
Σε κράτηση ενός product tanker σημαίας Μάλτας, το οποίο απέρριψε πετρέλαιο σε ανοικτά ύδατα κοντά στο λιμάνι της Ταραγόνα, προχώρησαν πρόσφατα οι αρχές της Ισπανίας.
Οι ισπανικές ακτογραμμές της Μεσογείου και του Ατλαντικού Ωκεανού αποτελούν hotspot για τη μεταφορά πετρελαιοειδών από πλοίο σε πλοίο (STS), μετά και τις κυρώσεις στα ρωσικά φορτία και πλοία.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών της Ισπανίας, η πετρελαιοκηλίδα επεκτάθηκε σε μια περιοχή 12,7 τ.χλμ. Το 2021, οι ισπανικές αρχές προχώρησαν στην κράτηση ενός ακόμη δεξαμενόπλοιου για την απόρριψη πετρελαίου στη θάλασσα, 55 τ.χλμ. από τις ακτές της Λα Πάλμα στις Κανάριες Νήσους.
Την ίδια ώρα, στις 14 Φεβρουαρίου, οι ισπανικές αρχές προέβησαν στην κράτηση του «Elephant» κατά τη διάρκεια επιθεώρησής του. Το πλοίο είχε εμπλακεί σε STS μεταφορά με το «Maersk Magellan», του οποίου η είσοδος νωρίτερα είχε απαγορευτεί από το λιμάνι της Ταραγόνα. Ο λόγος της απαγόρευσης εισόδου ήταν ότι τα εμπορεύματα που μετέφερε είχαν προέλθει από πλοίο που, παρότι πλέον φέρει τη σημαία του Καμερούν, πριν από την 1η Ιουλίου 2022 έφερε τη σημαία της Ρωσίας.
Η STS δραστηριότητα για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου και την παράκαμψη των δυτικών κυρώσεων έχει αυξηθεί σημαντικά στο Στενό του Γιβραλτάρ. Σύμφωνα με στοιχεία, περισσότερες από 50 τέτοιες μεταφορές έλαβαν χώρα στην περιοχή από τα τέλη του 2022 έως τις 8 Φεβρουαρίου. Συνήθως μικρότερα δεξαμενόπλοια φορτώνουν από τα ρωσικά λιμάνια της Βαλτικής και μεταφέρουν το φορτίο σε VLCCs στο Γιβραλτάρ, τα οποία εν συνεχεία μεταφέρουν το πετρέλαιο στις ασιατικές αγορές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα χέρια της Δικαιοσύνης είναι η άμεση διερεύνηση ύποπτων υποθέσεων διασύνδεσης μελών ΜΚΟ με διακινητές προσφύγων- μεταναστών στο βόρειο Αιγαίο, επισήμανε ο Υπουργός Ναυτιλίας…
Καθώς η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας παραμένει ύψιστη προτεραιότητα με ορίζοντα το 2050, οι πρωτοβουλίες με στόχο την αποανθρακοποίηση των αλυσίδων εφοδιασμού εντείνονται. Ειδικότερα,…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ αξίωσε το Σάββατο 26 Απριλίου να επιτρέπεται στα αμερικανικά πλοία – στρατιωτικά και εμπορικά – η δωρεάν διέλευση…
Πρωτοπόροι παραμένουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι, με τον τομέα νέων τεχνολογιών και προηγμένων πλοίων να μην αποτελεί εξαίρεση. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το λιμάνι του Πειραιά ενισχύει περαιτέρω τη στρατηγική θέση του ως κέντρου διαμετακόμισης αυτοκινήτων στην Ανατολική Μεσόγειο, με την πρώτη προσέγγιση του MV COSCO…
Τελευταία Ενημέρωση: Δευτέρα 28 Απριλίου – 18.20 Οι πυροσβέστες συνεχίζουν σήμερα τις προσπάθειες πλήρους κατάσβεσης της τεράστιας πυρκαγιάς που μαίνεται από το Σάββατο στο…
Βασικός πυλώνας της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης παραμένουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις, με τις 500 μεγαλύτερες να παράγουν έσοδα 8,8 τρισ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 10% σε…
Το Hinnøy, το νέο ferry μηδενικών εκπομπών που ναυπηγήθηκε από την Cemre Shipyard για λογαριασμό της Torghatten Nord, αποτελεί ένα από τα πιο προηγμένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ