
Σε κράτηση ενός product tanker σημαίας Μάλτας, το οποίο απέρριψε πετρέλαιο σε ανοικτά ύδατα κοντά στο λιμάνι της Ταραγόνα, προχώρησαν πρόσφατα οι αρχές της Ισπανίας.
Οι ισπανικές ακτογραμμές της Μεσογείου και του Ατλαντικού Ωκεανού αποτελούν hotspot για τη μεταφορά πετρελαιοειδών από πλοίο σε πλοίο (STS), μετά και τις κυρώσεις στα ρωσικά φορτία και πλοία.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών της Ισπανίας, η πετρελαιοκηλίδα επεκτάθηκε σε μια περιοχή 12,7 τ.χλμ. Το 2021, οι ισπανικές αρχές προχώρησαν στην κράτηση ενός ακόμη δεξαμενόπλοιου για την απόρριψη πετρελαίου στη θάλασσα, 55 τ.χλμ. από τις ακτές της Λα Πάλμα στις Κανάριες Νήσους.
Την ίδια ώρα, στις 14 Φεβρουαρίου, οι ισπανικές αρχές προέβησαν στην κράτηση του «Elephant» κατά τη διάρκεια επιθεώρησής του. Το πλοίο είχε εμπλακεί σε STS μεταφορά με το «Maersk Magellan», του οποίου η είσοδος νωρίτερα είχε απαγορευτεί από το λιμάνι της Ταραγόνα. Ο λόγος της απαγόρευσης εισόδου ήταν ότι τα εμπορεύματα που μετέφερε είχαν προέλθει από πλοίο που, παρότι πλέον φέρει τη σημαία του Καμερούν, πριν από την 1η Ιουλίου 2022 έφερε τη σημαία της Ρωσίας.
Η STS δραστηριότητα για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου και την παράκαμψη των δυτικών κυρώσεων έχει αυξηθεί σημαντικά στο Στενό του Γιβραλτάρ. Σύμφωνα με στοιχεία, περισσότερες από 50 τέτοιες μεταφορές έλαβαν χώρα στην περιοχή από τα τέλη του 2022 έως τις 8 Φεβρουαρίου. Συνήθως μικρότερα δεξαμενόπλοια φορτώνουν από τα ρωσικά λιμάνια της Βαλτικής και μεταφέρουν το φορτίο σε VLCCs στο Γιβραλτάρ, τα οποία εν συνεχεία μεταφέρουν το πετρέλαιο στις ασιατικές αγορές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εκπρόσωπος του ισραηλινού στρατού εξέδωσε προειδοποίηση για απομάκρυνση των κατοίκων από μια περιοχή της Τεχεράνης, σύμφωνα με ανάρτηση του εκπροσώπου στην πλατφόρμα X. Ως…
Ο νέος δίχρονος κινητήρας X-DF-A της WinGD, σχεδιασμένος να λειτουργεί με υψηλό ποσοστό αμμωνίας ως κύριο καύσιμο, αρχίζει να καθιερώνεται ως βασική τεχνολογική λύση…
Το Πεκίνο θα συνεχίσει να ενισχύει τον έλεγχο και την έγκριση αιτήσεων εξαγωγής για προϊόντα που σχετίζονται με τις σπάνιες γαίες, δήλωσε ο Χε…
Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, κάλεσε την Κυριακή 15 Ιουνίου, την G7 να «αποφύγει τον προστατευτισμό», κατά τη διάρκεια…
Η κατάσταση στη Μ. Ανατολή παραμένει τεταμένη. Η διεθνής σκηνή παρακολουθεί με αμείωτο ενδιαφέρον τις εξελίξεις, δεδομένου ότι οι επιπτώσεις της πολεμικής αυτής σύρραξης,…
Στα 5,351 δισ. ευρώ διαμορφώθηκε το πρωτογενές πλεόνασμα σε τροποποιημένη ταμειακή βάση για την περίοδο Ιανουαρίου – Μαΐου 2025, σύμφωνα με τα στοιχεία εκτέλεσης…
Η τεχνολογία των αυτόνομων ρομποτικών οχημάτων, τόσο επιφανείας όσο και βυθού, μετασχηματίζει σταδιακά τον τρόπο με τον οποίο επιθεωρούμε, παρακολουθούμε και διαχειριζόμαστε κρίσιμες θαλάσσιες…
Οι χώρες της ΕΕ διαφωνούν εδώ και καιρό σχετικά με το αν πρέπει να προωθήσουν καθολικά την πυρηνική ενέργεια για τη μετάβαση στη νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ