Η προσφορά των δεξαμενόπλοιων στο μικροσκόπιο

Η προσφορά των δεξαμενόπλοιων στο μικροσκόπιο

140
Η προσφορά των δεξαμενόπλοιων στο μικροσκόπιο

Οι παραγγελίες δεξαμενόπλοιων έχουν καταγράψει άνοδο εντός του έτους, εν μέσω θετικών συνιστωσών για το παρόν και το μέλλον της αγοράς.

Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson εστιάζει στο orderbook των tankers ανά μέγεθος πλοίου και στην ηλικία του ενεργού στόλου δεξαμενόπλοιων.

Ειδικότερα, βάσει της Gibson, εντός του έτους έχουν τοποθετηθεί παραγγελίες για 16 Handy tankers και 90 MR tankers. Παρότι τα εν λόγω επίπεδα επενδύσεων με μια πρώτη ματιά φαντάζουν υψηλά, ο ενεργός στόλος Handy/MR tankers ηλικίας τουλάχιστον 15 ετών αριθμεί 940 πλοία. Συνεπώς, απαιτούνται περαιτέρω παραγγελίες για να καλυφθεί τα κενό που θα δημιουργηθεί τα επόμενα περίπου δέκα έτη στην προσφορά των συγκεκριμένων μεγεθών.

Παρόμοια είναι η εικόνα και στα Panamax/LR1 tankers, όπου ο ενεργός στόλος αριθμεί 245 πλοία ηλικίας τουλάχιστον 15 ετών, ενώ το orderbook μόλις 20 πλοία, βάσει της Gibson. Υψηλότερες είναι οι παραγγελίες για τα Aframax/LR2 tankers, καθώς το 2023 τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 80 πλοία. Ο ενεργός στόλος Aframax/LR2 tankers ηλικίας τουλάχιστον 15 ετών αγγίζει τα 440 πλοία.

Η εικόνα είναι ακόμα πιο ισορροπημένη στα Suezmaxes, όπου οι παραγγελίες πλοίων το 2023 (55) ξεπερνούν το 25% του αριθμού των πλοίων που εκτιμάται πως θα οδηγηθούν εκτός αγοράς τα επόμενα δέκα έτη περίπου. Πιο συγκεκριμένα, από τον εν ενεργεία στόλο, 204 Suezmaxes έχουν ηλικία τουλάχιστον 15 ετών.

Από την άλλη, σύμφωνα με την Gibson, στα VLCCs, οι παραγγελίες μοιάζουν περιορισμένες, με 20 πλοία να έχουν παραγγελθεί εντός του έτους, ενώ ο ενεργός στόλος VLCCs ηλικίας τουλάχιστον 15 ετών αριθμεί 264 πλοία.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.