Προηγμένος σχεδιασμός πλοίου μεταφοράς CO₂

Προηγμένος σχεδιασμός πλοίου μεταφοράς CO₂

144
Προηγμένος σχεδιασμός πλοίου μεταφοράς CO₂

Η δανέζικη ναυπηγική εταιρεία Knud E. Hansen ανέπτυξε και παρουσίασε ένα πρωτοποριακό δεξαμενόπλοιο, σχεδιασμένο ειδικά για τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα. H παρουσίαση του εν λόγω πλοίου γίνεται σε μια περίοδο όπου ο ρόλος των συστημάτων δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS) συνεχίζει να αυξάνεται, κυρίως στην Ευρώπη, η οποία αναζητά λύσεις για την επίτευξη των κλιματικών στόχων της Συμφωνίας του Παρισιού.

Το δεσμευμένο CO₂ αναμένεται να αποθηκεύεται σε υπεράκτια κοιτάσματα πετρελαίου, καθώς και να χρησιμοποιείται για την παραγωγή των λεγόμενων «μπλε» καυσίμων, όπως η μεθανόλη και η αμμωνία, τα οποία κατέχουν έναν πολλά υποσχόμενο ρόλο στη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Η μεταφορά του CO₂ με πλοία τόσο στις υπεράκτιες περιοχές αποθήκευσης όσο και σε τερματικούς σταθμούς στη στεριά αναμένεται να εξελιχθεί σε έναν σημαντικό κλάδο της ναυτιλίας ο οποίος θα απαιτεί την ύπαρξη ενός νέου τύπου πλοίων, ειδικά σχεδιασμένων για τη μεταφορά του εν λόγω φορτίου.

Ο σχεδιασμός της Knud E. Hansen αφορά ένα δεξαμενόπλοιο κατηγορίας DP-2, το οποίο θα διαθέτει σύστημα εκφόρτωσης αλλά και θέρμανσης του μεταφερόμενου CO₂, προκειμένου αυτό να φτάνει τις επιθυμητές θερμοκρασίες και πιέσεις που απαιτούνται για την υπόγεια αποθήκευσή του. Το πρωτοποριακό δεξαμενόπλοιο θα διαθέτει ακόμη μακρόστενο σχεδιασμό κύτους, γεγονός που θα συμβάλει στη μείωση της αντίστασής του στο νερό, επιτυγχάνοντας έτσι μειωμένη κατανάλωση καυσίμου.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.