«Gemini Cooperation»: Νέα σελίδα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών

«Gemini Cooperation»: Νέα σελίδα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών

329
«Gemini Cooperation»: Νέα σελίδα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών

Η νεότερη είδηση που έρχεται να ταράξει τα ύδατα στη ναυτιλία είναι η συμμαχία που ανακοίνωσαν οι ευρωπαϊκοί κολοσσοί τακτικών γραμμών Maersk και Hapag-Lloyd. Σε ταυτόχρονες ανακοινώσεις τους -και αναρτήσεις τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης-, οι εταιρείες κάνουν λόγο για στρατηγική συνεργασία με επίκεντρο τις λειτουργίες τους.

Ειδικότερα, οι δύο εταιρείες φαίνεται να συνάπτουν νέα συμμαχία μακροπρόθεσμης διάρκειας. Το όνομά της είναι «Gemini Cooperation», ενώ αναμένεται να τεθεί σε ισχύ τον Φεβρουάριο του 2025. Διακόσια ενενήντα πλοία μεταφορικής ικανότητας 3,4 εκατ. TEUs θα αποτελέσουν το αθροιστικό pool που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες της συμμαχίας, με τη Maersk να «προσφέρει» το 60% των πλοίων και τη Hapag-Lloyd το 40%.

Οι δηλώσεις

«Είμαστε ικανοποιημένοι που εισερχόμαστε σε συνεργασία με τη Hapag-Lloyd, που αποτελεί τον ιδανικό συνεργάτη μας στους ωκεανούς» δήλωσε μεταξύ άλλων ο CEO της Maersk, Vincent Clerc.

«Η συνεργασία μας με τη Maersk θα συντελέσει στην ενίσχυση της ποιότητας των υπηρεσιών που προσφέρουμε στους πελάτες μας» σημείωσε μεταξύ άλλων ο CEO της Hapag-Lloyd, Rolf Habben Jansen.

Η ισχύς των εταιρειών σήμερα

Σύμφωνα με στοιχεία της Alphaliner, η Maersk αποτελεί τη δεύτερη ισχυρότερη εταιρεία στις τακτικές γραμμές με στόλο πλοίων μεταφορικής ικανότητας 4,2 εκατ. TEUs. Ωστόσο, προμηνύεται να απωλέσει τη δεύτερη θέση από τη CMA CGM της οποίας το εκτενές orderbook αρκεί όχι μονάχα για να καλύψει τη διαφορά μεταξύ των δύο εταιρειών αλλά και για να της δώσει ξεκάθαρο προβάδισμα.

Από την άλλη, η Hapag-Lloyd αποτελεί την πέμπτη ισχυρότερη εταιρεία τακτικών γραμμών αυτή τη στιγμή με στόλο πλοίων μεταφορικής ικανότητας σχεδόν 2 εκατ. TEUs. Ωστόσο, σύντομα, ONE και Evergreen θα την ξεπεράσουν, ωθώντας τη στην έβδομη θέση παγκοσμίως.

Ποιες ισορροπίες αλλάζουν

Είχε ήδη καταστεί γνωστό ότι τον Ιανουάριο του 2025, η 2M Alliance μεταξύ MSC και Maersk θα ολοκληρωνόταν. Η είσοδος της Maersk άμεσα σε νέα συμμαχία αντανακλά την ανάγκη ανάπτυξης στρατηγικών συνεργειών. Άλλωστε, βάσει στοιχείων της Alphaliner, η MSC «εξαλείφει» τον ανταγωνισμό σε όρους μεταφορικής ικανότητας. Σήμερα ελέγχει το 20% του παγκόσμιου στόλου containerships, ενώ το orderbook της αριθμεί 118 πλοία μεταφορικής ικανότητας 1,4 εκατ. TEUs.

Από την άλλη, η Hapag-Lloyd θα εξέλθει από τη συμμαχία «THE Alliance» γυρνώντας την πλάτη της στις ασιατικές εταιρείες ONE, HMM, Yang Ming.

 

Τι θα προσφέρει η νέα συμμαχία

Ο «συμμαχικός» στόλος θα εξυπηρετεί επτά κύρια routes:

-Ασία/Αν. Ακτή ΗΠΑ

-Ασία/Δ. Ακτή ΗΠΑ

-Ασία/Μέση Ανατολή

-Ασία/Μεσόγειος Θάλασσα

-Ασία/Βόρεια Ευρώπη, Μέση Ανατολή

-Ινδία/Ευρώπη

-Transatlantic

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.