
Η πρωτοπορία της ελληνόκτητης ναυτιλίας διεθνώς επιβεβαιώνεται για ακόμα μία φορά, καθώς η εταιρεία Naftomar προχώρησε σε παραγγελία τεσσάρων πλοίων μεταφοράς αμμωνίας μεγάλης μεταφορικής ικανότητας (VLAC). Τα εν λόγω πλοία χαρακτηρίζονται ως τα «μεγαλύτερα VLAC στον κόσμο» και η παραγγελία τοποθετήθηκε στο νοτιοκορεατικό ναυπηγείο Hanwha Ocean.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει το νοτιοκορεατικό πρακτορείο ειδήσεων Yonhap, η παραγγελία αφορά τέσσερα VLAC μεταφορικής ικανότητας 93.000 κ.μ., συνολικής αξίας $498 εκατ. Η παράδοση των πλοίων εκτιμάται να λάβει χώρα το 2027.
Πέραν του γεγονότος ότι τα πλοία θα είναι σε θέση να μεταφέρουν αμμωνία, θα υπάρχει η δυνατότητα να μετασκευαστούν προκειμένου να καταναλώνουν αμμωνία. Συνεπώς, η παραγγελία αφορά ammonia-ready VLACs.
Η εν λόγω πρωτοποριακή κίνηση της Naftomar καταδεικνύει για ακόμα μια φορά το έντονο ενδιαφέρον των Ελλήνων πλοιοκτητών για την αμμωνία, τόσο ως εμπόρευμα όσο και ως καύσιμο. Υπενθυμίζεται ότι τον Φεβρουάριο του 2022, η Avin παρέλαβε το πρώτο παγκοσμίως δεξαμενόπλοιο καύσης και αμμωνίας.
Πάντως είναι άξιο αναφοράς ότι η Naftomar δεν αποτελεί τη μοναδική εταιρεία που δείχνει έντονο ενδιαφέρον για τα VLACs μεγάλης μεταφορικής ικανότητας. Τον Μάιο του 2023, η Eastern Pacific Shipping τοποθέτησε παραγγελία σε κινεζικό ναυπηγείο για την κατασκευή τεσσάρων VLACs.
Φωτό: Hanwha Ocean
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ