Σε άνω των $136 δισ. διαμορφώθηκαν οι ναυτιλιακές επενδύσεις την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2023, καθώς δαπανήθηκαν $75,6 δισ. για την παραγγελία 1.029 πλοίων (bulk carriers, tankers, containerships και gas carriers) και $60,42 δισ. για την αγορά 2.362 πλοίων.
Τα παραπάνω βασίζονται στην πρόσφατη μηνιαία έκθεση της VesselsValue, βάσει της οποίας τοποθετήθηκαν παραγγελίες για την κατασκευή 392 bulk carriers και 315 tankers, με τα πλοία χύδην φορτίου να τίθενται στο επίκεντρο των παραγγελιών. Τα επίπεδα παραγγελιών στα δεξαμενόπλοια παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, δεδομένου ότι την αντίστοιχη περίοδο το 2022 είχαν τοποθετηθεί παραγγελίες για μόλις 155 δεξαμενόπλοια. Συνεπώς, η ετήσια αύξηση στις παραγγελίες tankers ανέρχεται στο 103%.
Η αύξηση στα δαπανηθέντα κεφάλαια για τη ναυπήγηση δεξαμενόπλοιων είναι ακόμα μεγαλύτερη. Συγκεκριμένα, για τις 315 παραγγελίες έχουν δαπανηθεί $16,23 δισ. έναντι $5,39 δισ. πέρυσι (αύξηση 201%). Πάντως, σε ευρύτερο πλαίσιο, εντός του έτους έχουν παραγγελθεί 7% λιγότερα πλοία έναντι της αντίστοιχης περιόδου το 2022 και έχουν διατεθεί 14% λιγότερα κεφάλαια για τα πλοία αυτά.
Παράλληλα, στο μέτωπο των αγοραπωλησιών, τα πλοία χύδην φορτίου συνεχίζουν να πρωταγωνιστούν, με αγορές 846 bulk carriers και 1.108 δεξαμενόπλοιων να λαμβάνουν χώρα εντός του έτους. Για τα bulk carriers διατέθηκαν συνολικά $15,23 δισ. και για τα δεξαμενόπλοια $30,57 δισ.