
H Mitsui O.S.K. Lines Ltd. (MOL), η Woodside Energy Ltd., η HD Korea Shipbuilding and Offshore Engineering Co., Ltd. (HD KSOE) και η Hyundai Glovis Co., Ltd. (Hyundai Glovis) ανακοίνωσαν πρόσφατα την υπογραφή ενός μη δεσμευτικού μνημονίου κατανόησης (MoU). Στόχος των εταιρειών είναι η ανάπτυξη κοινών λύσεων για τη θαλάσσια μεταφορά υδρογόνου σε υγρή μορφή (LH₂), καθώς η ζήτησή του αναμένεται να αυξηθεί τις επόμενες δεκαετίες.
Η βασική επιδίωξη των εταιρειών είναι η ανάπτυξη μιας εφοδιαστικής αλυσίδας υγροποιημένου υδρογόνου στην Ασία και σε άλλες περιοχές διαμέσου ενός πλοίου που θα έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει 80.000 κ.μ. LH₂ σε δεξαμενές. Συγκεκριμένα, ο καταμερισμός του έργου θα γίνει ως εξής: η Woodside θα είναι υπεύθυνη για την παραγωγή υδρογόνου, η HD KSOE θα σχεδιάσει και θα κατασκευάσει το πλοίο, ενώ η Hyundai Glovis και η MOL θα αναλάβουν τη διαχείριση του πλοίου, αλλά και την αποθήκευση και την ασφάλεια του υγροποιημένου υδρογόνου κατά τη μεταφορά του.
Η μεταφορά του υγροποιημένου υδρογόνου προσφέρει δύο σημαντικά οφέλη έναντι του αέριου. Κατ’ αρχάς, το υγροποιημένο υδρογόνο καταλαμβάνει περίπου το 1/800 του όγκου του αέριου υδρογόνου. Δεύτερον, το αέριο υδρογόνο είναι μη τοξικό. Βασική προϋπόθεση όμως για τη μεταφορά του είναι η διατήρηση της θερμοκρασίας εντός των δεξαμενών στους -253°C. Συνεπώς απαιτείται προηγμένη τεχνολογία, με την οποία η MOL έχει αποκτήσει εμπειρία κατά τη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δύο από τις πιο αγαπημένες και θαυμαστές προσωπικότητες της σύγχρονης ελληνικής ναυτιλίας εντάχθηκαν στο Πάνθεον της Ελληνικής Ναυτιλίας. Η Αθηνά Μαρτίνου (1927-2024) και ο…
Την Τετάρτη 14 Μαΐου 2025, ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Δημήτριος – Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, βράβευσε το πλήρωμα της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων (ΣΝΔ), που κατέκτησε…
Παρότι το μέλλον της παγκόσμιας οικονομίας παραμένει θολό, η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου σκαρφαλώνει εντός του 2025. Ειδικότερα, όπως αναφέρει το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων TASS,…
Εντυπωσιακή πορεία διαγράφουν φέτος τα κορυφαία ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, τα οποία βρίσκονται μια «ανάσα» από το ιστορικό ορόσημο των $146 δισ. σε εκκρεμείς…
Εν μέσω αυξανόμενης αβεβαιότητας γύρω από τις εμπορικές πολιτικές των κρατών, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) αναθεώρησε προς τα κάτω τις εκτιμήσεις…
Στα ιαπωνικά ναυπηγεία στρέφεται η Meadway Bulkers, με επικεφαλής τον κ. Γιώργο Δελαπόρτα, για την επέκταση του στόλου της. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση…
Σε μια εποχή προσπάθειας μείωσης του ανθρακικού αποτυπώματος από τη ναυτιλία, η Asyad Group εισάγει έναν νέο παίκτη στο προσκήνιο της αποανθρακοποίησης, το «Sohar…
H Merit France του Γάλλου δισεκατομμυριούχου Rodolphe Saadé απέκτησε μερίδιο 20% στη γαλλική αλυσίδα κινηματογράφων Pathé έναντι άγνωστου ποσού, ανακοίνωσε τη Δευτέρα 12 Μαΐου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ