Την παραγγελία δύο VLACs (Very Large Ammonia Carriers) ανακοίνωσε η Capital Gas, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη. Πρόκειται για πλοία νέας γενιάς, τα πρώτα του είδους τους, τα οποία θα διαθέτουν μεταφορική ικανότητα 88.000 κ.μ. Τα καινοτόμα πλοία θα ναυπηγηθούν από τον κολοσσό HD Hyundai και αναμένεται να παραδοθούν μέχρι το β’ εξάμηνο του 2027.
Αυτά τα υπερσύγχρονα πλοία διακρίνονται από τα συμβατικά πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αερίου (VLGC), καθώς έχουν σχεδιαστεί με σημαντικά αυξημένη χωρητικότητα φόρτωσης αμμωνίας στις δεξαμενές φορτίου, επιτρέποντάς τους να μεταφέρουν αμμωνία έως και 98% της χωρητικότητας των δεξαμενών φορτίου.
Παράλληλα, σε ευρύτερο πλαίσιο, ο όμιλος της Capital διαθέτει ένα ιδιαίτερα φιλόδοξο ναυπηγικό πρόγραμμα, το οποίο περιέχει 59 νεότευκτα πλοία, με ορίζοντα παράδοσης έως το 2027. Σε αυτά περιλαμβάνονται και τα πρώτα δύο καινοτόμα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου CO2 παγκοσμίως.
Η τελετή υπογραφής πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης «Gastech 2023» που πραγματοποιήθηκε στη Σιγκαπούρη, όπου η KSOE υπέγραψε συμβάσεις για τα πρώτα τέσσερα 88.000 VLACs CBM (㎥) στον κόσμο με την Capital Gas Ship Management Corp και την Eastern Pacific Pte Ltd της Σιγκαπούρης. Επιπλέον, η Capital Gas και η EPS συμφώνησαν με την Hyundai να εξετάσουν την εγκατάσταση συστήματος πρόωσης διπλού καυσίμου με αμμωνία στα τέσσερα αυτά πλοία αυτά, προκειμένου ακόμα και να εκμηδενίσουν το ανθρακικό τους αποτύπωμα.