Χ. Σημαντώνης: Απαιτούνται κίνητρα για την κατασκευή πλοίων στην Ελλάδα

Χ. Σημαντώνης: Απαιτούνται κίνητρα για την κατασκευή πλοίων στην Ελλάδα

165
Χ. Σημαντώνης: Απαιτούνται κίνητρα για την κατασκευή πλοίων στην Ελλάδα

Την παροχή κινήτρων προς τους πλοιοκτήτες της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων για την πράσινη μετάβαση του στόλου, με ταυτόχρονη άρση των νομοθετικών αγκυλώσεων που εμποδίζουν την εξέλιξη και τη βιωσιμότητα του κλάδου, ζητά ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ), κ. Χαράλαμπος Σημαντώνης.

Σύμφωνα με τον κ. Σημαντώνη, προκειμένου να χτιστούν νεότευκτα πλοία στα ελληνικά ναυπηγεία, θα πρέπει να υπάρξει νομοθετική πρωτοβουλία σε συνεργασία με τους εμπλεκόμενους φορείς και την Ευρωπαϊκή Ένωση για κατάλληλη χρηματοδότηση αλλά και βελτίωση των προϋποθέσεων ναυπήγησης πλοίου.

Αναφορικά με την πράσινη μετάβαση του στόλου, ο πρόεδρος της ΕΕΝΜΑ σημειώνει ότι οι πλοιοκτήτες δεν γνωρίζουν ακόμα τι πλοίο θα πρέπει να χτίσουν, αφού το 2030 τα υπάρχοντα πλοία αλλά και τα νεοναυπηγούμενα, σε μεγάλο ποσοστό, (70%-80%) θα χρησιμοποιούν ως βασικό καύσιμο τα πετρελαιοειδή, αφού τα εναλλακτικά καύσιμα δε θα είναι επαρκή και θα διατίθενται σε μονοψήφια ποσοστά.

Επισημαίνει ότι, ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ανακοινώσει τους κανονισμούς στο πλαίσιο του “Fit for 55″ με στόχο τη μείωση των καθαρών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου στα πλοία έως το 2030, ακόμα δεν έχει προσδιοριστεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο το είδος των εναλλακτικών καυσίμων που θα καίνε τα πλοία.

Αναφερόμενος στο πλεονέκτημα του στόλου της shortsea ναυτιλίας, όπου δίνεται η δυνατότητα να κατασκευαστούν ηλεκτρικά πλοία, λόγω μεγέθους και διανυομένων αποστάσεων, επισημαίνει ότι και σε αυτό το στάδιο απουσιάζουν υποδομές στη ξηρά για τη χρήση και φόρτιση πλοίων με ηλεκτρική ενέργεια, ενώ ακόμα το κράτος δεν έχει προσδιορίσει ποιός θα είναι ο πάροχος, υπό ποιές προϋποθέσεις θα πουλάει και σε ποιά τιμή το ρεύμα.

Ο κ. Σημαντώνης τόνισε ότι οι χώρες της βόρειας Ευρώπης εκμεταλλεύτηκαν τα πιλοτικά επιδοτούμενα προγράμματα της ΕΕ,  προκειμένου να φτιάξουν πλοία μειώνοντας το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να πλέουν μόνο στη Νορβηγία και σε ζώνες SECA (περιοχές ελέγχου εκπομπών θείου) σημαντικός αριθμός ηλεκτροκίνητων πλοίων.

Μείωση του ΦΠΑ στις επισκευές πλοίων

Ο πρόεδρος της ΕΝΜΑ σημείωσε ότι  προκειμένου πολλά πλοία που εκτελούν αυτή τη στιγμή εσωτερικές μεταφορές στη χώρα μας και δεν εκτελούν πλόες ανοικτής ναυσιπλοΐας να μπορέσουν να  επιστρέψουν στα ελληνικά ναυπηγεία, θα πρέπει να υπάρξει άμεση μείωση του ΦΠΑ, που είναι 24%, από 18/1/16 και μέχρι σήμερα, στην ναυπήγηση, μετασκευή, επισκευή και συντήρηση των πλοίων αυτών.

Ανταγωνιστικότητα του ελληνικού νηολογίου

Για να αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής σημαίας για τα πλοία της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, ο κ. Σημαντώνης δίνει έμφαση στο θέμα των οργανικών συνθέσεων στα πληρώματα.

Μεταξύ άλλων, θεωρεί σημαντικό ο νόμος Κεφαλογιάννη, που είναι σε ισχύ από το 2007, να θέτει την ίδια οργανική σύνθεση στα πληρώματα πλοίων από 1500 έως 3000 κόρους, όπως ορίζεται και στα πλοία άνω των 3000 κόρων.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.