η ναυλομεσιτική εταιρεία επισημαίνει ότι, τις πρώτες τρεις εβδομάδες του Φεβρουαρίου 2024, κατεγράφη αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος για παραγγελίες crude carriers, με οκτώ VLCCs να έχουν ήδη παραγγελθεί.
Οι προοπτικές για τα νεότευκτα tankers παραμένουν αισιόδοξες για το τρέχον έτος, συμπεραίνει η Intermodal.
Τέλος, το τρέχον έτος είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την προσφορά δεξαμενόπλοιων, καθώς θα σηματοδοτήσει τον μικρότερο αριθμό παραδόσεων για περισσότερο από τρεις δεκαετίες. Η συνολική χωρητικότητα (dwt) που είναι προγραμματισμένη να παραδοθεί το 2024 ανέρχεται σε περίπου 9,18 εκατ. τόνους, καταλήγει η Intermodal.