Το πρόσφατο κύμα ελληνικών επενδύσεων σε πλοία

Το πρόσφατο κύμα ελληνικών επενδύσεων σε πλοία

1134
Το πρόσφατο κύμα ελληνικών επενδύσεων σε πλοία

Καθοριστικός παραμένει ο ρόλος των Ελλήνων πλοιοκτητών τόσο όσον αφορά τις παραγγελίες όσο και τις αγοραπωλησίες πλοίων.

Ειδικότερα, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, Έλληνες πλοιοκτήτες πρόσφατα προχώρησαν στην παραγγελία ή αγορά περισσοτέρων από είκοσι πλοίων.

Παραγγελίες

Η Sea Traders του Ομίλου Προκοπίου προέβη στην παραγγελία τεσσάρων bulk carriers, χωρητικότητας 82.000 dwt, με εκτιμώμενη παράδοση το 2026 και κόστος $34 εκατ. έκαστο.

Επιπλέον, η Capital Gas, με επικεφαλής τον Ευάγγελο Μαρινάκη, προχώρησε στην παραγγελία δύο υγραεριοφόρων, μεταφορικής ικανότητας 88.000 κ.μ., καθένα εκ των οποίων θα κοστίζει $116 εκατ., με εκτιμώμενη παράδοση το 2027. Στους όρους του συμβολαίου φαίνεται να συμπεριλαμβάνεται και η επιλογή ναυπήγησης επιπλέον ενός πλοίου παρεμφερών προδιαγραφών.

Σε παραγγελία προχώρησε και η TEN, με επικεφαλής τον δρα Νικόλα Τσάκο, για τη ναυπήγηση δύο δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας 50.000 dwt, καθένα εκ των οποίων θα έχει κόστος $43,5 εκατ., με ορίζοντα παράδοσης το 2026.

Επιπροσθέτως, η Neptune Lines, με επικεφαλής την κ. Μελίνα Τραυλού, προχώρησε στην παραγγελία δύο Ro-Ro πλοίων μεταφορικής ικανότητας 4.200 ceu. Τα πλοία θα ναυπηγηθούν στην Κίνα, έχουν ορίζοντα παράδοσης το 2026 ενώ η Neptune Lines διατηρεί το δικαίωμα ναυπήγησης επιπλέον δύο πλοίων παρόμοιων προδιαγραφών.

Ακόμη, Έλληνες πλοιοκτήτες, των οποίων η ταυτότητα δεν έχει γνωστοποιηθεί, προχώρησαν στην παραγγελία τεσσάρων δεξαμενόπλοιων. Η μία παραγγελία αφορά τη ναυπήγηση δύο δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας 158.000 dwt, με κόστος $78,5 εκατ. ανά πλοίο και ορίζοντα παράδοσης το 2027. Η δεύτερη αφορά τη ναυπήγηση δύο δεξαμενόπλοιων 115.000 dwt, με κόστος $64,5 εκατ. ανά πλοίο και ορίζοντι παράδοσης επίσης το 2027.

Αγοραπωλησίες

Στο μέτωπο των αγοραπωλησιών, τα βλέμματα πέφτουν στην εταιρεία Eurodry, με επικεφαλής τον κ. Αριστείδη Πίττα. Η Eurodry προχώρησε στην αγορά τεσσάρων Ultramax bulk carriers, χωρητικότητας περίπου 63.200 dwt. Και τα τέσσερα πλοία έχουν ναυπηγηθεί στην Κίνα, ενώ το αθροιστικό κόστος της επένδυσης αγγίζει τα $86 εκατ.

Ακόμη, Έλληνες πλοιοκτήτες προέβησαν στην αγορά του δεξαμενόπλοιου «Fionia Swan», του Supramax bulk carrier «Kobe Star» και του Panamax containership «OOCL St. Lawrence».

Πηγή: Allied QuantumSea – Weekly Review

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.