Τράπεζες και οίκοι leasing «πλέουν» στη ναυτιλία

Τράπεζες και οίκοι leasing «πλέουν» στη ναυτιλία

225
Τράπεζες και οίκοι leasing «πλέουν» στη ναυτιλία

Η αύξηση της παρουσίας επενδυτικών τραπεζών και οίκων leasing στην πλοιοκτησία συνιστά μια τάση που έχει εμφανιστεί εδώ και πολλά έτη και συνεχίζει να εντείνεται.

Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied, η επενδυτική τράπεζα JP Morgan προχώρησε στην αγορά τριών Handysize bulk carriers. Τα εν λόγω πλοία διαθέτουν χωρητικότητα περίπου 40.000 dwt έκαστο και έχουν ναυπηγηθεί στην Κίνα το 2014. Το κόστος της κίνησης της JP Morgan είναι περίπου ίσο με $61 εκατ.

Την ίδια ώρα, η Allied σημειώνει ότι η CDB Leasing, η θυγατρική της China Development Bank που ειδικεύεται στην εκμίσθωση πλοίων, προχώρησε στην αγορά δύο LNG carriers, χωρητικότητας περίπου 152.000 κ.μ. έκαστο. Τα συγκεκριμένα πλοία ναυπηγήθηκαν το 2013 και το 2014 και το αθροιστικό κόστος απόκτησής τους ήταν ίσο με περίπου $284 εκατ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η CDB Leasing ‒και ευρύτερα η China Development Bank‒ έχει ισχυρό αποτύπωμα στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Σύμφωνα με σχετική ανάλυση των Ναυτικών Χρονικών ‒βάσει δεδομένων της VesselsValue‒ στο τεύχος Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου, η CDB Leasing είναι η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία bulk carriers βάσει αξίας στόλου (152 πλοία αξίας $4,2 δισ. – στοιχεία έως και τα μέσα Δεκεμβρίου 2022).

Εκτός αυτού, ήταν η όγδοη εταιρεία στην κατάταξη εταιρειών με επενδύσεις σε second-hand LNG carriers: από τις αρχές του 2022 έως και τα μέσα Δεκεμβρίου, η CDB Leasing προχώρησε στην αγορά έξι LNG carriers έναντι συνολικά $993 εκατ.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.