Ανάκαμψη μετ’ εμποδίων για την αγορά των containerships

Ανάκαμψη μετ’ εμποδίων για την αγορά των containerships

65
Ανάκαμψη μετ’ εμποδίων για την αγορά των containerships

Τις εκτιμήσεις της για το βραχυπρόθεσμο outlook στην αγορά των containerships γνωστοποίησε η BIMCO σε πρόσφατη έκθεσή της αναφορικά με τις προοπτικές των ναυτιλιακών αγορών.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το βασικό σενάριο της BIMCO, ο διακινούμενος όγκος εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να αυξηθεί κατά 0,5-1,5% το 2023 και κατά 5,5-6,5% το 2024, φτάνοντας τα 185 εκατ. TEUs. Σε κάθε περίπτωση, ο διακινούμενος όγκος τόσο σε head-haul όσο και σε back-haul routes βρίσκεται εντός του έτους σε πτωτική πορεία. Η συγκεκριμένη εικόνα αναμένεται να μεταβληθεί στο β’ εξάμηνο του 2023, τουλάχιστον στα head-haul routes.

Κύριος οδηγός της ζήτησης στην αγορά των containerships παραμένει η οικονομική ανάπτυξη, με το ΔΝΤ να προβλέπει ανάπτυξη της τάξεως του 2,8% το 2023 και 3% το 2024. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ανεπτυγμένες οικονομίες, και δη οι ΗΠΑ, η ΕΕ αλλά και η Ιαπωνία, αναμένεται να καταγράψουν ιδιαίτερα χαμηλή ανάπτυξη το 2023.

Παράλληλα, η δραστηριότητα στην αγορά διαλύσεων είναι πιο περιορισμένη έναντι των εκτιμήσεων της BIMCO. Εντός του 2023 και του 2024, η αθροιστική μεταφορική ικανότητα των πλοίων που θα πουληθούν προς διάλυση αναμένεται να ανέλθει σε 0,9 εκατ. TEUs, ενώ εκείνων που θα παραδοθούν σε 4,9 εκατ. TEUs. Έτσι, οι προβλέψεις για την ανάπτυξη του στόλου αναθεωρήθηκαν στο 7,3% για το 2023 και 8% για το 2024. Στο τέλος του 2024, η μεταφορική ικανότητα του παγκόσμιου στόλου θα αγγίξει τα 29,8 εκατ. TEUs.

Επιπλέον, η συμφόρηση των λιμένων έχει επιστρέψει σε κανονικά επίπεδα, γεγονός που συνέβαλε στη μείωση της ταχύτητας των πλοίων. Σε ευρύτερο πλαίσιο, η BIMCO προβλέπει πως η προσφορά στην αγορά των containerships θα αυξηθεί κατά 8,3% και 3% το 2023 και το 2024 αντίστοιχα.

Συμπερασματικά, παρότι οι ισορροπίες ζήτησης και προσφοράς αναμένεται να παραμείνουν μη ευνοϊκές για τη ναυτιλία τακτικών γραμμών εντός του έτους, ανάκαμψη αναμένεται να καταγραφεί το 2024, σημειώνει η BIMCO.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.