Οι ναυτιλιακές εταιρείες θα χρειαστούν συστήματα για τη διαχείριση και τη συμμόρφωσή τους στο μέλλον καθώς θα κληθούν να αντιμετωπίσουν υψηλότερη οικονομική έκθεση τόσο λόγω του ETS όσο και λόγω του CII, τονίζεται σε ανάλυση του DNV.
Oι απαιτήσεις για μείωση των εκπομπών θα έχουν σημαντικό αντίκτυπο πέραν της κανονιστικής συμμόρφωσης, καθώς θα επηρεάσουν επίσης οικονομικές πτυχές όπως το λειτουργικό κόστος, την εμπορική ελκυστικότητα, την ικανότητα κερδών, την πρόσβαση σε κεφάλαια και την αξία των περιουσιακών στοιχείων.
Σύμφωνα με τον Eirik Nyhus, Director Environment Maritime του DNV, το Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών θα αυξήσει τα κόστη της ναυτιλιακής βιομηχανίας έως και 10 δισ. ευρώ ετησίως μόλις εφαρμοστεί πλήρως το 2026, απόρροια της ανάγκης απόκτησης δικαιωμάτων για τις εκπομπές GHG.
Την ίδια ώρα, λαμβάνοντας υπόψη την περίοδο σταδιακής εισαγωγής του ETS που καλύπτει το 40% των εκπομπών το 2024, το 70% το 2025 και το 100% το 2026, οι εκτιμήσεις μιας νέας κοινοπραξίας μεταξύ της Wilhelmsen Ship Management (WSM) και της Affinity Shipping δείχνουν ότι το κόστος για τη ναυτιλιακή βιομηχανία θα μπορούσε να είναι ανέρχεται σε 3,1 δισ. ευρώ το 2024, 5,7 δισ. ευρώ το 2025 και 8,4 δισ. ευρώ το 2026.