
Διαφορετικές τάσεις αναδύονται για το ηλικιακό προφίλ των επιμέρους στόλων των bulkers και tankers.
O στόλος των δεξαμενόπλοιων κατέγραψε μικρή άνοδο της τάξης του 1,7% ή 141 νεότευκτα πλοία λόγω του ιστορικά χαμηλού orderbook και της αποδυναμωμένης ναυλαγοράς πριν τον Φεβρουάριο του 2022, σημειώνει η Xclusiv Shipbrokers στην εβδομαδιαία ανάλυσή της. Αποτέλεσμα ήταν ο αριθμός των δεξαμενόπλοιων ηλικίας 0-5 ετών να μειωθεί κατά 10%, αυτός μεταξύ 6-15 ετών να μειωθεί μεταξύ 7% και αυτός άνω των 15 ετών να αυξηθεί κατά 20%.
Στον αντίποδα, ο στόλος των bulk carriers σημείωσε σημαντική ανάπτυξη οδηγούμενη από το αυξανόμενο orderbook, με 488 νεότευκτα να προστίθενται στον στόλο (ετήσια αύξηση 3,4%). Τα νεότερα bulkers κυριάρχησαν στις προσθήκες, με τα πλοία του ηλικιακού group 0-5 ετών να αυξάνονται σε αριθμό κατά 11% ενώ αυτά του ηλικιακού group 6-15 ετών κατέγραψαν μείωση. Ενώ ο στόλος των bulkers ηλικίας άνω των 16 ετών αναπτύχθηκε κατά 12%, το μερίδιό τους παρέμεινε χαμηλότερο σε σχέση με τον στόλο δεξαμενόπλοιων. Οι αποκλίσεις αυτές αντανακλούν τις διαφορετικές δυναμικές που αναδύονται για κάθε τύπο πλοίου, με τα δεξαμενόπλοια να σημειώνουν περιορισμένη αύξηση και άρα αύξηση του μέσου όρου ηλικίας, ενώ τα bulk carriers καταγράφουν ισχυρή ανάπτυξη του στόλου με αποτέλεσμα ο μέσος όρος ηλικίας να μειώνεται.
Πηγή: [xclusiv] S&P Report 12th February 2024
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ