Ούριος άνεμος για τα product tankers

Ούριος άνεμος για τα product tankers

175
Ούριος άνεμος για τα product tankers

Τα μέτρα που έλαβαν διεθνείς δυνάμεις ‒κυρίως εκείνες της Δύσης‒ προκειμένου να περιορίσουν την παρουσία του ρωσικού πετρελαίου και των παραγώγων αυτού στις διεθνείς αγορές ίσως δεν είχαν το επιθυμητό αποτέλεσμα, αλλά οδήγησαν σε αναδιάταξη του θαλάσσιου χάρτη εμπορικών μεταφορών.

Ειδικότερα, την περίοδο Φεβρουαρίου-Απριλίου 2023, οι εξαγωγές πετρελαιοειδών της Ρωσίας διαμορφώθηκαν κατά μέσο όρο σε κατά 225.000 βαρέλια/ημέρα υψηλότερα επίπεδα έναντι της αντίστοιχης περιόδου το 2022.

Η ζήτηση για ρωσικά πετρελαιοειδή που εξάγονται από τερματικούς στη Βαλτική ‒από όπου πραγματοποιούνται περίπου τα δύο τρίτα των ρωσικών εξαγωγών‒ διαφαίνεται ισχυρή στη Μέση Ανατολή, στην Τουρκία, στην Αφρική, στη Λατινική Αμερική αλλά και στη νοτιοανατολική Ασία, σημειώνεται σε πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson. Επιπλέον, οι εξαγωγές από τερματικούς στη Μαύρη Θάλασσα κατευθύνθηκαν σε σημαντικό βαθμό στην Τουρκία, στη βόρεια Αφρική και στη Μέση Ανατολή.

Παράλληλα, η αύξηση των θαλάσσιων εξαγωγών είναι μονάχα μία από τις αλλαγές που έχουν καταγραφεί στα ρωσικά πετρελαιοειδή, με ίσως ακόμη σημαντικότερη να είναι η αύξηση των αποστάσεων που διανύουν. Η άνοδος των τονομιλίων ενισχύει τους ναύλους, καθώς περιορίζει την προσφορά πλοίων.

Συνεπώς, όπως υπογραμμίζει η Gibson, όσο αυξάνονται τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν ρωσικά πετρελαιοειδή ‒αλλά όσο αυξάνεται και ο χρόνος που απαιτείται για την πραγματοποίηση των ταξιδιών τους‒ οι δυναμικές στην αγορά μεταβάλλονται, περιορίζοντας περαιτέρω το διαθέσιμο τονάζ για τη μεταφορά προϊόντων που δεν υπόκεινται σε κυρώσεις.

Σε κάθε περίπτωση, η Ρωσία φαίνεται να έχει βρει εναλλακτικές για τα ενεργειακά αγαθά της, αυξάνοντας τις αποστάσεις που καλούνται να καλύψουν τα δεξαμενόπλοια και κατ’ επέκταση προκαλώντας αισιοδοξία για το μέλλον της αγοράς των clean product tankers.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.