MSC-Maersk: Το χάσμα μεγαλώνει

MSC-Maersk: Το χάσμα μεγαλώνει

106
MSC-Maersk: Το χάσμα μεγαλώνει

Η MSC εδραίωσε τη θέση της ως η κορυφαία liner εταιρεία το 2023, καθώς πρόσθεσε χωρητικότητα μεγαλύτερη του 1 εκατ. TEUs το περασμένο έτος, σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner.

Η MSC έλαβε τα ηνία στα κουτιά το 2022, όταν διαδέχτηκε στην κορυφή τη Maersk. Έκτοτε, τα σχέδια ανάπτυξης του στόλου του ελβετικού κολοσσού έχουν ως αποτέλεσμα το χάσμα των δύο να διογκώνεται. Είναι χαρακτηριστικό ότι πέρυσι η MSC, πέραν των second-hand που αγόρασε, παρέλαβε 14 mega-containerships μεταφορικής ικανότητας 24.000 TEUs και 26 neo-panamax μεταφορικής ικανότητας 15.250-16.550 TEUs. Ως εκ τούτου, το «προβάδισμά» της στην κατάταξη της μεταφορικής ικανότητας έναντι της Maersk ανήλθε σε 1,12 εκατ. TEUs κατά το προηγούμενο έτος.

Ο στόλος της MSC στα τέλη του 2023 αποτελούνταν από 783 πλοία μεταφορικής ικανότητας 5,6 εκατ. TEUs, ενώ, σύμφωνα με την Alphaliner, η εταιρεία έχει υπό ναυπήγηση ακόμη 122 πλοία μεταφορικής ικανότητας 1,47 εκατ. TEUs.

Υπενθυμίζεται ότι Maersk και MSC ανακοίνωσαν τον Ιανουάριο του 2023 το τέλος της συμμαχίας τους 2M Alliance από τον Ιανουάριο του 2025. Οι δύο κολοσσοί φαίνεται να ακολουθούν διαφορετικές στρατηγικές: η MSC επεκτείνει ταχέως το μέγεθος του στόλου της, ενώ η Maersk από το 2021 ακολουθεί μια πιο «συντηρητική» πολιτική, ανανεώνοντας τον στόλο της μόνο με πλοία που μπορούν να καταναλώσουν πράσινα καύσιμα. Η δανέζικη εταιρεία φαίνεται πως «απειλείται» από την τρίτη προσώρας CMA CGM, η οποία αύξησε τον στόλο της κατά 5,5% το 2023, ενώ έχει υπό ναυπήγηση πλοία μεταφορικής ικανότητας 1,2 εκατ. TEUs.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.