Η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας σε κίνδυνο ελέω… ναυπηγείων

Η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας σε κίνδυνο ελέω… ναυπηγείων

154
Η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας σε κίνδυνο ελέω… ναυπηγείων

Η έλλειψη ναυπηγοεπισκευαστικών μονάδων που διαθέτουν την κατάλληλη τεχνογνωσία για μετασκευές ενδέχεται να αποτελέσει έναν υπαρκτό κίνδυνο για τη χρήση εναλλακτικών τεχνολογιών και καυσίμων από τον υφιστάμενο στόλο, σύμφωνα με το Engine Retrofit Report του βρετανικού νηογνώμονα Lloyd’s Register.

Σύμφωνα με την έκθεση, οι μετασκευές 9.000-12.900 πλοίων, τα οποία θα αποτελούν ένα μεγάλο μέρος του στόλου έως το 2030, θα μπορούσαν να επιταχύνουν την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας. Ωστόσο, οι εν λόγω στόχοι θα μπορούσαν να εκτροχιαστούν από τον μικρό αριθμό γιαρδών επισκευής ικανών να πραγματοποιήσουν τέτοιου είδους εργασίες.

«Η απανθρακοποίηση του υφιστάμενου στόλου είναι ζωτικής σημασίας για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη ναυτιλία. Χωρίς σημαντική πρόοδο στον τομέα αυτόν, είναι πιθανό να υπάρχουν 20.000 εμπορικά πλοία που θα βασίζονται στα ορυκτά καύσιμα έως το 2050», τονίζει η Claudene Sharpe-Patel, Technology Director του Lloyd’s Register.

Η πρόοδος της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων είναι εμφανής, καθώς, σύμφωνα με την έκθεση, 225 ammonia-ready και 120 methanol-ready πλοία βρίσκονται επί του παρόντος στον στόλο ή σε παραγγελία.

Οι μετατροπές κινητήρων αμμωνίας αποτελούν μια δυσεπίλυτη εξίσωση. Οι σχεδιασμοί των κινητήρων νεότευκτων δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί και τα θέματα ασφάλειας γύρω από τη χρήση αμμωνίας ως καυσίμου, που αναμένεται ήδη να είναι δύσκολα στα σκάφη που έχουν κατασκευαστεί γι’ αυτόν τον σκοπό, θα σημαίνουν μεγαλύτερη πολυπλοκότητα αναφορικά με τις μετασκευές τους.

Ενώ οι μετατροπές κινητήρων εναλλακτικών καυσίμων έχουν σημειώσει πρόοδο, οι προκλήσεις παραμένουν, ιδίως όσον αφορά την ενσωμάτωση ευρύτερων συστημάτων καυσίμων σε υπάρχοντα πλοία. Οι προκλήσεις αυτές περιλαμβάνουν την προετοιμασία των καυσίμων, τις σωληνώσεις, καθώς και τις ρυθμίσεις για τον ασφαλή χειρισμό τοξικών και εύφλεκτων καυσίμων από τους ναυτικούς.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.