Ναυτιλία γραμμών: Η ιστορία επαναλαμβάνεται;

Ναυτιλία γραμμών: Η ιστορία επαναλαμβάνεται;

132
Ναυτιλία γραμμών: Η ιστορία επαναλαμβάνεται;

Το αλαλούμ στη ναυτιλία γραμμών ήρθε απότομα για ακόμα μία φορά, στον απόηχο του περιορισμού της ναυτιλιακής κίνησης από τις διώρυγες Σουέζ και Παναμά. Όπως και την περίοδο της πανδημίας, έπειτα από παρατεταμένη νωχελικότητα, οι ναύλοι των containerships εκτινάχθηκαν και οι εικόνες συμφόρησης σε λιμένες, καθώς και οι φωνές περί περιορισμένης προσφοράς, έκαναν την εμφάνισή τους.

Δημοσίευμα των Financial Times, επικαλούμενο δηλώσεις του chief executive του κολοσσού των τακτικών γραμμών Ocean Network Express, κ. Jeremy Nixon, κάνει λόγο για συμφόρηση σε λιμένες που οφείλεται στην αναδιάταξη των routes, η οποία δυσχεραίνει τον σχεδιασμό των δρομολογίων των πλοίων. Έτσι, τα πλοία φτάνουν σε λιμένες χρονικές στιγμές που δεν αναμένονται και, καθώς οι θέσεις ελλιμενισμού είναι περιορισμένες, πολλά από αυτά αναμένουν στη ράδα.

Την ίδια ώρα, ενώ διεθνείς αναλυτές αλλά και οι εταιρείες των τακτικών γραμμών κρούουν παρατεταμένα τον κώδωνα του κινδύνου περί υπερπροσφοράς containerships, ο κ. Nixon προσεγγίζει το θέμα διαφορετικά. Τουναντίον, υποστηρίζει ότι η ONE δεν είχε αρκετά πλοία για να μπορέσει να τηρήσει τα εβδομαδιαία δρομολόγιά της εν μέσω της αναδιάταξης των routes, που αυξάνει τη διάρκεια των ταξιδιών και κατ’ επέκταση μειώνει πλασματικά την προσφορά.

Κατά τον ίδιο, το μπαράζ παραγγελιών τα προηγούμενα έτη είναι στο πλαίσιο προετοιμασίας της αγοράς των containerships για τους επικείμενους αυστηρότερους περιβαλλοντικούς κανονισμούς το 2027. Κατά πόσο η υπόλοιπη αγορά συμμερίζεται την άποψή του παραμένει ερωτηματικό, όμως ο Vincent Clerc, CEO της Maersk, πρόσφατα έκανε λόγο για υπερπροσφορά στη ναυτιλία γραμμών, όπου η μεταφορική ικανότητα του στόλου αναμένεται να αυξηθεί κατά 8% το 2024 ενώ η ζήτηση για containerships κατά 3%.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.