Η έλλειψη πλοίων, τροχοπέδη για τα CCS projects;

Η έλλειψη πλοίων, τροχοπέδη για τα CCS projects;

81
Η έλλειψη πλοίων, τροχοπέδη για τα CCS projects;

Η συμβολή των τεχνολογιών δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα στις προσπάθειες απανθρακοποίησης της παγκόσμιας οικονομίας θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική. Στο πλαίσιο αυτό, δημοσίευμα των Financial Times εστιάζει στον κρίσιμο ρόλο της ναυτιλίας στη μεταφορά των δεσμευμένων ποσοτήτων, υπογραμμίζοντας ότι, με βάση τα τωρινά δεδομένα, υπάρχει έλλειψη πλοίων μεταφοράς LCO₂.

Ειδικότερα, παρότι ένα μεγάλο μέρος του δεσμευμένου διοξειδίου του άνθρακα θα μεταφέρεται μέσω αγωγών, η ναυτιλία δύναται να διαδραματίσει καίριο ρόλο στη συγκεκριμένη βιομηχανία, που αναμένεται να ανθίσει. Σύμφωνα με δεδομένα της Rystad, ο όγκος του δεσμευμένου CO₂ ετησίως εκτιμάται πως θα αυξηθεί από τους 40 εκατ. τόνους σήμερα στους 600 εκατ. τόνους το 2030.

Το 15% από τις ποσότητες αυτές μπορεί να μεταφερθεί μέσω πλοίων, που σε αντίθεση με αντίστοιχες χερσαίες υποδομές διαθέτουν πολύ μεγαλύτερη ευελιξία στη μεταφορά των ποσοτήτων.

Ωστόσο, επί του παρόντος, δεν υπάρχουν αρκετά πλοία για τη μεταφορά αυτών των ποσοτήτων και στο μέτωπο των παραγγελιών το ενδιαφέρον δεν είναι ιδιαίτερα υψηλό για να κατευνάσει τις ανησυχίες περί έλλειψης πλοίων.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.