Σε θολό τοπίο οι ναυλαγορές

Σε θολό τοπίο οι ναυλαγορές

196
Σε θολό τοπίο οι ναυλαγορές

Σημάδια αποδυνάμωσης καταγράφονται στους ναύλους, φαινόμενο που έχει καταστεί έντονο στην αγορά των bulk carriers, η ανάκαμψη της οποίας αναμένεται να λάβει χώρα αργότερα εντός του έτους. Η πτωτική πορεία της ναυλαγοράς αντανακλάται ξεκάθαρα και στα επίπεδα στα οποία διαμορφώνεται ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς BDI. Ενδεικτικά, τον Ιανουάριο, ο BDI υποχώρησε στα χαμηλότερα επίπεδά του εδώ και περισσότερα από 2,5 χρόνια.

Επιπλέον, οι εορτασμοί της κινεζικής Πρωτοχρονιάς είχαν ως αποτέλεσμα την πτώση της ζήτησης, καθώς  η Κίνα ανέστειλε την παραγωγή της. Ακόμη, υπήρχαν και απροειδοποίητοι σκόπελοι για την αγορά των bulk carriers, όπως οι έντονες βροχοπτώσεις στη Βραζιλία που εμπόδισαν τις εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος.

Σε κάθε περίπτωση, οι προοπτικές της αγοράς των bulk carriers διαφαίνονται θετικές για αργότερα εντός του έτους. Το γεγονός αυτό αποδίδεται ως έναν βαθμό στη χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων για την πανδημία που οδηγούν σε επιστροφή της Κίνας στις αγορές αλλά και στην επανέναρξη των εισαγωγών άνθρακα από την Αυστραλία και στην αύξηση των εξαγωγών άνθρακα από την Ινδονησία.

Παράλληλα, το τοπίο στην αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει θολό, καθώς μέλλει να φανεί η επίδραση των κυρώσεων της ΕΕ στη Ρωσία με επίκεντρο τα διυλισμένα προϊόντα πετρελαίου. Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία της ΕΕ ενδέχεται να έχει ισχυρότερο αντίκτυπο από το εμπάργκο στο ρωσικό αργό, το οποίο έχει επιβληθεί από τις 5 Δεκεμβρίου του 2022.

Πάντως, η αναδιάταξη των routes που αναμένεται να φέρουν τα μέτρα της ΕΕ εκτιμάται να οδηγήσει σε άνοδο των τονομιλίων και συνεπώς σε μείωση της προσφοράς (πλασματική) καθώς το κάθε ταξίδι θα απαιτεί περισσότερο χρόνο. Βέβαια, ναυλομεσίτες έχουν προειδοποιήσει για δυνητική αντίδραση της Μόσχας στο εμπάργκο που θα οδηγήσει σε μείωση της ζήτησης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.