Τα μεγαλύτερα σε ηλικία tankers στο στόχαστρο των κινεζικών αρχών

Τα μεγαλύτερα σε ηλικία tankers στο στόχαστρο των κινεζικών αρχών

913
Τα μεγαλύτερα σε ηλικία tankers στο στόχαστρο των κινεζικών αρχών

Σε αυστηροποίηση των μέτρων ασφαλείας στους τερματικούς των λιμένων του προσβλέπει το Πεκίνο, καθώς, ενόψει της αναμενόμενης αύξησης των εισαγωγών πετρελαίου, οι περιβαλλοντικές ανησυχίες εντείνονται.

Ειδικότερα, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Reuters, λιμάνια στην επαρχία Σανντόνγκ της Κίνας απαιτούν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το αξιόπλοο πετρελαιοφόρων ηλικίας άνω των 15 ετών που τα προσεγγίζουν. Η συγκεκριμένη εξέλιξη ενδεχομένως να καθυστερήσει την εκφόρτωση αργού πετρελαίου στους τερματικούς της κορυφαίας χώρας σε εισαγωγές μαύρου χρυσού παγκοσμίως.

Καθυστερήσεις σε αυτούς τους τερματικούς σταθμούς ενδέχεται να προκαλέσουν διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού των κινεζικών διυλιστηρίων. Η Σανντόνγκ φιλοξενεί έναν μεγάλο αριθμό από ανεξάρτητα διυλιστήρια, τα οποία αποτελούν περίπου το 20% της ικανότητας διύλισης της Κίνας.

Παράλληλα, ο μέσος χρόνος αναμονής για ένα δεξαμενόπλοιο στο Τσινγκτάο της επαρχίας Σανντόνγκ αυξήθηκε σε περισσότερο από δύο μέρες την Κυριακή 4 Ιουνίου, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv Eikon που επικαλείται το Reuters.

Σχεδόν όλα τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν αργό πετρέλαιο, το οποίο προορίζεται για ανεξάρτητα διυλιστήρια στο Τσινγκτάο, είναι ηλικίας άνω των 10 ετών, δήλωσε η αναλύτρια Emma Li. «Οι κινεζικές λιμενικές αρχές συνειδητοποίησαν ότι, μετά από πρόσφατα περιστατικά, τα γηραιότερα δεξαμενόπλοια παρουσιάζουν σοβαρές ελλείψεις και δεν διαθέτουν καλή ασφαλιστική κάλυψη, κάτι που δυνητικά είναι προβληματικό για το περιβάλλον και τη λειτουργία του λιμένα», πρόσθεσε.

Πάντως, οι πληροφορίες που απαιτούνται από τα δεξαμενόπλοια δεν είναι περισσότερες από εκείνες που επιτάσσουν οι παρόντες κανονισμοί και οι διεθνείς συμβάσεις.

Τα δεξαμενόπλοια που δεν μπορούν να προσκομίσουν τα απαραίτητα έγγραφα δύνανται να προσεγγίσουν κοντινά λιμάνια, όπως εκείνα της Τσιανγκσού, της Χεμπέι ή του Λιαονίνγκ, καθώς οι νέες απαιτήσεις αφορούν μονάχα τερματικούς στη Σανντόνγκ.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.