Δίχως σταματημό συνεχίζουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες να τοποθετούν παραγγελίες σε διεθνή ναυπηγεία. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Advanced Shipping & Trading, την εβδομάδα με πέρας τη 1η Δεκεμβρίου, Έλληνες πλοιοκτήτες προέβησαν σε συνολικά πέντε παραγγελίες για 9 (+1) πλοία.
Ειδικότερα, όσες παραγγελίες δεξαμενόπλοιων έλαβαν χώρα την περασμένη εβδομάδα προήλθαν από ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων. Η πρώτη τοποθετήθηκε από την Atlas Maritime σε νοτιοκορεατικά ναυπηγεία και αφορά τη ναυπήγηση δύο δεξαμενόπλοιων που θα είναι εξοπλισμένα scrubber, καθένα εκ των οποίων θα διαθέτει χωρητικότητα 157.000 dwt. Η παράδοσή τους εκτιμάται να λάβει χώρα το 2026.
Τον ίδιο ορίζοντα παράδοσης έχουν και οι υπόλοιπες δύο παραγγελίες για δεξαμενόπλοια, η πρώτη από τη Minerva Marine σε κινεζικά ναυπηγεία και η δεύτερη από την Aegean Shipping επίσης σε κινεζικά ναυπηγεία. H Minerva παρήγγειλε δύο δεξαμενόπλοια κατανάλωσης και LNG τα οποία θα διαθέτουν χωρητικότητα 115.000 dwt ενώ η Aegean δύο ice class δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 114.000 dwt.
Παράλληλα, ισχυρό ήταν το στίγμα των Ελλήνων πλοιοκτητών και στις παραγγελίες υγραεριοφόρων, βάσει της Advanced Shipping & Trading. Η Dorian LPG παρήγγειλε ammonia carrier 93.000 κ.μ. στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, κόστους $125 εκατ. και με εκτιμώμενη ημερομηνία παράδοσης το 2026. Πέραν αυτού, η εταιρεία έχει δικαίωμα προαίρεσης για την κατασκευή επιπλέον ενός πλοίου ίδιων προδιαγραφών.
Ακόμα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Advanced Shipping & Trading, η Benelux Overseas παρήγγειλε δύο LPG carriers μεταφορικής ικανότητας 48.000 κ.μ. σε κινεζικά ναυπηγεία, η παράδοση των οποίων εκτιμάται να λάβει χώρα μεταξύ του 2026 και του 2027.