
Today the first Airbus A321neo to join the ITA Airways fleet has rolled out Airbus’ Hamburg site paint shop in Germany.
It sports the ITA Airways’ blue livery and bears the name of Massimiliano Rosolino, Italian swimmer, and Olympic Champion in 2000 in Sydney.
The Airbus A321neo is a major innovation for the Company and its addition further consolidates ITA Airways’ all-Airbus fleet strategy, which currently stands at 79 aircraft, and includes the new generation A220, A320neo, A330neo and the A350.
The A321neo is the largest member of Airbus’ A320neo Family and offers unparalleled range and performance. Efficient and quiet, the new A321neo brings 22% lower fuel consumption and CO2 emissions per seat and enables 50% noise footprint reduction compared to previous-generation aircraft in its category. It is the first ITA Airways narrow body featuring a three-class configuration: Business Class (12 seats), Premium Economy (12 seats) and Economy (141 seats of which 12 are dedicated to Comfort Economy).



The cabin interior, entirely designed by Walter de Silva, perfectly conveys Italian elegance and style. Distinctive elements of the new A321neo include the Airspace cabin with new colors and new materials, the state-of-the-art seats, new ITA Airways customized interior lighting and XL overhead bins.
In addition, each seat is equipped with the latest generation “on-demand” video and audio entertainment system featuring 17.3” (Business), 15.6” (Premium Economy) and 13.3” (Economy) low reflectance touchscreen displays with 4K resolution for a simple, smooth, and intuitive user experience.
Thanks to the new IFE system, passengers will enjoy an experience comparable to popular multimedia applications, with bimonthly programming consisting of a wide selection of movies, TV series, music playlists, interactive games, and 3D interactive flight map.
The Wi-Fi connection system allows passengers to connect with their device to the in-flight network and text, surf, or stream content, depending on the purchased connectivity package. The A321neo will join the fleet by the end of this year to serve ITA Airways’ medium-haul routes.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ