
Διαφορετικές τάσεις αναδύονται για το ηλικιακό προφίλ των επιμέρους στόλων των bulkers και tankers.
O στόλος των δεξαμενόπλοιων κατέγραψε μικρή άνοδο της τάξης του 1,7% ή 141 νεότευκτα πλοία λόγω του ιστορικά χαμηλού orderbook και της αποδυναμωμένης ναυλαγοράς πριν τον Φεβρουάριο του 2022, σημειώνει η Xclusiv Shipbrokers στην εβδομαδιαία ανάλυσή της. Αποτέλεσμα ήταν ο αριθμός των δεξαμενόπλοιων ηλικίας 0-5 ετών να μειωθεί κατά 10%, αυτός μεταξύ 6-15 ετών να μειωθεί μεταξύ 7% και αυτός άνω των 15 ετών να αυξηθεί κατά 20%.
Στον αντίποδα, ο στόλος των bulk carriers σημείωσε σημαντική ανάπτυξη οδηγούμενη από το αυξανόμενο orderbook, με 488 νεότευκτα να προστίθενται στον στόλο (ετήσια αύξηση 3,4%). Τα νεότερα bulkers κυριάρχησαν στις προσθήκες, με τα πλοία του ηλικιακού group 0-5 ετών να αυξάνονται σε αριθμό κατά 11% ενώ αυτά του ηλικιακού group 6-15 ετών κατέγραψαν μείωση. Ενώ ο στόλος των bulkers ηλικίας άνω των 16 ετών αναπτύχθηκε κατά 12%, το μερίδιό τους παρέμεινε χαμηλότερο σε σχέση με τον στόλο δεξαμενόπλοιων. Οι αποκλίσεις αυτές αντανακλούν τις διαφορετικές δυναμικές που αναδύονται για κάθε τύπο πλοίου, με τα δεξαμενόπλοια να σημειώνουν περιορισμένη αύξηση και άρα αύξηση του μέσου όρου ηλικίας, ενώ τα bulk carriers καταγράφουν ισχυρή ανάπτυξη του στόλου με αποτέλεσμα ο μέσος όρος ηλικίας να μειώνεται.
Πηγή: [xclusiv] S&P Report 12th February 2024
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ