Αδιάκοπο το φλερτ Κατάρ και νοτιοκορεατικών ναυπηγείων

Αδιάκοπο το φλερτ Κατάρ και νοτιοκορεατικών ναυπηγείων

93
Αδιάκοπο το φλερτ Κατάρ και νοτιοκορεατικών ναυπηγείων

H αγορά των LNG carriers αναμένεται να γνωρίσει περαιτέρω άνθηση τα επόμενα έτη, με φόντο την αυξημένη ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά του ορυκτού καυσίμου και τα φιλόδοξα σχέδια Κατάρ και ΗΠΑ όσον αφορά την παραγωγή τους.

Στο πλαίσιο αυτό και λαμβάνοντας υπόψη την πληθώρα παραγγελιών που έχει ήδη τοποθετήσει το Κατάρ στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, τα τελευταία προσβλέπουν σε περαιτέρω παραγγελίες εντός των επόμενων μηνών, όπως αναφέρει το νοτιοκορεατικό ειδησεογραφικό μέσο Business Korea.

Ειδικότερα, η QatarEnergy έχει αυξήσει τα δεσμευμένα slots στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία Samsung Heavy Industries και Hanwha Ocean, καθώς και στο κινεζικό ναυπηγείο Hudong Zhonghua Shipbuilding, στα σαράντα.

Το ενδιαφέρον είναι ότι, βάσει του δημοσιεύματος, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία προτιμούν να παραμείνουν εκτός της αρένας των Q-max LNGCs (μεταφορικής ικανότητας 265.000 κ.μ.). Το γεγονός αυτό οφείλεται στις υποδομές τους. Συγκεκριμένα, το συμβατικό μέγεθος LNG carriers (174.000 κ.μ., μήκος 299 μ. και πλάτος 46,4 μ.) επιτρέπει τη ναυπήγηση δύο πλοίων ταυτοχρόνως. Από την άλλη, το αυξημένο μέγεθος των Q-max θα αναγκάσει τα ναυπηγεία να κατασκευάζουν ένα πλοίο κάθε φορά σε μία δεξαμενή, με σημαντικό αντίκτυπο σαφώς στην παραγωγικότητά τους.

Συνεπώς, η κινεζική αγορά ναυπηγήσεων έρχεται να καλύψει το συγκεκριμένο κενό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η πρόσφατη παραγγελία που τοποθέτησε η QatarEnergy στο κινεζικό ναυπηγείο Hudong Zhonghua Shipbuilding για την κατασκευή οκτώ Q-max LNGCs. Όπως σημειώνουν σε πρόσφατες εκθέσεις τους ναυλομεσιτικές εταιρείες (xclusiv, Allied), η παραγγελία αφορά LNG carriers μηχανής διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, τα οποία θα παραδοθούν μεταξύ του 2028 και του 2029.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.