
Η πρωτοπορία της ελληνόκτητης ναυτιλίας διεθνώς επιβεβαιώνεται για ακόμα μία φορά, καθώς η εταιρεία Naftomar προχώρησε σε παραγγελία τεσσάρων πλοίων μεταφοράς αμμωνίας μεγάλης μεταφορικής ικανότητας (VLAC). Τα εν λόγω πλοία χαρακτηρίζονται ως τα «μεγαλύτερα VLAC στον κόσμο» και η παραγγελία τοποθετήθηκε στο νοτιοκορεατικό ναυπηγείο Hanwha Ocean.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει το νοτιοκορεατικό πρακτορείο ειδήσεων Yonhap, η παραγγελία αφορά τέσσερα VLAC μεταφορικής ικανότητας 93.000 κ.μ., συνολικής αξίας $498 εκατ. Η παράδοση των πλοίων εκτιμάται να λάβει χώρα το 2027.
Πέραν του γεγονότος ότι τα πλοία θα είναι σε θέση να μεταφέρουν αμμωνία, θα υπάρχει η δυνατότητα να μετασκευαστούν προκειμένου να καταναλώνουν αμμωνία. Συνεπώς, η παραγγελία αφορά ammonia-ready VLACs.
Η εν λόγω πρωτοποριακή κίνηση της Naftomar καταδεικνύει για ακόμα μια φορά το έντονο ενδιαφέρον των Ελλήνων πλοιοκτητών για την αμμωνία, τόσο ως εμπόρευμα όσο και ως καύσιμο. Υπενθυμίζεται ότι τον Φεβρουάριο του 2022, η Avin παρέλαβε το πρώτο παγκοσμίως δεξαμενόπλοιο καύσης και αμμωνίας.
Πάντως είναι άξιο αναφοράς ότι η Naftomar δεν αποτελεί τη μοναδική εταιρεία που δείχνει έντονο ενδιαφέρον για τα VLACs μεγάλης μεταφορικής ικανότητας. Τον Μάιο του 2023, η Eastern Pacific Shipping τοποθέτησε παραγγελία σε κινεζικό ναυπηγείο για την κατασκευή τεσσάρων VLACs.
Φωτό: Hanwha Ocean
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Μία ακόμα συμφωνία στα logistics, αυτή τη φορά με την Africa Oil Supply (AOS) στη Γουινέα, υπέγραψε πρόσφατα η NORDEN. Πρόκειται για τη δεύτερη τέτοια συμφωνία της…

Η παγκόσμια κατανάλωση άνθρακα αναμένεται ότι το 2025 θα κάνει νέο ρεκόρ, εν μέρει χάρη σε πολιτικά μέρα της κυβέρνησης Τραμπ, όμως αναμένεται επίσης…

Δύο από τους μεγαλύτερους oil majors, η Shell και η Chevron, «αποχαιρέτησαν» το Sea Cargo Charter, την πρωτοβουλία ναυλωτών για την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων…

Επιπλέον 41 δεξαμενόπλοια προστέθηκαν στη λίστα κυρώσεων της ΕΕ, μετά από απόφαση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, τα οποία αποτελούν μέρος του «σκιώδους» στόλου. Τα 41 αυτά…

Ανεξάρτητα από τις αναταράξεις και τους τριγμούς σε γεωπολιτικό επίπεδο, καθώς και όλες τις συναφείς κυρώσεις που βαραίνουν το θαλάσσιο εμπόριο πετρελαίου, οι πλοιοκτήτες…

Σε φάση «δομικής αποσύνδεσης» προσφοράς και ζήτησης εισέρχεται η γαλλική αγορά ενέργειας, σύμφωνα με την Kpler, καθώς τα θεμελιώδη μεγέθη υποδεικνύουν πλέον καθεστώς διαρθρωτικής…

Σε καθεστώς παρατεταμένης στασιμότητας παραμένει η αγορά ανακύκλωσης πλοίων, με την περιορισμένη προσφορά χωρητικότητας, τροφοδοτούμενη κυρίως από τον τομέα των bulkers, να μην επαρκεί…

Τα στοιχεία διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων για το εννεάμηνο του 2025 σκιαγραφούν μια σαφή μετατόπιση της δυναμικής στους 15 κορυφαίους λιμένες της ΕΕ, σύμφωνα με το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ