Η ζήτηση των bulk carriers στο επίκεντρο

Η ζήτηση των bulk carriers στο επίκεντρο

227
Η ζήτηση των bulk carriers στο επίκεντρο

Τις εκτιμήσεις για την πορεία της ναυλαγοράς των bulk carriers παρουσίασε πρόσφατα, μεταξύ άλλων, η BIMCO.

Η BIMCO στην έκθεσή της εκτιμά ότι η παγκόσμια ζήτηση για bulk carriers θα αυξηθεί μεταξύ 1,5% και 2,5% το 2023, ενώ η αντίστοιχη άνοδος των τονομιλίων θα κυμανθεί σε ένα εύρος 0-1%. Οι αποστάσεις των πλοίων για τη μεταφορά άνθρακα έχουν αυξηθεί, απόρροια των κυρώσεων στη Ρωσία που τέθηκαν σε ισχύ τον περασμένο Αύγουστο, ενώ το average haul για σιτηρά και σιδηρομετάλλευμα ενδέχεται επίσης να καταγράψει αύξηση, με τις εξαγωγές της Βραζιλίας να βρίσκονται στο επίκεντρο.

Σε ό,τι αφορά τον χάλυβα, η World Steel Association εκτιμά αισιόδοξες προοπτικές, με τη ζήτηση για το 2023 και το 2024 να παρουσιάζει άνοδο 2,3% και 1,7% αντίστοιχα. Τα έργα υποδομών και η παραγωγή αυτοκινήτων θα δώσουν ώθηση στην κινεζική ζήτηση, με την BIMCO να υπογραμμίζει ότι και ο κλάδος του real estate στην ασιατική χώρα θα παρουσιάσει ανάπτυξη το β’ εξάμηνο. Σε πλήρη ευθυγράμμιση με τους στόχους για μείωση των εκπομπών των περασμένων ετών, η Κίνα θα μειώσει και φέτος την παραγωγή χάλυβα σε επίπεδα ίσα ή μικρότερα του 2022. Στο πλαίσιο αυτό, οι κινεζικές εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος θα υποχωρήσουν και οι εισαγωγές χάλυβα θα αυξηθούν, προκειμένου να καλυφθεί η ζήτηση, σημειώνει η BIMCO. O αντίκτυπος μιας τέτοιας εξέλιξης στη ζήτηση θα εξαρτηθεί από την προέλευση των εισαγωγών χάλυβα προς αντικατάσταση της εγχώριας παραγωγής.

Την ίδια ώρα, ενώ η παγκόσμια ζήτηση άνθρακα θα αυξηθεί οριακά φέτος, ο διακινούμενος όγκος άνθρακα διά θαλάσσης θα αυξηθεί κατά 5-6%. Σε Κίνα και Ινδία η ζήτηση είναι υψηλή, παρά τις προσπάθειες ενεργειακής ανεξαρτησίας από τις εισαγωγές, καθώς οι ανάγκες ηλεκτροπαραγωγής εντείνονται.

Με βάση τα δεδομένα του υπουργείου Γεωργίας των ΗΠΑ, οι παγκόσμιες εξαγωγές σιτηρών θα μειωθούν οριακά κατά 0,9% φέτος και θα σημειώσουν αύξηση κατά 5% το 2024. Τόσο φέτος όσο και το 2024, οι εξαγωγές σιταριού θα αυξηθούν ελαφρώς, με οδηγό την ΕΕ και τη Ρωσία. Οι εξαγωγές καλαμποκιού είναι πιθανό να μειωθούν κατά 12% το 2023 πριν ανακάμψουν κατά 11,4% το 2024. Ο μικρότερος κίνδυνος ξηρασίας σε Αργεντινή και ΗΠΑ θα συντελέσει προς αυτή την εξέλιξη. Τέλος, οι εξαγωγές σόγιας θα αυξηθούν κατά 10,5% και 4,4% αντίστοιχα το 2023 και το 2024.

Οι ναύλοι στη spot αγορά θα καταγράψουν άνοδο τους επόμενους μήνες, κυρίως λόγω εποχικών παραγόντων, όπως είναι η υψηλότερη ζήτηση για άνθρακα τους καλοκαιρινούς μήνες και η έναρξη των συγκομιδών σιτηρών στο βόρειο ημισφαίριο τον Ιούλιο. Η κινεζική ζήτηση θα αποτελέσει παράγοντα Χ, δεδομένης της ανάκαμψης της οικονομίας της χώρας και των κυβερνητικών προσπαθειών για επίλυση της κρίσης στο real estate.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.