Τα κινεζικά ναυπηγεία συνεχίζουν να αμφισβητούν το status quo

Τα κινεζικά ναυπηγεία συνεχίζουν να αμφισβητούν το status quo

146
Τα κινεζικά ναυπηγεία συνεχίζουν να αμφισβητούν το status quo

H άνοδος των κινεζικών ναυπηγείων προς την κορυφή έγινε μέσω της κατασκευής bulk carriers, με την Κίνα να κλέβει την πρωτοκαθεδρία της Ιαπωνίας στον συγκεκριμένο τύπο πλοίου. Πλέον, η κινεζική ναυπηγική βιομηχανία επεκτείνει συνεχώς το χαρτοφυλάκιό της, αναλαμβάνοντας τη ναυπήγηση και πλοίων υψηλότερων τεχνολογικών προδιαγραφών, όπως είναι τα δεξαμενόπλοια και τα gas carriers.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το ναυπηγείο Hudong-Zhonghua Shipbuilding, ένα από τα λιγοστά κινεζικά ναυπηγεία που διαδραματίζουν καίριο ρόλο στις ναυπηγήσεις LNG carriers. Σε κάθε περίπτωση, το γεγονός ότι ορισμένα ναυπηγεία της Κίνας είναι σε θέση να κατασκευάσουν και πλοία υψηλότερων τεχνολογικών προδιαγραφών δεν συνεπάγεται μια ευρύτερη ικανότητά τους να ανταγωνιστούν την τεχνογνωσία της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας.

Στο πλαίσιο αυτό, η διεθνής ναυτιλιακή βιομηχανία φαίνεται να δίνει ψήφο εμπιστοσύνης σε ένα ακόμη κινεζικό ναυπηγείο. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Allied, το ναυπηγείο Hengli Heavy Industry εξασφάλισε την πρώτη παραγγελία του για την κατασκευή δεξαμενόπλοιων. Μάλιστα, πρόκειται για δεξαμενόπλοια μεγάλου μεγέθους, και δη VLCCs.

Τα συγκεκριμένα δεξαμενόπλοια θα διαθέτουν χωρητικότητα 306.000 dwt και η παράδοσή τους εκτιμάται πως θα λάβει χώρα μεταξύ του 2025 και του 2026. Πάντως, πρόκειται περισσότερο για μια δοκιμή και προσπάθεια εισχώρησης στις ναυπηγήσεις δεξαμενόπλοιων παρά για ψήφο εμπιστοσύνης της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Άλλωστε, η παραγγελία που τοποθετήθηκε στο ναυπηγείο Hengli HI Dalian έγινε από την εταιρεία Hengli Petrochemical και αντανακλά το ισχυρό cluster που έχει οικοδομήσει το Πεκίνο.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.