«Με το πόδι στο γκάζι» οι Έλληνες πλοιοκτήτες

«Με το πόδι στο γκάζι» οι Έλληνες πλοιοκτήτες

3020
«Με το πόδι στο γκάζι» οι Έλληνες πλοιοκτήτες

Δίχως σταματημό συνεχίζουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες να τοποθετούν παραγγελίες σε διεθνή ναυπηγεία. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Advanced Shipping & Trading, την εβδομάδα με πέρας τη 1η Δεκεμβρίου, Έλληνες πλοιοκτήτες προέβησαν σε συνολικά πέντε παραγγελίες για 9 (+1) πλοία.

Ειδικότερα, όσες παραγγελίες δεξαμενόπλοιων έλαβαν χώρα την περασμένη εβδομάδα προήλθαν από ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων. Η πρώτη τοποθετήθηκε από την Atlas Maritime σε νοτιοκορεατικά ναυπηγεία και αφορά τη ναυπήγηση δύο δεξαμενόπλοιων που θα είναι εξοπλισμένα scrubber, καθένα εκ των οποίων θα διαθέτει χωρητικότητα 157.000 dwt. Η παράδοσή τους εκτιμάται να λάβει χώρα το 2026.

Τον ίδιο ορίζοντα παράδοσης έχουν και οι υπόλοιπες δύο παραγγελίες για δεξαμενόπλοια, η πρώτη από τη Minerva Marine σε κινεζικά ναυπηγεία και η δεύτερη από την Aegean Shipping επίσης σε κινεζικά ναυπηγεία. H Minerva παρήγγειλε δύο δεξαμενόπλοια κατανάλωσης και LNG τα οποία θα διαθέτουν χωρητικότητα 115.000 dwt ενώ η Aegean δύο ice class δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 114.000 dwt.

Παράλληλα, ισχυρό ήταν το στίγμα των Ελλήνων πλοιοκτητών και στις παραγγελίες υγραεριοφόρων, βάσει της Advanced Shipping & Trading. Η Dorian LPG παρήγγειλε ammonia carrier 93.000 κ.μ. στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, κόστους $125 εκατ. και με εκτιμώμενη ημερομηνία παράδοσης το 2026. Πέραν αυτού, η εταιρεία έχει δικαίωμα προαίρεσης για την κατασκευή επιπλέον ενός πλοίου ίδιων προδιαγραφών.

Ακόμα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Advanced Shipping & Trading, η Benelux Overseas παρήγγειλε δύο LPG carriers μεταφορικής ικανότητας 48.000 κ.μ. σε κινεζικά ναυπηγεία, η παράδοση των οποίων εκτιμάται να λάβει χώρα μεταξύ του 2026 και του 2027.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.